Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-01-22 19:04:48 följande:
    Ja jag gillar det inte alls Önskar sååå att han hade ett vanligt 7-16 jobb typ, men men, nån av oss måste dra in lite pengar Egentligen skulle han ju varit ledig i helgen men han jobbar extra på hans gamla jobb, nattetid spelar det ju egentligen ingen roll men imorgon jobbar han 14-22 och sen 6-21 mån-onsdag, men sen är han ialla fall ledig nästan 1 vecka.

Oj...4.45 är  tidigt det, då skulle jag aldrig palla stiga upp
    Förstår att du inte kan sova när hon är ute på vift, fyyy så orolig man kommer vara när barnen börjar vara ute på kvällar och nätter, men men, så är det ju. Tänker bara på alla dumheter jag höll på med
    Ja allt har sina för och nackdelar.
    Här får mannen också dra in merparten av pengarna.
    Nä jag pallar inte heller gå upp då. Det blir barntv i sängen tills jag orkar gå upp.

JAg var ganska lugn när jag var i tonåren men pappan var väl vild för oss båda. Så jag hoppas att hon tar efter mej.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-01-22 19:10:16 följande:
    jo jag VILLE men min vilja och min bror och hans tjejs smak går inte hand i hand...less is more är nog deras standard Kan ju säga att kläder kommer jag aldrig köpa till den lilla tjejen för där har vi vitt skilda smak...och självklart har alla rätt till sin smak. Men är allt lite ledsen ändå för det hade varit roligt o få sjunga iaf...
    Tänkte väl att det var nåt sånt ja.
    Min syster och jag har också helt olika smak och hon har ktitiserat det danska rätt rejält. Men gissa vem jag fått att gilla hummel? Gick bakvägen och gav hennes dotter det i present först. Hon är tio och nu får min syster köpa hummel mest hela tiden.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-22 19:15:48 följande:
    Absolut Jag drar ju inte in så mycket pengar nu för tiden, men det är det värt när jag får vara hemma med barnen så länge som möjligt
    Hans schema är väl ok förutom när han kör sina resor, då åker han till Västerås på eftermiddagen, kommer fram på natten, sover och tillbringar hela dagen där uppe för att sen åka hemåt på kvällen och komma hem på natten, DET är surt, gillar inte riktigt att han är så långt bort, ifall det skulle hända nåt.

He he, tv:n är bra att ha Vi brukar sova tills runt kl 9, helt ok
    JAg jobbar ju bara halvtid så jag blir inte heller så rik.
    Läskigt när han måste köra iväg.

Å jag vet inte när jag sov till nio senast.....
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-22 19:46:54 följande:
    Njaeh det är klart, men vad skönt att bara jobba halvtid ändå
    Jag tänker absolut inte jobba heltid när jag börjar jobba igen, funderar på att jobba 7-14 eller nåt.

Här gillar vi att sova länge Det roligaste var nu när jag var sjuk och sambon gick upp med barnen, vaknade av att han låg i sängen och suckade över att Meja hade vaknat, kollade på klockan och då var den 10.30, ha ha, om han bara visste vilken lyx han har som fick sova så länge
    Halvtid är perfekt!
    Jag jobbar långa men få pass och det är ännu bättre.
    ChokladMoshin skrev 2011-01-22 19:53:44 följande:
    Gokväll allhopa!
    Hoppas ni har en bra kväll.
    Här var vi på kalas som var jätte trevligt, sen hem och kolla på nya filmen Megamind med lördagsmys.
    Nu sover alla barn, till och med Mini somnade för natten nu blir helt chockad hur bra hon sover för att vara så liten.
    Shoppas det nåt?
    Godkväll!

Oj vad tidigt de sover allihopa. Skönt!
    ängeln83 skrev 2011-01-22 20:22:17 följande:
    Men uff...ingen här?
    Sitter fortfarande och väntar på att Liam ska somna, är SÅÅÅÅÅ godis sugen nu.
    Passar på att slänga ut lite kläder på T så länge, så mycket nytt jag vill ha så nu måste jag få in lite pengar
    Fick minsann ta och lägga mej hos småttarna och titta på Dora. Bäst när de somnar i sina egna sängar ju.
    A var tvärarg för hon skulle minsann inte sova i sin säng! Nu gör hon det iaf.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-01-22 21:01:36 följande:
    Nu har äntligen småttingarna somnat.
    Mateo fick safarisuiten ikväll, o herregud så galen han blev! Han har suttit o tokskrattat o pekat o tittat på bilderna jättelänge o ÄLSKADE den Hjärta Måste ha mer i det printet, så otroligt fint! T.o.m pappan tyckte om det o det händer inte ofta!
    Däremot är jag lite ledsen för jag tog 80 i suiten, den satt ju precis, är safarisuiten mindre i storlek än andra? Den är rejält mindre än en ny suit med galna kaninerna i samma storlek. Vågade ju inte ta 86 då jag inte ville att den skulle passa mitt i sommaren, men nu är jag rädd att denna blir för liten alldeles för fort
    Vad roligt att han gillade safarin.
    Mannen här gillade också det printet. Inte så ofta han kommenterar heller.
    Dock har vi inte använt den tröjan än. Får nog göra det imorgon.

Vad trist att den var så liten. Kan den inte vara felmärkt då?
    Köp en body elelr tröja också.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-01-22 21:11:27 följande:
    tror det får bli en sommarsuit, den kan han ju ha nu under byxor så ser det ut som en body o så blir den så fiiiin till sommaren Hjärta
    Ja! Det är en superbra idé!
    Vi måste nog ha en kortärmad tröja. Köpte långärmad nu, men det printet är så fint att man kan ha en till sen när det blir varmt.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-22 21:21:01 följande:
    Är sååå sugen på en t-shirt eller tröja i Safari printet men jag är osäker på om Liam kommer ta på sej den, som vanligt är det bara fordon som gäller på tröjorna *suck*
    Jobbigt när de har egna åsikter.
    A vill bara ha kortärmade tröjor på sej. HAr flera fina godbitar men max en gång i veckan får jag på henne en långärmad. Och snart är det vår och då används de ju inte...
    ängeln83 skrev 2011-01-22 21:22:06 följande:
    Sitter och trixar med bloggen i brist på annat, fyy vilken IT pucko jag är egentligen, men nu har jag äntligen lyckats få in en besöksräknare, alltid roligt att se om det är nån som läser eller om jag bara för dagbok för min egen del
    Tycker din blogg är jättefin!
    JAg hittade var jag kan se hur många gånger  min blogg visats per dag och det är intressant. Men jag har inte lagt in någon räknare.
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 21:30:52 följande:
    jag läser din troget varje dag

Vad roligt!

Hoppas den är lite underhållande. Ibland vet jag inte vad jag ska skriva riktigt.

• lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-22 21:30:00 följande:
    Ja, han är sååå bestämd gällande vad han ska ha på sej nu för tiden, och jag som köpt en massa fina Katvig ränder, men det går absolut inte, inte heller hans fina randiga NS tröjor som vi har i alla färger.
    Här kör vi också mest kortärmat, mest för att det är så varmt i vårat hus

Åh tack, ja nu börjar jag bli nöjd med utseendet, veti sjutton hur jag lyckats men på nåt vis så. Jag googlade om besöksräknare och lyckades få in den i bloggen.
    Vad cool texxt det blev nu i bloggen!
    En sån lista på andras bloggar tror jag att jag vill ha.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17