Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-08-13 19:54:53 följande:
    Stormis> var och provade ut i popaffär. Jag har en långryggsbuse.

Ah, jag har inte provat nån så jag vet inte. Lät bara så stort .

Lalalong skrev 2010-08-13 19:56:02 följande:
    Åh, kanon!!
    Vet du var? Orkar inte leta igenom alla shoppar Så om du vet på rak arm hade det varit väldigt najs!!
    Sorry. Såg bara irl på IllerHiller, men de har ju ingen shop.
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    Emmyss skrev 2010-08-13 20:00:55 följande:
    Hej ni erfarna!
    En snabb fråga! Hur är Molos vinterjacka Castor i storlek? Sonen är 130 cm, och den finns i strl 128 och 140. Vad hade ni chansat på?
    Tack på förhand!
    Jag vet inte och det är inte säkert att du får svar under kvällen heller. Just helgkvällarna är ofta tom den här tråden rätt tom . Men om nån vet så svarar garanterat denne.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:02:20 följande:
    BoR har dollhousebyxan om jag inte minns fel

vad tror ni om MMP-overallen i bt? Inte kan väl den räcka i höst till mateo? Fanns typ 2-3cm växtmån bara...
    Är den felmärkt eller är alla mmp-overaller så små i storleken??
    Är det nån slags babymodell? Vi hade en 86 till k förra vintern (dvs den första som kom hösten -09) då hon var just 86 och den höll hela säsongen. ärmen blev för kort på slutet, men i gren och ben fanns det massor kvar. Jämförde stl med en 80 när vi köpte och den var ett par cm kortare bara i gren och ben. Ärmen lika lång. Så den 86'an hade M aldrig kunnat ha. Han hade fått plats i bara ryggpartiet .
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:20:45 följande:
    men vad lustigt...denna är ju också från höst-09. Köpte ju när han var pyttig så då tyckte jag den såg stor ut, men nu när jag tog fram den så ser jag ju att den måste vara felmärkt eller nåt
    Fast vår ser inte likadan ut. Inga knappar i grenen eller den där fickan tror jag Obestämd. Så det måste vara lite olika modell på nåt sätt. Av den jag har tror jag inte att han ens kunnat ha 80 utan att drunkna i den.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:42:38 följande:
    supersvårt då ju om jag ska köpa en ny från årets....
    Men om jag säljer denna, så får jag väl skriva att den är som en 68 då, för det vore ju lögn o skriva strl.80 även om det står det i nacken!
    Det hade jag gjort .
    Busbellan skrev 2010-08-13 20:50:41 följande:
    hmm, funderar på att slänga ut lite till på T, hur månag orkar man ha ute samtidigt? Eller rättare sagt hur många orkar man packa sen
    Vart går smärtgränsen
    Jag fixar 50. Fast det tar ju en kväll att packa . Men då lägger jag inte alla med 1 kr så vissa går ju osålda och andra på Köp nu så det blir ju kanske max 25...
  • Stormis

Har spammat FB, men det har ni säkert sett Tungan ute

• Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-08-13 21:37:48 följande:
    Vad tror du om den turkosa lurv rånisen till bubbelgum?
    Hade nog varit fin, men ju inte alls samma rosa så sörj icke . Såå fina kommer dina barn iaf at vara. Turkosa och rosa är de lätt finaste i år Hjärta.
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:01:26 följande:
    Min tjej är 90-91 cm och snart 2½ år väger ca 13 kg, hon kan ha sin 92:a gott å väl i vinter.
    Tror tom den räcker hela vintern då hon hade lite kvar även i ärmarna.
    Har Crazy Salmon från förra säsongen.
    Vad du ställer till det. Är ju helt inställd på att köpa 98 i Molo om jag gör det. Måste nog prova den vi redan har...

Lägger fö in lite bilder på våra MAT strax. Det ser inte ut att skilja sååå mkt på bilderna, men det kändes större skillnad irl. Och MAT är ju långa i grenen så det är ordentligt tag på båda stl! vad tror ni??
  • Stormis
    Milliz skrev 2010-08-13 22:08:42 följande:

Hej i tråden!

Ot men är det någon som vet om man kan ta bort ett resarvationspris på T i efterhand? Klantiga jag satte ju resarvationspris istället för köp nu.. Jag hade nog lite väl bråttom.. Jag har redan fått bud på auktionen..

Tror inte du kan göra det själv, men ring/maila T och hör vad de säger. Ganska tråkiga 25 kr ju .
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:14:24 följande:
    Kanske min tjej har lång överkropp och korta ben då för då passar den ju längre
    Jag köpte ju 92:an till henne i våras på rean då vintern blev så lång, men hade jag köpt en ny nu till i vinter hade jag nog tagit 98 för att vara helt säker.
    Då känns det bättre igen . Å andras sidan vet jag inte vad jag klurar på. Jag har ju MAT i båda och en Molo i 98 som jag kan prova .
  • Stormis
    Kristyr skrev 2010-08-13 22:26:01 följande:
    om jag skulle köpa en molo skulle jag valt 98.
    Superfin tröja på A i bildis Hjärta.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17