Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-14 21:53:01 följande:
    Hahaha du försökte ju iaf.
    Ska du åka i höst?
    Spontant nej, men jag står säkert där och huttrar i kön när det väl är dags .
    stökmamma skrev 2010-08-14 21:56:05 följande:
    japp vi chansar
    Jag tycker att ettorna sitter bäst på Karla så den ska säkert passa. Sötare med lite häng på dem, men då hamnar de oftast i ögonen så dessa mindre är de vi oftare använder trots allt.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:45:48 följande:
    Ja bilarna är verkligen fina o fiiina gröna kanter åxå

tvättmaskin skriker på mig..

brb
    Flygplanen och isbjörnarna är superfin irl och gula bilarna (lite à la Småfolk) likasamma. Har aldrig gillat Molo så mkt till pojk innan, men nu när man är "tvungen" så tycker jag att de har en fin höstkollektion, till skillnad från vad många andra tycker.
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 22:01:53 följande:
    den där blå som e på kanten hade vart snygg om den fanns i enfärgad velour typ Drömmer
    Stormis skrev 2010-08-14 21:55:27 följande:
    Jag med utifrån den bilden. Men tilläggas ska att jag är usel "Här ser du armen." -"Öh, ja just det, det gör jag... NOT"

En bit frystejp på plaggen som sen är lätt att ta bort. Blev det mössan med?
    Finns ett slags NY-print som tröjan delar med dessa gröna ärmar. De är fina ihop.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 22:03:52 följande:
    Jag har liksom bara haft ögonen på tjejsidan, man upptäcker kanske pojkmolosarna mer när man har en son, tycker dom skulle haft lite fler snygga stars bara, grå med blå liksom Obestämd

Varför inte en rööööd med blå stars o lila kanter
    Gissar det. Men rööööööd har de skippat för att jag inte gillar det . Fast kanske ändrar jag mig på lillebror eftersom han inte kläs så mkt i rosa och lila.
  • Stormis
    HjärtaChokladMoshin skrev 2010-08-14 22:12:33 följande:
    Bubblan:
    Tror det är en tjej, inte efter att ha sett UL-bilden men tror det ändå.
    Så får säkert jag en pojk och sitter här med 30 girly suits liksom.....Drömmer

Denna är fiiiiiiiin!!
    Den funkar ju perfa unisex .
    Nä, nu ska jag lägga mig i tid för en gång skull. Pöss på're så ses vi i möra som de säger i Värmland.
  • Stormis
    Buttelina skrev 2010-08-14 23:11:44 följande:
    ahh tack. så summerblue är inte xl då haha

Söt-Butte. Nu 20 år senare kommer du på att dessa jeans är bäst . Harem är de mjukaste och har extra sömmar längs hela benen. Lite nyare modell, höstens är bara den tredje och första mörka. Sen kommer det varje gång 2 pa olika jeans som ser likadana ut (nästan), men där det ena paret heter XL. Båda jeansen är lika breda över rumpan, men XL forstätter att vara breda hela vägen ner till mudden, dvs de är baggy hela vägen. Enl de du har på bilden är det nog INTE XL, de sitter ju lite sådär småkorvigt hela vägen, XL, brukar ramla ner mer runt foten. Om du fattar . Jag trodde att jag gillade den modellen du har bäst, men tycker nog att XL sitter finare på. Ser skönare ut med.

Busbellan skrev 2010-08-14 23:12:48 följande:
    Ja, det har jag nog också hört förresten.
    Undra om de som fortfarande är samma storlek som innan, alltså inte 120, 130 osv
    utan de mindre storlekarna, undra om de är samma

Fick svar av Småvi att de små stl är samma. Först de som börjar heta jämna tal (dvs inte som vanliga stl) som är lite justerade.

Busbellan skrev 2010-08-14 23:12:48 följande:
    Ja, det har jag nog också hört förresten.
    Undra om de som fortfarande är samma storlek som innan, alltså inte 120, 130 osv
    utan de mindre storlekarna, undra om de är samma

• Stormis
    Ocikatten skrev 2010-08-15 07:07:02 följande:
    Guten morgen!
    Ljuvligt underbar outfit! *ångrar nu vi inte har några fotbollar*
    Modellen på jeansen heter Summerblue (vår favorit!!) och är lite bredare nedtill än Bright som är den lite ljusare modellen från i våras. De med söm på heter mycket riktigt Harem!
    Du har säkert rätt, jag har ingen koll på färgerna på bakfickan så jag kan ha fel. Tyckte bara att de såg smala ut på alla 3 bilderna . Butte - inte meningen att röra till det.
  • Stormis
    Buttelina skrev 2010-08-15 09:20:00 följande:
    tack jag gillar denna modellen smalare vill ja inte ha, så då är det xl som gäller för mig då.. du måååste köpa fotbollar!!!
    Stormis skrev 2010-08-15 08:21:26 följande:

Söt-Butte. Nu 20 år senare kommer du på att dessa jeans är bäst . Harem är de mjukaste och har extra sömmar längs hela benen. Lite nyare modell, höstens är bara den tredje och första mörka. Sen kommer det varje gång 2 pa olika jeans som ser likadana ut (nästan), men där det ena paret heter XL. Båda jeansen är lika breda över rumpan, men XL forstätter att vara breda hela vägen ner till mudden, dvs de är baggy hela vägen. Enl de du har på bilden är det nog INTE XL, de sitter ju lite sådär småkorvigt hela vägen, XL, brukar ramla ner mer runt foten. Om du fattar . Jag trodde att jag gillade den modellen du har bäst, men tycker nog att XL sitter finare på. Ser skönare ut med.

Fick svar av Småvi att de små stl är samma. Först de som börjar heta jämna tal (dvs inte som vanliga stl) som är lite justerade.

jjaaag vet fast jag skulle nog aldrig betala 400kr för dom jag gillar dom nu när muddarna är samma färg som jeansen. innan var det bruna muddar till blå jeans.. bläääää tack vännen och tack för fina småfolk tshirten
    Nä nä, pengarna är en helt annan sak! Jag betalar heller inte nypris harem kan jag göra det på eftersom de faktsikt kan ta slut), men 50 % kan man inte räkna med om man vill ha nåt speciellt. Men 30 % duger gott för oss, eftersom jag sen sparar till Svante och annars finns ju T-aspekten med
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-08-15 20:24:02 följande:
    har beställt på BoR, men de finns inte i butik ännu.

Tror att den låg på 3000 i vattenpelare, och det räcker bra för oss.

Någon som kommer ihåg nypriset på lila M.a.t-overallen Maia har i bt??
    Sitter och läser kapp så kanske har du redan fått svar. Men 1799 kostade den....
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-08-15 21:48:39 följande:
    Åhhhh nej vad trist!
    Jag besställde efter mycket om o men svart ns tröja stl 140 o svarta byxor i stl 130. Hoppas nu att det blir bra. Men svåra storlekar ju!
    Vadan denna helomvändning ? Du ogillade ju starkt svart förr!  Eller är det bara på flick/mindre barn kanske?
  • Stormis
    grrrlfriend skrev 2010-08-16 11:28:21 följande:
    Någon som vet var man kan köpa Mini a tures lila Winston-vindbyxor och matchande anorak i storlek 12-18m? Har kikat på nätet men just den färgen verkar vara omöjlig att få tag i.

Dessa är de jag menar:
    www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...
    www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...
    Kanske har du fått svar: Men byxorna har knappt nån tagit in vad jag vet och den lila tog slut ganska snabbt på de flesta ställen. Tror dessvärre det kan bli riktigt svårt att hitta detta set. Den kom ju i våras redan.

Och Stäkis - ang MAT och ålder/stl så ska 12-18 mån motsvara stl 86 och de är stooora i stl. K har precis växt ur sin och hon är numera snart 3 år och knappt över 90 cm...
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-08-16 22:00:33 följande:
    Något för Svante?
    www.tradera.com/Ny-Molo-troja-m-dalmatiner-pr...

Tydligen...

Det är TUR att jag ska på sem i 6 veckor för snart ekar det tomt i kassakistorna här hemma . Handlade nyss 2 par höst/vinterskor. Visserligen för totalt knappt 800 så det är jag ändå rätt nöjd med, men skiten ska ju betalas med .

SmillaMilla skrev 2010-08-16 21:43:23 följande:
    ja alltså det var ju inte exakt samma gröna, men det skär sig inte

Karla valde den mössan med. Har inget direkt som matchar, men jag gillade den med och hon jättemycket . Kul att handla när de gillar nåt. Mindre kul när de inte gillar det man själv handlar åt dem...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17