Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2011-01-19 18:35:41 följande:
    Gulle dej

Jag betalar den så det är bara att hämta, så löser vi porto efter att den är hämtad
    Du kan väl skriva nåt till henne också om att du inte hämtar själv så jag får hämta den sen också
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:34:06 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAA!!
    Vann budgivningen, skam den som ger sig
    Så JÄ....................A Glad just nu!!
    Grattis! Vad roligt
  • Busbellan

Måste bara fråga er
    Funderar på om det är jag som tänker tokigt eller om det är dagis som gör det.

Idag har vi haft mellan 0-+2 grader ute. Jag anser ju då att en vinteroverall räcker att ha på sig, man behöver inte bylta på massa extra under, särskilt inte på en 3-4 åring som rör sig oavbrutet ute.
    Ella hade på sig vanlig långärmad tröja och leggings och jag hade inte med nån kofta eller nåt att ha under overallen när de skulle ut. Tycker helt enkelt att de kläderna räcker vid den temperaturen när overallen är på.

Hur som helt hämtade jag henne ute och när vi kom hem och tog av kläderna så har de tryckt på henne nån långetröja i 92 över hennes vanliga tröja. De måste ju verkligen tyckt det behövts eftersom de drog fram en tröja som inte ens passade det minsta, den slutade strax nedanför armbågarna
    Funderar på om man ska säga nåt imorgon eller helt enkelt bara lämna tillbaka lånetröjan och inte ha med nån extra tröja imorgon heller De vet ju att vi är ganska ordentliga när det gäller kläder annars, barnen har alltid kläder efter väder.

Sen var det lite konstigt att de tyckte extra tröja behövdes, men de hade skickat ut ungen i vanliga gummistövlar i snön, trots att hon har både fodrade stövlar och vortex vinterskor ståendes på dagis, snacka om att hon var kall om tårna. Nu tror jag att jag förstår förresten, tröjan var kanske för att kompensera för stövlarna

• Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:59:35 följande:
    HÅller helt med dig.
    Mina barn har bara vanliga kläderna under overallen, var -2 här idag.
    Lustigt att dom tryckte på henne extra tröjan och sen valde vanliga gummistövlar.....
    Jag skulle nog frågar hur det kom sig att hon hade en lånetröja på sig.
    Skulle ha svårt átt inte nämna något alls.
    Gummistövlarna skulle jag egentligen tro att hon kan ha hämtat själv och satt på sig, sen att ingen tänkte på det men det såg lite roligt ut med så varierande klädsel
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-19 19:01:32 följande:
    Det är dagis som är tokiga.

Nu är det snart på gränsen att man behöver vinterkläderna. Inte ska man ha extra kläder under då?
    Ja, det roliga var ju att vi bara igår fick månadsbladet och där tipsade de om att fodrade regnkläder är bra att ha nu
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:03:16 följande:
    Jag tycker absolut att du skall säga att hon inte behöver ha någon varmtröja på sig, säg att hon var jättevarm. Och berätta att den overall hon har är jätte bra, varm och vattentät.

Och vanliga stövar tar du inte till dagis utan ha bara fodrade där. Kan ju varit Ella som själv valde. Som pedagog är det inte alltid så lätt att ha koll på om barnens stövllar var fodrade eller inte. Och då är jag ändå lika klädintressserad som dig.

På dagis är det ganska svårt, alla har olika overaller, och på många behöver man använda varma tröjor under eftersom de inte alltid har så bra overaller som ella Så påpeka bara att hon inte behöver ha det.

Hellre prata med dem än att gå runt lite irriterad
    Ja, stövlarna var nog hon själv, skrev det här ovan

Jag går absolut inte runt och är irriterad, vårt dagis är super på alla sätt och vis kan inte vara bättre. Det är den äldre av pedagogerna som alltid vill ta på barnen lite extra har märkt det innan. Trodde det skulle räcka med att helt enkelt inte ta dit en extra tröja, men tydligen inte

Jo förresten en sak irriterar mig lite. De har hänt några gånger att de hängt Ellas molo i torkskåpet trots att jag sagt flera gånger att de inte får vara där, och att jag erbjudit mig att sätta en lapp på torkskåpet, men det skulle inte behövas.
    Jag vet att det är svårt att hålla reda på därför tog jag upp det med lappen.
    Annars tycker jag det är en bra idé att bara ha torkskåpet på 40 grader så blir inga kläder förstörda, men där kör de på 50-60 grader
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:13:32 följande:
    Ja o det där med torkskåpet har jag märkt vilken skada det verkligen gör. Båda våra småttingar har ju molo overaller. Den ena har de haft i torkskåpet och den andra har inte varit där. Den som varit i torkskåpet blir jättekonstigt blöt nu i detta väder, det går inte helt igenom men det suger liksom upp och ser blött ut. Den andra syns det knappt att den varit ute. Och de vantar som varit i tokskåp håller inte alls, och de som inte varit är snustorra.
    Ja, vantarna har jag inte ens orkat säga nåt om, de får åka in i torkskåpet med allt annat, känns inte så farligt. Vi brukar ändå tappa bort massvis med vantar
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:27:30 följande:
    Fast jag brukar allltid säga att inga av deras kläder får vara i torkskåpet, lättare så. Och så lär jag barnen också att deras saker inte får gå in i det där hemska skåpet
    Ja, det är sant så kan man ju också göra
    Mössor får de dock gärna hänga in, de blir varma och gosiga då
  • Busbellan

Hur många auktioner orkar man ha ute på en gång?
    Har nu 40 plagg fotade, frågan är hur många som ska ut nu

• Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-19 20:01:44 följande:
    Alla, jag har 70 ute nu, iofs med 2 avslutsdagar
    nej du det orkar jag INTE med
    har ju probem ibland att hinna med att packa 5 paket
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17