Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 18:12:19 följande:
    Å tror ni verkligen det är på gång ändå? Fast jag typ känner nada nu? Ja lite mensvärk och ont i ryggen är det ju men inte speciellt mycket..

Det här liknar inte något med dom tidigare barnen, känner inte igen nåt utav det.. Mina förlossningar brukar starta med värkar som jag VET är förlossningsvärkar, sen rullar det på några timmar och sen är det klart på en 5-7 timmar totalt..

Nu har det små grejat i ett och ett halvt dygn utan att något ökat Obestämd
    Jag tror absolut det kan vara på gång!
    Det är bra med såna smygvärkar tycker jag, man ligger ofta på pluss när man väl kommer in, har öppnat sig mycket mer än vad man tror
    Jag var ju öppen 2-3 cm redan några dagar innan Ella föddes utan att ha känt det minsta
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    LitenBlomma skrev 2011-01-16 18:37:26 följande:
    Hur går det för dig?

Min mamma berättade att när hon skulle ha sitt 4:e barn hade hon bara lite mensvärk.  Bjöd hem en väninna och de satt och fikade. Sen tyckte väninnan att mamma skulle åka in ifall att... Mamma hade inte alls ont mer molvärk men när hon kom in var hon öppen 10 cm och BM höll på att tappa hakan.
    Låter som här, jag har ju inte fått några värre värkar än "mensvärk", sen har de liksom kommit ut, Ella kom med första krystvärken
    Men eftersom jag haft det såhär med alla tre så har jag ju vetat att det varit så och åkt in vid minsta aning om att det varit på gång, man vill inte gärna föda hemma
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-16 18:42:12 följande:
    Hmmm sitter här och funderar på hur jag alls vågat föda sex barn med mina idiotförlossningar?
    Varför i hela friden har ni så få barn när de bara ploppar ut sådär på ingen tid?
    Hade gärna haft hur många som helst, förlossningen har jag inte det minsta ont av och jag älskar att vara gravid.
    Det är ju bara det där med att ta hand om dem efteråt också, just nu har vi alldeles tillräckligt med de vi har
    Men om nåt år så när jag gått ut skolan, jobbat nåt år och barnen växt till sig lite så, då ska jag ha en till. Ska bara få med sambon på det också
    Men när man är i sådär 35-års åldern då tycker jag det är dags för en till
  • Busbellan
    LitenBlomma skrev 2011-01-16 18:43:10 följande:
    Läskigt det där när det man inte vet! Obestämd

Tur att mamma åkte in, sista flickan vägde nästan 5 kg och fastnade så hon höll på att stryka med
    Usch sånt är läskigt
    Man vet ju liksom aldrig vad som kan hända
  • Busbellan
    Smultronhjärta skrev 2011-01-16 18:48:59 följande:
    Åhhåhå- hoppas bebisen vill komma inatt BubblanHjärta
    I övrigt så blundar jag för alla förlossningsdetaljer

Nu till min fråga..den där tröjmodellen från Molo som alla är så kär i,med liten spetskant..Visst är den liten i storlek? dvs visst borde min Lova kunna ha stl 92 gaaaanska snart iafDrömmer
    Ja, den är liten!
    Ella har 110 i den och den sitter perfekt, 104:an har vi fått göra oss av med
    Hur lång är Lova?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-16 18:56:32 följande:
    Sådan som Svea har i bildis i dag? Hon är ca 100 lång och detta är 110, så den är pytteliten!
    Ändå är den tröjan i girly rainbow större än de andra tröjorna i den modellen
  • Busbellan
    solouniko skrev 2011-01-16 19:15:11 följande:
    Är den? Då måste jag ju absolut ta 98 på de andra. Vi har ju bara girly rainbow i 92, sen har jag en miau påväg hem i 98 som jag trodde skulle bli stor men då passar den ju kanske redan. Måste ta 98 på kossetröjan också då. Någon som vet förresten om vårens är lika små? Såg den bronx också på LLM, vill haaa!
    Kossetröjan vet jag inget om tyvärr, har ingen av det nya i den modellen
  • Busbellan
    h80 skrev 2011-01-16 20:15:35 följande:
    Ånej, vi har ju bara girly rainbow också.......då kommer ju gemstones att vara förliten Rynkar på näsan
    kan fixa en jämförelsebild på girly rainbow och gemstones om du vill
  • Busbellan

Skiljer ju inte enormt mycket, men lite på bredden och lite i ärmlängden. Eftersom den är smalare på bredden så känns ju ärmlängden ännu kortare än vad den är

• Busbellan
    Smultronhjärta skrev 2011-01-16 21:38:07 följande:
    På tal om Molos klänningar i dubbelstorlek..H U R tänkte danskarna där???
    Långa och korta i ärmenObestämd (eller så är min unge konstigt skapt kanske

Jag är sååå glad att det är enkelstorlekar igenTungan ute
    Nej, hon är inte konstigt skapt
    92/98 sitter egentligen perfekt på Ella på längden, men dom är ju för korta i ärmarna. Går man upp i storlek så blir det ju nattlinne varning
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17