• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

undrar om stl på vinterjacka:
    mellantjejen har nu i vinter haft en regnbågsjacka fr -08  i stl 98 som hon hade även förra vintern. den e tyvärr liiite för kort nu dock fortf lång i ärmarna. köpte en molo bubbelgumjacka ni i stl 110 men undrar om jag ska ta 116 i st. tycker 110an e rätt stor på henne å lång i ärmarna. tror ni hon kan ha den även nästa säsong? hon e smal o ca 104-105cm nu - HJÄLP tack! den e ju så fin så vill att hon ska kunna ha den länge länge

Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2011-01-13 23:44:58 följande:
    Ååååh, låter lovande. Min tjej har varit liiiite för bred för dom innan, men ska nog prova ett kolibri till henne.
    Hon vill egentligen ha en sån kolibri hoodkläninng, men 599:- är liiiite mycket.
    mmmm, den e såååå fin den hoodklänningen!
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2011-01-13 23:52:51 följande:
    Visst  e den. Men min smärtgräns för en klänning går nog där tyvärr, speciellt eftersom jag klipper bort luvorna på dom där kläningarna
    va?! klipper du i klänningarna, männska ??!
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2011-01-13 23:57:50 följande:
    Näe, gonatt på er. Lovade mig själv att sova innan 00 eftersom Mini gör det.
    Senaste 2 veckorna har hon ju social tid 19-02......inte mycket sömn här inte, men ikväll så
    gonatt! hoppas mini sover till morgonen! måste oxå lägga mig, lillan har sovit i ett par timmar, vaknar nog vid 3-4...
  • Saraia
    Saraia skrev 2011-01-13 23:46:48 följande:

undrar om stl på vinterjacka:
    mellantjejen har nu i vinter haft en regnbågsjacka fr -08  i stl 98 som hon hade även förra vintern. den e tyvärr liiite för kort nu dock fortf lång i ärmarna. köpte en molo bubbelgumjacka ni i stl 110 men undrar om jag ska ta 116 i st. tycker 110an e rätt stor på henne å lång i ärmarna. tror ni hon kan ha den även nästa säsong? hon e smal o ca 104-105cm nu - HJÄLP tack! den e ju så fin så vill att hon ska kunna ha den länge länge

måste puffa - vad tycker ni? vill ju ej att 116 ska vara jättestor o klumpig på henne. 
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 15:45:02 följande:
    Din dotter verkar ju följa min rätt bra...Maia var mindre än din förra året och har 116 nu utan problem. Skulle nog t.o.m kunna ha 122 nu i jacka.
    ja du har nog rätt, 116 funkar kanske...har ju sett att Maia har det o våra tjejer har ju varit rätt så jämnstora, dock har nog Maia dragit iväg lite mer på längden. .. har sen en 122a lila fr pop som storasyster haft så en jacka i 116 måste hon ju ha. men vill ej att den ska vara för klumpig
  • Saraia

lillronja: vilken stl har din tjej på bondgårdsleggings o hur lång e hon?

• Saraia
    lillronya skrev 2011-01-14 23:17:22 följande:
    Hon har 104 i leggingsen och är 98cm.
    110 borde ju räcka då t min tjej som var 103 i höstas, beräknas va 106 i april då hon blir 5. e rädd att 116 ej sitter uppe då hon e spinkig!
    Va fin hon var i dem!!
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:15:33 följande:
    Ja då kan det ju tyvärr vara ärftligt...mina höfter hoppar också ur led vid hopp.
    Vi får hoppas på lillebror och att han slipper
    Milla har inga problem med det nu då?? Mitt har ju fortsatt upp i vuxen ålder...men de flestas brukar ju försvinna när de är små. Men förbered henne på att graviditet förmodligen blir ett helvete...foglossning + höftledslux i grunden = ohyggligt smärtsamt...jag lärde mig av förra gången o hade stödbälte från start denna gången, tror det hjälpte lite för jag kunde iaf gå i slutet. Med Maia blev det kryckor från 5e månaden och sen rullstol i slutet...men då hade ingen förklarat det där med foglossning och lux för mig riktigt så hade aldrig stödbälte...
    ang höftlux så upptäcks det ju oftast så tidigt nu (på bb)o behandlas direkt så då ger det inga men i framtiden mestadels
  • Saraia

Butte! vilken stl har Isabel på hood-klänningen?? fiiiiiina UNDERBARA kläder hon fått !

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17