• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-02-14 18:46:52 följande:
    Ja Butte har rätt som vanligt, den är från Rusta! Tack så mycket, dom är sååå fina. Vi har sparat klänningen till kalaset i helgen!
    tack för infon! får ta en tur t rusta nån dag!!
    Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Saraia
    Tjollabolla skrev 2011-02-14 19:59:06 följande:
    Halloj! Tänkte fråga er visa, vad gör man åt sår bakom örat? Alltså det ser ut som skav, hud mot hud som gnotts bort. Ser hemskt ut på Lia! På bvc på 1års kollen idag sa dom att vi skulle tvätta med alsollösning och sen sätta på nåt silikon grejs jag fick. Men som hon skrek! Hon skrek och skrek efter alsolet och sätta på en lapp med klister på båda sidorna känns ju INTE okej. Det skulle inte fastna, men det jag kunde bara inte med att sätta dit det, kändes som jag misshandlade henne . Finns det några andra knep?

OT jag vet, men ni är så kloka!

För att bli on topic måste jag säga; Chockladmoshin, GUUUUD vad fina som lila Molo klänningarna med halsband var! Jag har HELT missat dessa. Måste ha en till Liafia! Är dom lika i storlek med colibri?
    ni fick nog sånt "plåster" som man sätter på skavsår o så, o det hjälper såret att läka under plåstret så det ska inte vara nån fara utan sätt på det! såna e väldigt bra o effektiva mot sår som sitter på ställen där det är svårt att läka. annars kan man ju även testa typ bephanten el inotyol om du har det hemma!
  • Saraia
    Busbellan skrev 2011-02-22 18:21:51 följande:
    Nej, det blöder inte mycket, det syns bara att det blött igenom plåstret, men tror knappt det blöder längre för det ser nästan tokat ut det som är där nu
    blöda kan det göra trots att man limmat/tejpat ett sår så d e nog ingen fara
  • Saraia
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 14:37:37 följande:
    Funkar inte... de dricker jag varje morgon och det är BLÄ! Festis med sugrör funkade när man fick dom hos mormor men sen vi kom hem är även de, BLÄ... Igår åt vi saft med sked ut en skål, det var roligt
    har du en liten typ 5ml spruta så kan du ju pytsa i henne en spruta m vätska titt som tätt! Lycka till o hoppas hon blir bättre snart!
  • Saraia
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 14:51:26 följande:
    Visst är dom. Bestämd liten dam!
    Saraia skrev 2011-02-24 14:44:48 följande:
    har du en liten typ 5ml spruta så kan du ju pytsa i henne en spruta m vätska titt som tätt! Lycka till o hoppas hon blir bättre snart!
    Nej fy, de kan ju va medicin då Bäst att spotta ut. Bara att konstatera, jag är urkass på sjuka unga! Måtte T förbli frisk när detta är över
    haha - ja de e inte dumma
  • Saraia

tror ni min stora baby kan ha stl 80 i suit i katvig till sommaren? har stl 68 nu o är 4mån om ett par dar...

• Saraia
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-27 14:11:57 följande:
    Jag tycker att komon är jättefin!
    härligt! funderar på lilalila heldress m colibriklänning över på lillan på hennes dopkalas när dopklänningen kan tas av
  • Saraia

Nån som vet nån shop som har colibri klänning i 134/140 o 110/116? Ej den m luva...

• Saraia

Tack för hjälpen pepper! Typiskt när man väl vill ha e d slut... Får kanske bli colibritop o leggings o nån jeanskjol då... Skulle ha t stortjejerna t lillans dop för lillan har colibriklänning som hon ska ha...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17