Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-26 23:12:57 följande:
    Men vad skönt att hon vill prova
    Här är sånt för det mesta ganska svårt och kräver mutor
    Ja men det blir lite väl ibland.
    Jen80 skrev 2011-02-26 23:16:57 följande:
    Jag tog 92/98 till Ava. Har bara hållt den framför henne, men den känns ok. Den är ju mer en tunika så det är ju inte hela världen om den är lite lång i början. Ava har stl 92 i kläder, på väg upp till 98...

Nähe, nu måste jag också gå och sova...
    God natt och kul att prata med er lite
    Kul att du var här lite igen minsann

Dags att sova här med!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-27 00:52:02 följande:
    Är ni där varje sommar? Jag är uppvuxen i Bäckebo, bara 6 mil från trånshult Så kan väl se till o träffas lite i sommar då Har ju föräldrarna o resten av syskonen där så vi åker dit rätt ofta.
    ChokladMoshin skrev 2011-02-26 23:29:48 följande:
    Trillar in här alldeles feber yrande.
    Såklart man blir sjuk lagom till visningen på huset imorrn då allt ska vara tiptop, då får jag & dom 3 stora barnen nåt virustjafs.......
    Brukar aldrig vara sjuk så visst är det typiskt.
    Måste nog trösta mig med ngt fint till Mini....popcorn suit kanske.
    Åh jag är också sugen på popcornsuit :-P
    Japp vi är där minst en gång varje sommar och har ju i stort sett fri tillgång till stugan.
    Så självklart måste vi få till nåt i sommar!

Godmorgon i tråden!
    Har nu tömt huset på alla ungdomar och lugnet har lagt sej.
    Fem extra ungar skojar man inte bort. Speciellt inte när man har fem själv.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-27 20:49:25 följande:

Vilka snyggingar i BT!
    Vilken storlek har de i mössorna? Har ju med en sån röd på väg hit

Tack!

A har 1-5 och E har storleken större.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:18:13 följande:
    Usch, imorgon börjar min praktik. låter kanske kul, men jag ser faktiskt inte jättemycket fram emot det
    Alltså hade jag bara fått betalt så hade jag kunnat plugga jämt Man styr sina egna tider och har långt från heltid fast det heter att man har det.
    Nu ska man helt plötsligt jobba 30 timmar/vecka plus uppgifter och alltså tider att passa varje dag
    Är det alltså så verkligheten ska se ut sen
    Jag skulle aldrig palla en sån vardag med dagjobb.
    Jen80 skrev 2011-02-27 21:21:52 följande:
    Usch, jag kan få panik ibland över att tänka att livet mest ska bestå av jobb jobb jobb. Älskade att vara föräldrarledig och kan verkligen sakna det. Nu har man sina tider, träffar barnen mindre än vad dagispersonalen gör och är ledig max två dagar i veckan... Nej, skulle vilja ha ett välbetalt jobb där man kan jobba halvtid men ändå känna att man har hyfsat med pengar .
    Vad pluggar du till?
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här lite då och då... även om det är farligt då man lätt får ha-begär här inne
    Ja tänk om man kunde slippa jobba för sin lön.
    Jag vill också bara vara hemma, men har ju gått ner i arbtid och jobbar långa men få pass. Såå himla skönt!

Klart det är ok att du hoppar in. Det är ju bara roligt!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:33:33 följande:
    Ronya, du gav mig ett plötsligt habegär efter en skinnjacka till Ella, fy på dig

Är det de från h&m du har till barnen och vilken storlek har dom?
    Åh flåt!
    Emilios är en riktig knuttejacka i skinn.
    Anjelins är från HM.
  • lillronya
    Jen80 skrev 2011-02-27 21:37:56 följande:
    Tack . Testade den vita NS-klänningen på Ava idag. Kan förstå vad du menar, men den satt ändå ok på henne. Testade även den gula tunikan. Sååå fin och härlig i färgerna. Blir perfekt till sommaren. Trodde dress-hooden skulle vara alldeles för stor. Har inte fått henne att testa den ordentligt innan, men den sitter ju åt lite nedtill när man knäpper den så den var super och Ava gillade den. Rosa går hem i alla former .
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:29:16 följande:
    Klart det är ok att du hoppar in här, gör det gärna oftare

Jag pluggar till förskollärare och det är inte särskilt jobbigt, lägger kanske i snitt max 20 timmar/vecka på studierna
    Åh, ibland funderar jag på att börja plugga till det. Men lägger du inte mer timmar på det?! Är det på halvfart eller? Vi bor i princip granne med förskolan här i vårt lilla samhälle och jag har vikat där en del. Ibland kan jag känna att det vore sååå mysigt att jobba som det och här där man bor. Nu tar det ändå runt 20-30 minuter till och från jobbet, man jobbar sent och en del helger. Tänk att jobba där barnen nästan är (Liam börjar 6-års till hösten så då är han på skolan bredvid och Ilon och Ava går på ett privat dagis några hundra meter bort) och gångavstånd från hemmet. Ja, det är frågan det...
    Vad bra att Ava kunde ha den vita klänningen!
    Ja det är konstigt att rosa alltid går hem.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:41:42 följande:
    Storlek då?
    Och vad kostade de från början, så man vet vad man kan tänka sig att ge för dem
    HMs är liten. Vår 98 är för liten.
    Hade tagit 110 om jag skulle köpa en ny.
    Tror de kostar 3-400 nånting i butiken. De har igen nu.
  • lillronya

Hej i tråden!
    Hur har ni det?

Vi har varitpå öppna förskolan och sen fuskat med hamburgartallrik till middag.
    Passar på när det bara är jag och småttar igen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17