Inlägg från: minamor |Visa alla inlägg
  • minamor

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-06-03 21:45:22 följande:
    Va?
    Alltså våran 74:a är myyyyycket mindre än Molos 62/68.
    Hum, du har inte lust att mäta hur lång eran är?
    Nu jämförde jag visserligen med en molo som blivit tvättad, så vet ej hur mycket den har krymp, men från axeln o ner får jag den till ca 39,5 cm, sen är den ju några mm längre mitt fram. Stämmer det med era mått? Kanske jag som krymp molon Förvånad
  • minamor
    ängeln83 skrev 2010-06-03 21:50:34 följande:
    Jämförde nu och skillnaden var visst inte så stor som jag fått för mej. Men den är ju ändå liten med tanke på att den är 74:a och Molon 62/68.
    Den känns smalare än Molos, ska nog testa den o se om jag måste byta, typiskt att LLM inte har kvar den i 80..
  • minamor
    ängeln83 skrev 2010-06-03 21:54:33 följande:

Våran Småfolk är 38 cm och Molon nästan 42 cm.
    IMG_6019.JPG

haha, oj jag har en mindre Molo, har bara tvättat i 30 grader juh... då förstår jag att skillnaden är stor, är småfolken tvättad?
  • minamor
    ängeln83 skrev 2010-06-03 21:57:57 följande:
    Ja den är mycket smalare än Molos, fast det tycker jag bara är bra, Molos är lite väl breda, passformen är mycket finare på Småfolk klänningen.
    Såg du bilden jag just la in?
    Min tjej är en liten smalis så det kanske funkar bra, måste testa img, min tjej är 69 cm lång o väger 7,7 kg. Hoppas den passar nu bara, köper bara kläderna o struntar i att prova dem tills de ska användas o då har bytestiden gått ut, haha.. Köpte katvig sommarsuitar i 74 o de är på gränsen redan nu, blir så arg på mig själv ibland! Gråter
  • minamor
    ängeln83 skrev 2010-06-03 22:04:03 följande:
    Ja men jag tror absolut den funkar
    Meja är ju lite större än din tjej och 74:an sitter perfekt på henne, och man kan ju även använda den som tunika när den är för kort som klänning

Men oj, jag har beställt Katvig suits i 74:a till Meja, bara dom inte är för små nu, men hon har Katvig bodys i 74:a som är alldeles för stora.
    Ja det är sant  Glad Alma kan ha Katvig bodys i 68, men de suitsen med långa ben har hon80 i, 74 sitter alldeles för tajt i grenen, sommarsuitsen sitter på gränsen, blir aningens tajt i grenen o över låret, eller de sitter  precis, växer hon lite så blir det för tajt. Upplever däremot den gul/rosa som större när jag jämförde med miniapple. Har ej testat gul/rosa ännu på.
  • minamor

hej i tråden!

Har för mig att jag såg att någon tänkte köpa Katvigs canvas skor, de finns på rea hos milkmilla.

Ej min butik såklart!

• minamor
    ängeln83 skrev 2010-06-11 19:27:36 följande:
    Mmm...det är ju det som är "problemet" *velar*...var först mest inne på rosa men fick sen syn på dom lila och då blev jag velig
    Min dotter har lila och de är grymt snygga! sen syns ju inte smutsen heller lika mycket Skrattande
  • minamor
    h80 skrev 2010-06-12 18:07:22 följande:
    jag har 62/68
    midja: 19cm rakt över
    innerben: 19.5cm
    ytterben: 34.5cm
    åh tack för hjälpen! :)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17