Inlägg från: minamor |Visa alla inlägg
  • minamor

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hej hej i tråden!

någon som har prästkragejackan o kan säga hur den är i stl? tänkte köpa till min tjej som är 70 cm o funderar på stl 74.

tack :)

• minamor
    solouniko skrev 2010-07-01 10:11:29 följande:
    Hej! Milla är ca 76-77 cm och har 80 på sin jacka. Den sitter bra med lite växmån, så 74 blir nog perfekt till din tjej .-)
    hej

ok tack så mycket för hjälpen :)
  • minamor
    MiniM3 skrev 2010-07-01 11:04:54 följande:
    Ohh vunnit ett plagg från molo värde 379 på B&R undra vad man ska välja :D
    haha, jag vann också :) grattis!
  • minamor
    Tic1 skrev 2010-07-08 13:35:23 följande:
    Är det någon som har katvigs leggings som ser ut som strumpbyxor, "men utan fot"?Undrar lite hur de är i storleken?Om nån har dom får ni gärna skriva hur de är i materialet också, tunnare eller mer som strumpbyxor??  Glad
    Hej!

Jag ett par  av den modellen, men är tyvärr inget fan av dem  :) Jag tycker  att de är som strumpbyxor,men utan foten då. Blir snabbt  noppiga, men normal i stl skulle jag säga. De fungerar ju bra  om man använder dem kanske vid  speciella tillfällen och inte dagligen :) Säkert finns det andra som älskar dem, men  jag gillar  de  vanliga leggingsen bättre, men skulle de vara slut är ju dessa en bra reserv  :)
  • minamor
    Lalalong skrev 2010-07-17 13:51:30 följande:
    Är det någon som vet någon webshop (har kollat de jag känner till) som har prästkragekjolen i 98/104? Min man har tabbat sig lite med tvätten Den är inte helt förstörd, men vissa av blommorna är nu grådaskiga och det är skittrist! Någon som har den i 92/98 skulle kunna få lov att mäta den åt mig, om ni har tid och lust. 98/104 är egentligen för stor i midjan, men jag är rädd att 92/98 blir för kort. Blir den inte det är det guld, för det har jag hittat på några ställen...
    har inboxat dig
  • minamor

Hej i tråden!

Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med en storleksfråga gällande molos vinteroveraller.

Har tidigare använt reima och undrar hur molo är i stl om man jämför de 2?

Vilken stl kan tänkas till 2 st tjejer på ca 1m nu, och 71 cm. 110 o 86?? Lilltjejen kommer ju växa en del tills vintern är här också.

tack :)

• minamor

hej hej

någon som vet om molos overaller är stora i stl? Min tjej är nu ca 71 cm lång, runt 75 cm i vinter skulle jag tro, blir 80 för litet? velar mellan 80 o 86..

tack på förhand

• minamor
    Vikkan76 skrev 2010-07-28 23:49:47 följande:
    Jag skulle köpa en 86:a, så håller den hela vintern.
    Molos nyare overaller är aningen små i storlek men köper du en begagnad kanske det räcker med en 80:a? Jag har inte jättestor erfarenhet av de äldre kollektionerna av overaller så det finns säkert någon som kan svara på det bättre än jag.
    tack för era svar!

blev dock inte så mycket klokare, hmm.. vad har du för mått på din i stl 80? längd till grenen samt total längd..?
    har mailat LLM så får jag se vad måtten på årets kan vara..
  • minamor

hej hej

ser att ni pratar lurvar o tänkte då passa på att fråga om ni tror att 116 blir tokstort på 1 m lång tjej, o 15 kg lätt.? 110 sitter bra, men har inte tvättat den än o är osäker på hur mycket den krymper i tvätt.

tack!

• minamor
    LJ2 skrev 2010-08-07 12:34:41 följande:
    min son e typ 104 nu, o han har en 110 som börjar bli liten, o en 122.. den e liite stor, men kommer va bra i höst sen =) han väger ca 16..
    har dock ingen från de nya än.. bara gamla kollektioner..
    ok då kanske 116 blir bra ändå, har 110 från vårens o från tidigare år. gör väl inte så mycket om de är lite stora i början.. tack för svaret!! :)
  • minamor
    LJ2 skrev 2010-08-07 12:46:26 följande:
    tack =) en liten buse bara som bara spelar pajas när kameran numera kommer fram

ja, den kommer bli bra nu i höst.. ska testa 110 sen med, o får se om den får stanna eller inte..
    vet dock inte hur de nya är? vilken stl man ska ha där?? om 122 e lika liten i stl, eller om 116 kanske räcker?
    ja det är ju svårt då det verkar skilja i stl från olika år. Jag funderar på färgerna också.. gillar den gul/rosa, men en sådan har hon i stl 110 från ett tidigare år.. den får nog säljas.. gillar även den grå o den lila.. behöver ju även overaller, men kanske inte så praktiskt med en gul/rosa till en 13 månaders, blir nog rätt smutsig på en gång :(
    svårt det där..
  • minamor
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-07 12:52:13 följande:
    Jag köper 116 till Bubblis nu, hon är strax under 1 m lång, hennes andra är 110 och dom sitter åxå bra Inte krympt nämnvärt i tvätt 110:orna faktiskt.
    åh vad bra :) ok, 104 som hon hade tyckte jag krympte rätt mycket, men ej tvättat 110 ännu. då får det bli 116. vilka färger köpte du ? :)
  • minamor
    LJ2 skrev 2010-08-07 12:56:16 följande:
    jag har kollat massa på den gula till lillan, sålde ju en lorvoverall nu, så en lurvjacka till gör inget då
    har en lila med, den mörka med gröna kanter.. ska prova den.. hon har ju växt massor över sommaren, men den e 92, o tro den ska passa i höst?
    vill nog ha grå eller nåt till sonen med tro jag =) inte bestämt mig, en blå har han ju.. o grön nyss haft/har... hmm.. så svårt!! lila e med fin.. =)
    får kanske fråga han..
    hmm.. nä, skulle nog inte tagit gul till en så liten.. iofs, åker dom vagn mycket så e de bra o ha i åkpåsen med ju, sova middag i.. men inte o leka i..
    överdragskläder / overall över funkade fint i våras.. lurven o sen skaloverall så va hon torr o varm =))
    svårt de där..!!!  =)

åh, vill testa de nu på dom!! men lillan sover, o sonen o pappa cyklar..
    hon har ju 2 st lurvoveraller ,men i stl 74 o 80 o de har hon inte använt sedan sent i våras så kanske behöver gå upp till stl 86 nu.. måste prova.. hon är ju inte lång alls, ca 71 cm skulle jag tro,. hon går rätt mycket så får nog hålla mig till de mörkare färgerna.. en gul rosa jacka har hon däremot från tidigare år..

ja den gråa var jättefin.. har en varsin skaljacka till dem, men de åker båda 2 då de knappast blivit använda alls.. man köper på sig för mycket ibland :) men finns ju så mycket fint..
  • minamor
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-07 13:08:24 följande:
    jag köpte gul rosa   polarblå och den lila

Vilka ska du ha?
    fiiint!! :)
    funderar på grå med lila kanter o den lila eller gula till stora tjejen, o grå o den lila som overall till lilla tjejen.. kanske 1 av dem får bli som jacka, vet inte vad som kommer användas mest, fleecejackor har hon ju några st av redan..
  • minamor
    ängeln83 skrev 2010-08-09 18:40:14 följande:
    Ha ha, mjaaa, min också tror jag
    Kanske ska jag köpa lila overall till Meja ändå, då kan hon ju ha den rosa NS till.

Ja där sa du nåt, får nog leta reda på en svart NS.
    hej

Vad fin den lila var irl! Fast själv hade jag nog gått upp i stl, säkert krymper den något i tvätt också..
    men det är ju bara vad jag tycker Glad
  • minamor

hej i tråden!

för alla oss som letat efter fina dockhusklänningen i baby så hittade jag den precis hos eleraff, :) dock ingen bild ännu.

ej min butik såklart

• minamor
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-12 14:55:32 följande:

Å tjejer!!! Vi har fått brev brev BREEEEV!!!!!

Inga avvikelser funna...

Tårarna bara rinner här, väntan är över och bättre svar kan man inte få, bästaste brevet i hela mitt liv!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! !!!!!

*LYCKA*

Grattis o vad skönt för er att allt är bra med lilla bebben! :) !!
  • minamor
    Minatre skrev 2010-08-26 17:41:26 följande:
    Hur tvättar ni era lurvar så att de blir fluffiga? Mina blev helt platta nu efter en tvätt
    Jag torktumlar mina, då håller de sig fluffiga och mjuka Glad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17