Inlägg från: minamor |Visa alla inlägg
  • minamor

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Någon som vet hur trendsales fungerar? När det står bud, ska man då bara skriva i kommentarsfältet vad man bjuder? Vad brukar frakten vara till sverige för ex en tunika som i sverige kostar 24 kr att skicka? kommer det hem i brevlådan eller måste paketet hämtas ut någonstans?
     många frågor :)

• minamor

Hej i tråden!

Jag undrar om det är någon här som har babyklänningen i stl 74/80 och skulle ha lust att mäta ? :)

tack! :)

• minamor
    lillronya skrev 2010-06-25 21:34:12 följande:
    Ja den påminner allt lite om hummel. Och det är ju alltid snyggt. Iaf nästan.
    minamor skrev 2010-06-25 21:23:52 följande:
    Hej i tråden!

Jag undrar om det är någon här som har babyklänningen i stl 74/80 och skulle ha lust att mäta ? :)

tack! :)
    Hej!
    Jag har inte nån men det dyker säkert upp någon som har en så småningom.
    ok :) vet ju att den kommer vara lång, men tror att 62/68 kan bli för kort i armarna.. dottern är 70 cm nu, kanske 72- 73cm  i höst.
  • minamor
    MammaT skrev 2010-06-25 21:40:53 följande:
    höstens eller
    ja höstens :) tror ju att 62/68 skulle sitta bäst, men de blir nog korta i armarna, får kanske chansa på en 74/80, men beror ju helt på hur långa de är, vill inte använda dem som nattlinne :)
  • minamor
    HemmaHosSofi skrev 2010-06-25 21:42:11 följande:
    Skulle kika in i eran fina BT, och såg att du undrade om mått. Fick dessa av BoR igår..
    Stl 86/92 Längd 55cm, innerärm 25 cm
    Stl 74/80 Längd 48 cm, innerärm 21 cm
    åh tack snälla :)
  • minamor
    MammaT skrev 2010-06-25 21:47:05 följande:
    nä det är svårt men jag tror jag kommer chansa på 62/68 till min tjej för 74/80 är jätte långt
    hur lång är din tjej? då bör alltså armlängden vara 17 cm på 62/68 eftersom det minskar 4 cm mellan de andra storlekarna.. jo 74/80 skulle bli långt på min tjej med.. hmm svårt..
  • minamor
    lillronya skrev 2010-06-25 21:50:42 följande:
    Jag kommer att sy upp Anjelins klänning. Den är för lång i modellen tycker jag. Dumt med de långärmade för de kan man inte gå ner i stl i heller.
    det är också dumt med dubbelstorlekarna tycker jag eftersom det skiljer så otroligt mycket på längden mellan storlekarna,. kortärmat går ju mycket bättre, men långärmat, hua!
  • minamor
    MammaT skrev 2010-06-25 21:53:05 följande:
    hon är ca 74-75 eller få får jag göra som ronya sy upp den
    ja det får man kanske göra då ist :)
    lillronya skrev 2010-06-25 21:50:42 följande:
    Jag kommer att sy upp Anjelins klänning. Den är för lång i modellen tycker jag. Dumt med de långärmade för de kan man inte gå ner i stl i heller.
     hur syr du då? med enkel söm bara? går det att ta bort sömmen sedan eller blir det märken?
  • minamor
    lillronya skrev 2010-06-25 21:58:28 följande:
    Jag brukar sy upp klänningarna från me&i med vanlig raksöm bara. Och det går bra att ta bort sömmen sen utan att det syns. Såvida inte tyget slitits nertill på klänningen.
    Molos har jag inte sytt i än men antar att det går lika bra.
    ok, tack för tipset, så får det bli :)
  • minamor

hej alla!

Ingen som vet om det går att få tag på prästkrageklänningen i stl 86/92? vet att den förmodligen är slutsåld överallt. Jag har den, men dottern fastnade på något sätt i bilstolen så det blev ett stort hål, Gråter

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17