• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Lilla Ego 07

Ska dock tilläggas att vår 110 är den blåa från förra året, vet inte om det skiljer nåt i storlek mot årets overaller.

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • anette 81
    anette 81 skrev 2011-01-13 21:39:25 följande:
    När jag har lagt ut ett plagg på vi som shoppar danska barnkläder köp och sälj
    hur gör jag för att inte få den att visas på min startsida?
    någon som vet?
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-01-13 21:47:37 följande:
    Beror förstås på vilket märke du köpt men Maia hade 104 i Molo förra året, 98 i miniature och hummel, hon var runt metern mitt i vintern, 104cm på sin 4-årskontroll sen i maj och senast jag mätte var hon 108cm i december, men tror hon vuxit lite till nu så gissar på 110. Hon har iaf haft 116 i molo-overall, jacka och termobyxor ända sen i oktober...110 hade visserligen funkat, men blivit för litet redan nu.
    Låter ju visserligen precis som Ella, hon beräknas också vara 104 cm på sin 4-års dag. men den är ju lite senare än vad Maia fyller år så jag får väl hoppas att 110 funkar till henne
    I Hummeln är jag inte det minsta orolig för den är stor, men vi har ju en Molo som ska funka också
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-13 21:48:16 följande:
    Min son är 107 cm nu och hans 110 sitter jättebra. Tror faktiskt inte vi behöver använda fina nya molon i 116 förrens nästa vinter Glad
    Låter bra det!
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-13 21:53:42 följande:
    Låter ju visserligen precis som Ella, hon beräknas också vara 104 cm på sin 4-års dag. men den är ju lite senare än vad Maia fyller år så jag får väl hoppas att 110 funkar till henne
    I Hummeln är jag inte det minsta orolig för den är stor, men vi har ju en Molo som ska funka också
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-13 21:48:16 följande:
    Min son är 107 cm nu och hans 110 sitter jättebra. Tror faktiskt inte vi behöver använda fina nya molon i 116 förrens nästa vinter Glad
    Låter bra det!
    Ja hummel är stort, där hade Maia lätt kunnat ha 110 nu, men som sagt så funkar inte Molo...hon har ju två gamla molo 104or som är som de nya i 110 som inte går på henne nu utan att det stramar i grenen och de åker upp i armar och ben när hon leker.

Småfolk däremot är gigantiska...hennes i 110/116 har typ använts en gång men är så stor så hoppas den kommer funka nästa år istället...men risken är väl att den blir lagom typ i sommar
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-13 21:52:57 följande:
    Jag är så himla nöjd med jackan och termobyxorna som jag köpte igå. Kan inte sluta titta på det när det hänger här vid sidan om mej.
    Störd...
    Vilka byxor blev det till?
    Förstår att du är nöjd, bubblegum är ju alldeles underbar i färgen!
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-01-13 21:52:57 följande:
    Jag är så himla nöjd med jackan och termobyxorna som jag köpte igå. Kan inte sluta titta på det när det hänger här vid sidan om mej.
    Störd...
    men alltså det var skitfint!! bubbelgum va? uuunderbar!!!
    lillronya skrev 2011-01-13 21:49:59 följande:
    Jag brukar jämföra med Butte. Det hennes A har nu brukar funka hos oss nästa vinter.
    perfekt
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-13 22:01:09 följande:
    Vilka byxor blev det till?
    Förstår att du är nöjd, bubblegum är ju alldeles underbar i färgen!
    Svarta molo för att de ska passa till regnbågsjackan också.
    Fast kan tänka mej ett par byxor till, men vet inte vad det finns för färger.
    La en bild i bt.
    Ja färgen är tokfin!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-01-13 22:02:58 följande:
    men alltså det var skitfint!! bubbelgum va? uuunderbar!!!
    lillronya skrev 2011-01-13 21:49:59 följande:
    Jag brukar jämföra med Butte. Det hennes A har nu brukar funka hos oss nästa vinter.
    perfekt
    Japp, bubbelgum och väldigt vackert.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-13 22:03:10 följande:
    Svarta molo för att de ska passa till regnbågsjackan också.
    Fast kan tänka mej ett par byxor till, men vet inte vad det finns för färger.
    La en bild i bt.
    Ja färgen är tokfin!
    SÅÅÅ snyggt!

Kom på idag att vi har en regnbågsjacka hängande oanvänd i ett skåp här. Har ju inte saknat den alls utan vi använder den röda jackan till regnbågsbyxorna
    Undra om man inte ska strunta i att använda den nu så får man kanske bra betalt för den till hösten istället
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17