• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Kristyr

Någon som är bra på bobux i-walk storlekar
    Lokala butiken har 50% på bobux och de ett par bobux ballerina i-walk. Dock stl 21 och jag funderar om de kommer passa till sommaren. HOn fyller ett i maj.

• Busbellan
    Stormis skrev 2011-01-28 21:16:17 följande:
    Åh, då syns den säkert bara om man är inbjuden. Du är inte det än. Jag fick inte med dig, men vi löser det .
    Kristyr skrev 2011-01-28 21:09:07 följande:
    Stormis>  min son har 104 på din skaloverall med avtagbart foder. Blir inte så galet stor när man drar åt den i midjan.

Vilken stl funderar på förresten på vinteroverall till henne nästa år (isbjörn typ.....)
    Då chansar jag på 104 om jag köper då
    Molo har jag köpt 104 (hon beräknas vara 98 i oktober vid 4 år). Isbjörn kommer jag satsa på 98. Låter helt galet, men hon har ju haft 92 MAT i år så . Har frågat två ÖF om stl på olika olagg till S och INGEN av dem råder mig att köpa dem då kommer vara för stora (tex skaloverall i 86 till 80 cm pojke, de säger att den blir för stor). Så enl det kommer ju 98 bli bra. Har skalbyxor i 98/104 redan nu dock och de funkar. Jämförde dem med en skaloverall i 98 och de var ungefär lika lång i innerben dessutom.
    Om det hjälper dig nåt så är pops skaloverall nästan exakt liks stor som Molos overall i samma storlek
    Jämförde våra 110:or här hemma
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Kristyr
    Stormis skrev 2011-01-28 21:16:17 följande:
    Åh, då syns den säkert bara om man är inbjuden. Du är inte det än. Jag fick inte med dig, men vi löser det .
    Kristyr skrev 2011-01-28 21:09:07 följande:
    Stormis>  min son har 104 på din skaloverall med avtagbart foder. Blir inte så galet stor när man drar åt den i midjan.

Vilken stl funderar på förresten på vinteroverall till henne nästa år (isbjörn typ.....)
    Då chansar jag på 104 om jag köper då
    Molo har jag köpt 104 (hon beräknas vara 98 i oktober vid 4 år). Isbjörn kommer jag satsa på 98. Låter helt galet, men hon har ju haft 92 MAT i år så . Har frågat två ÖF om stl på olika olagg till S och INGEN av dem råder mig att köpa dem då kommer vara för stora (tex skaloverall i 86 till 80 cm pojke, de säger att den blir för stor). Så enl det kommer ju 98 bli bra. Har skalbyxor i 98/104 redan nu dock och de funkar. Jämförde dem med en skaloverall i 98 och de var ungefär lika lång i innerben dessutom.
    har ju redan idag en isbjörn stl 98
    Så då om man vill komplettera upp lite en 104 bli bra
  • 1 och 1 är 3

Gokväll!

Flikar in med att OM det blir ont om plats hos Ronya så har ju även jag ett hus i Örkell. Jag kommer vara körande på lördagskvällen då mannen beger sej norrut.

• Busbellan
    Buttelina skrev 2011-01-28 21:14:27 följande:
    nix inte här heller, hade sånna hemma som vände snabbt igen. väntar på att de andra colibriskorna i conversemodell ska komma ut istället
    Åh kommer det såna, de måste vi nog ha då
  • Busbellan

Hmm, sitter här och funderar på om A behöver ett Bronxlinne
    Visst kan man ha det på en kille? Eller ramlar snoppen av då

• Stormis
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-28 21:23:07 följande:
    Gokväll!

Flikar in med att OM det blir ont om plats hos Ronya så har ju även jag ett hus i Örkell. Jag kommer vara körande på lördagskvällen då mannen beger sej norrut.
    Gilla huset, ogilla körandet
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Flock
    lillronya skrev 2011-01-28 21:20:19 följande:
    Prova igen, för det blev knas för mej med nyss.
    Nu gick det!!
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-28 21:23:07 följande:
    Gokväll!

Gulle dej!
    Jag förhandlar med barnen så de får lämna ut sina rum till förfogande. Så får de istället ligga i bäddsoffan nere med hunden.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17