Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2011-03-02 22:02:28 följande:
    Min farmor är gluten. Hon hade ett supergott bröd som jag gärna åt av när jag va där. Minns de som igår även om de va typ 15 år sedan  Förstår att de känns tufft nu men som du säjer, när de satt sej så sitter de där!

Finns massor med gott glutenfritt!!

Nej, sova va de ju
    Finns säkert mycket gott

Men nu ska hon få frossa i sånt hon inte kommer kunna äta sen
    Blir nog pizza imorgon kväll sen har jag lovat henne nybakade bullar på fredag.
    Visst kan man göra detta glutenfritt sen, men man vet ju aldrig om hon tycker det är lika gott
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-02 22:05:45 följande:
    Hon kommer nog snart på att det är en fördel att hämta annan mat. Ibland iaf.
    Hoppas ni slipper undvika när det står spår av.
    Det är oftast bara en försiktighetsåtgärd att skriva så.
    Ja, egentligen handlar det bara om att produkten är tillverkad i samma lokal eller nåt som sånt som innehåller ämnet va?
    För i så fall k'nns det ju inte som nån risk
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-02 22:25:31 följande:
    Ja precis!
    Så om man är väldigt känslig så reagerar man ju på det.
    Men i regel inte.
    Nej och så känslig kan hon ju inte vara med tanke på att hon ätit gluten i 11 år

men sen har jag förstått att glutenintolerans egentligen inte är riktigt samma sak som många andra allergier. Även om man inte får några direkt symtom om man får i sig guten så kan man förstöra tarmen för ett bra tag

Men jag vet väl mer efter att ha pratat med dietisten
  • Busbellan

Saraia skrev 2011-03-03 14:22:08 följande:
    hur e colibritoppen i stl, alltså ej knapp-toppen utan den andra modellen som ser lite tajt ut??? funderar på en colibritop t stora tjejen men vet ej om jag ska ta knapp el den andra modellen, är rädd att den modellen e för smal för henne men tänkt att ha t jeanskjol o då får den ju ej sitta för löst heller
    Jag har 104 till Ella som är 101 cm lång, men hon är ganska smal, jag tycker den sitter jättebra.
    Men smal är den absolut

• Busbellan

Alltså bilden ovan är samma modell på tröjan, men annat print

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-03 17:13:00 följande:
    OT men ni tjejer vet ju allt

HUR stor/liten krock/kollision ska till för att bilstolen bör bytas ut?
    Vad har du nu gjort?
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-03 17:19:37 följande:
    Inte jag, men vi hade en diskussion på jobbet idag och då slog de mej att vi blev ju på backade i volvon....
    aha
    Tror nog inte en påbackning är nån fara, men med tanke på att ni ändå vill ha ny stol så är det kanske värt att försöka
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-03 17:17:44 följande:
    Hej!!!

Har inte skrivit på länge här inne, men läser fortfarande varje dag.

I dag fick jag i alla fall hem softshell jackan i stl 122 till Svea. Trodde ju att hon skulle kunna ha den först om något år. Men kolla i bt! visst kan hon ha den redan nu. Armarna är ju lika långa som lurven i stl 110.
    har du llagt bild i BT nu? Ser den inte nämligen

Hur är det med er annars?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-03 17:24:50 följande:
    Nu ligger det

Jodå det är bara bra. Trodde att vi skulle få svar på celiaki provet, men tar tydligen en vecka till. Hur går det för nora?
    Åh den satt ju perfekt på henne! Jättefin

Än har vi ju inte ändrat nåt i kosten så än så länge är det som vanligt. Nora är mest oroad för matsalen och för att hon inte ska kunna äta vanlig pizza
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17