Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-03-04 21:52:37 följande:
    Har du beställt mer?

Likadant här när E fick på sej haremsbyxorna.
    La undan de till varmare tider, men använde de iaf sen. Tyckte inte de var nåt speciellt men när de kom på var de superfina!
    Jag tyckte ju inte heller harem såg ut att vara nåt speciellt, men jag gillar dem verkligen på
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 21:56:08 följande:
    Och jag har heltröttnat på dom gul/lila Katvig ränderna.
    Ska sälja av allt. Kan inte se på dom längre, alldeles för snoriga. Verkligen inte Mini´s färger.

Nån som vet vart man hittar Katvig långärmade i stl. 134?
    Jag har tröja och leggings i de ränderna, men jag tycker de är svåra att matcha ihop med annat
  • Busbellan

Vet ju att det finns några förskollärare här inne och jag behöver lite tips
    Jag gör praktik i förskoleklass nu och hade tänkt mig att ha lite utematte på utedagen nästa vecka. Behöver lite tips om vad man kan göra
    Visst kolla längd och antal med saker ute är ju enkelt, men skulle vilja ha lite roliga aktiviteter som uppskattas av barnen

• Busbellan
    Lalalong skrev 2011-03-04 22:26:51 följande:
    Man kan bygga geometriska former med kvistar
    Sen på temat att mäta och räkna saker så kan man göra det som en liten skattjakt där barnen får i uppdrag att hämta olika saker. T.ex. två pinnar som är lika långa. Tre pinnar som är olika långa. fyra kottar som är lika tjocka. O.s.v. Då får du in både antal och former och kort/lång, smal/tjock o.s.v. samtidigt. Sen att lägga upp det just som små uppdrag gör att barnen tycker det är lite extra spännande.
    Fler exempel
    Hämta 3 bär som är olika varandra
    Hämta 3 löv som är lika varandra
    Hämta en pinne som är lika lång som ditt finger

o.s.v.
    Tack för tipsen!
    Ska nog gå att få ihop något
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-03-05 10:31:54 följande:
    Tänkte på dem som Busbellan visade. Trodde de var Molo

Nej det var inte Molo utan nåt annat svindyrt märke
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-05 10:35:52 följande:
    Visst hade du köpt ns jeans klänningen? vilken stl tog du till Ella?
    Jag tog 98, större hade hon inte kunnat ha, inte på längden i alla fall
    Men tänk på att den är SMAL, fick krånga i armarna på Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-05 10:44:29 följande:
    Oj, jag beställde 110. Tänkt att ha till sommaren. Borde jag ändra till 104?
    mmm, det borde du absolut
    98 går nedanför knäna på Ella. Ronya hade ju tänkt ta 92 till sin A, men jag tror hon tyckte klänningen var för smal.
    Tror det finns en billd i BT på Ella i en 98
  • Busbellan

Smilla:
    Vill du ha mått på 98:an så har du lite hum om hur den är i storlek

• Busbellan
    Lalalong skrev 2011-03-05 11:50:28 följande:
    Alltså. nu måste jag få gnälla av mig lite!!

18/1 började vi skola in Alva på förskola. Hon klarade sig dom två inskolningsveckorna. Helgen innan 31/1, alltså den dagen som jag skulle börja jobba blir Klara kräksjuk. Hon är hemma på måndagen. Natten mellan måndagen och tisdagen blir Alva sjuk, skriker hela natten. VC på tisdagen, öroninflammation. Hemma hela veckan. Veckan därefter var vi på jobbet/i skolan/på förskolan hela veckan faktiskt. Veckan därefter får Klara vattkoppor i slutet på veckan. Så vi lyckades vara där en halv vecka. Klara är hemma slutet på den veckan som sagt och halva veckan därefter. Tillbaka på förskolan tors och fredag. Natten till måndag får Alva hög feber. Hon har varit hemma hela veckan, febern ger inte med sig. På torsdagen ringet dom från förskolan (när Alva börjar pigga på sig äntligen), Jag får hämta Klara för hon är inte bra. Nu ligger hon däckad med influensa eller nåt sånt. Helt väck och orkar inte röra sig. Har ändå hopp om att hon ska vara frisk i början på nästa vecka. Vad ser jag då? 
    Jo nu kommer Alvas vattkoppor också.

helt jävla otroligt... Tror ni jag är poppis på jobbet eller??
    Gahh, sånt är så jobbigt! Dels är det påfrestande för barnen att vara sjuka mycket och dels får man dåligt samvete för att man är hemme från jobbet

Vet precis hur ni har det, vi hade ju 100 vabdagar på bara Ella förra året.

Förhoppningsvis kommer ni hålla er friskare när våren väl kommer, det brukar ju vara så. Håller mina tummar!
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-03-05 13:44:00 följande:
    Men åhhh så svårt det blev. Men är inte tanken med den klänningen att den skall vara lång? Är rädd att om jag tar mindre så blir den för trång för henne.
    Jo, den ska kanske vara lite ängre än till knäna, men det är den redan i 98
    Kan fixa mått sen om du vill, ska bara äta lite
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17