Lalalong skrev 2011-03-05 11:50:28 följande:
Alltså. nu måste jag få gnälla av mig lite!!
18/1 började vi skola in Alva på förskola. Hon klarade sig dom två inskolningsveckorna. Helgen innan 31/1, alltså den dagen som jag skulle börja jobba blir Klara kräksjuk. Hon är hemma på måndagen. Natten mellan måndagen och tisdagen blir Alva sjuk, skriker hela natten. VC på tisdagen, öroninflammation. Hemma hela veckan. Veckan därefter var vi på jobbet/i skolan/på förskolan hela veckan faktiskt. Veckan därefter får Klara vattkoppor i slutet på veckan. Så vi lyckades vara där en halv vecka. Klara är hemma slutet på den veckan som sagt och halva veckan därefter. Tillbaka på förskolan tors och fredag. Natten till måndag får Alva hög feber. Hon har varit hemma hela veckan, febern ger inte med sig. På torsdagen ringet dom från förskolan (när Alva börjar pigga på sig äntligen), Jag får hämta Klara för hon är inte bra. Nu ligger hon däckad med influensa eller nåt sånt. Helt väck och orkar inte röra sig. Har ändå hopp om att hon ska vara frisk i början på nästa vecka. Vad ser jag då?
Jo nu kommer Alvas vattkoppor också.
helt jävla otroligt... Tror ni jag är poppis på jobbet eller??
Gahh, sånt är så jobbigt! Dels är det påfrestande för barnen att vara sjuka mycket och dels får man dåligt samvete för att man är hemme från jobbet
Vet precis hur ni har det, vi hade ju 100 vabdagar på bara Ella förra året.
Förhoppningsvis kommer ni hålla er friskare när våren väl kommer, det brukar ju vara så. Håller mina tummar!