Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-04-03 21:24:01 följande:
    Ja, det gör ju tyvärr det. Han bodde ju (och mormor bor) 60 mil i från oss, så det är ju inte som att jag kunnat hälsa på varje dag direkt... Men vi har ju i alla fall varit uppe 4-5 gånger om året. Nu blev det väldigt långt mellan gångerna denna gången... nästan 6 månader sen jag såg honom sist.. Min storebror lider oerhörda samvetskval nu eftersom han veckopendlar till sthlm men bor då på hotell inne i stan och har väl inte riktigt haft ork och tid att åka ut till mormor och morfar så ofta som han egentligen skulle kunnat. Han hann inte upp i tid och han mår tyvärr väldigt dåligt över det... 
    Wow, 102 år! Det var inte dåligt det!! Jag håller alla mina tummar för att du får ha kvar honom så länge. Min morfar skulle fyllt 85 i maj så han var ju inte purung men inte heller jättegammal...
    Måste vara ännu jobbigare när han är den sista "länken" kvar till din mammas släkt...
    Min mormor lever ju som sagt fortfarande, och kommer säkert göra så i många många år till (om inte detta knäcker henne för hårt...). Sen har jag jättegod kontakt med min ena morbror och hans fru och alla mina kusiner där. Vi satt hemma hos mormor igårkväll allihopa och bara umgicks och pratade minnen och det var väldigt fint!

Men mormor är väldigt nere... Så klart! Men inte bara för att hon förlorat sin livskamrat utan det är andra omständigheter kring det.. Jag vet inte, det låter kanske konstigt att hon tänker så nu, men jag förstår henne faktiskt. Fram till i februari bodde dom i en villa. Dom sålde den med hennes älskade trädgård och flyttade till en lägenhet som dom köpte. ALlt för morfars skull. Huset låg ganska långt från tunnelbana och affärer och han fick ingen färdtjänst eftersom det går buss (en gång i timmen mellan 10-16 på dagen...). Så dom flyttade för att han skulle få lättare att ut och röra på sig. Gå till affären och handla, komma till sin gympa, ha nära till vårdcentralen och sånna saker. En månad... sen dog han. Nu sitter hon i en lägenhet hon egentligen aldrig villle flytta till, alldeles ensam. Hon sa iförrgår, "Vad ska jag i lägenheten att göra... Om jag ändå hade haft min trädgård att pyssla med...".
    Och som sagt, jag förstår henne...  
    Åh stackars din mormor.
    Och kramar till dej.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-04-04 07:08:11 följande:
    God morgon. Jag är hemma med Svea i dag, stackarn har extremt mycket vattenkoppor. Jag borde passa på att baka och tvätta, men det lär jag inte orkaa. Så hoppas att någon håller mog sällskap här.
    Godmorgon!
    Åh stackars Svea!
    Hoppas hon blir frisk snart.
    stökmamma skrev 2011-04-03 22:42:51 följande:
    Vad har ni/ ska ni ha för strl i knickers till era barn som är ? stora? 
    Att 92 funkar på 119m Loppan vet jag men sen... 
    Jag tror att jag ska ha 80 till mina småttar på ca en meter.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-04 08:23:56 följande:
    Tror du 68 blir bra på Milla som är 85 cm?

Godmorgon! Idag böjar min allra sista jobbvecka innan mammledigheten, tjohoo! Och jag hoppas på lite post i veckan, bla en OT p&t syskonvagn som booorde komma idag eller imorgon. Spännande!
    Ja det tror jag.
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-04-04 18:04:20 följande:
    skalkläder i all ära men det enda som funkar här nu är galonisar..... 

Usch har ni massa vatten nu?

Här har man nästan kunnat vara ute utan jacka idag.
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-04-04 18:24:10 följande:
    massor av snö i alla fomer =  is-snö-blöt snö- annu blötare snö- vatten

fast varmt och skönt i luften.... men utan jacka funkar inge vidare för då är dom prickiga...... 
    Blä, fast det bådar gott ändå. Barmarken närmar sej.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-04 18:39:48 följande:
    Samma här Men plusgrader iallafall så förhoppningsvis försvinner snön nu, sakta men säkert Igår hade vi +9 grader och sol, Milla hade på sig fodrade NS jeans och pop windstopper med galonisar över och hoppade och härjade för fullt i vattenpölarna
    lillronya skrev 2011-04-04 18:13:06 följande:
    Usch har ni massa vatten nu?

Här har man nästan kunnat vara ute utan jacka idag.
    Åh det låter galet härligt, men ja än är det nog minst en månad bort här tyvärr!
    Se en fördel till med att bo i söder.
    Buttelina skrev 2011-04-04 18:57:48 följande:
    ja jag gick utan jacka idag :-O linne och kofta. jackan låg i väskan... SÅÅ SKÖNT
    Jag satt och läste tidningen på trappani eftermiddags, utan jacka.
    I lä i solen.
    Härligt!
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-04 19:13:40 följande:
    Ja, salg, massa OTT och annat kul OCH dessutom fint väder. Kan det bli bättre
    Nä mycket bättre kan det inte bli.
    Buttelina skrev 2011-04-04 19:13:52 följande:
    jaaa visst är det usch hade aldrig klarat vintern så länge
    lillronya skrev 2011-04-04 19:10:50 följande:
    Se en fördel till med att bo i söder.

Jag satt och läste tidningen på trappani eftermiddags, utan jacka.
    I lä i solen.
    Härligt!
    åh det är så mysigt!! annars då? har ni shoppat mycket på sistone?

Jodå här är det helt ok.

En sliten Alicia bara. Hon blir alltid sjuk efter turneringar och sånt.

Nä inte shoppat nåt precis.

Bara tokfin colibritröja från OTT.

Helt galet att 116 funkade på A.

Du då?

• lillronya
    Buttelina skrev 2011-04-04 19:22:30 följande:
    hehe nä det kan det inte
    lillronya skrev 2011-04-04 19:19:16 följande:
    Nä mycket bättre kan det inte bli.

Jodå här är det helt ok.

En sliten Alicia bara. Hon blir alltid sjuk efter turneringar och sånt.

Nä inte shoppat nåt precis.

Bara tokfin colibritröja från OTT.

Helt galet att 116 funkade på A.

Du då?

ahh så det var du som skulle ha den <3 såå fin ju! dom är rätt små i strl ja. 116 satt preciis på bella
    Japp det var jag. Eller Anjelin rättare sagt.
    Buttelina skrev 2011-04-04 19:23:05 följande:
    och jag.. ja jag har shoppat som en toook
    Jag vill ju se VAD du har shoppat, fattar du väl?!
  • lillronya
    Greksmurfen skrev 2011-04-04 19:36:31 följande:
    har med hitat maaaaaaaaaaaaaaaassa fina OTT fynd =P....å superduper tqack butte för dem fina klänningarna du hittat till ina =) åsåå kul å se dej igen =)...å VET du vad ja hittade sen ;)...en popcorn summersuit =P.........weeeeeeee
    Åh jag skulle också vilja åka till OTT och fynda!
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-04-04 19:56:40 följande:
    hahah fyyy vad najs!!
    lillronya skrev 2011-04-04 19:47:29 följande:
    Åh jag skulle också vilja åka till OTT och fynda!
    ja det förtår jag. men måste säga att det varit liite av en besvikelse denna gången. visst jag har shoppat mycket men jag har varit där 5 ggr åka långt för att gå dit en gång, näe det hade jag inte gjort...
    Fast det är ju faktiskt förtjänst för min del att bara köpa en tröja där.
    Så hade jag haft pengar så hade jag kört ner.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17