Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mawe123 skrev 2010-05-14 19:47:03 följande:
    Sitter på händerna här, så j...a fin
    sitt inte på dom, KÖP håller med!!! nu har vi våra tre MÅSTEN
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-05-14 19:31:38 följande:
    Hur stora småfolk?Den lila hon har på sej är 110/116. Vi har luvtröjor i 146/152. Sen finns det ju vuxenstorlekar också.Jag har köpt våra på salg. Så jag vet inte var man hittar det i butik.
    fiiiina dom är
  • Buttelina
    saturnina skrev 2010-05-14 20:57:19 följande:
    Hej det var länge sedan!Någon som börjat shoppa Pomp de Lux ännu? Ska på mitt andra party snart och har toktoktokshoppat!
    heeeej läängesen ju

nepp för romantiskt och grått för min smak
  • Buttelina
    saturnina skrev 2010-05-14 21:59:32 följande:
    Hej!!! Åh, du som har en sån söt liten sockertopp, tänk henne i de där grålila eller solgula tonerna.
    tittar in till din syster ibland {#lang_emotions_sunny} smyger mest dock så härligt för henne!!

jaa min sockertopp har ju lite vilja nuförtiden vettu så hon hade säkert gillat en liten klänning därifrån
    hon hittade en tunika i förrgår på lindex som inte ALLS var i min smak men hon tittade på mig med sina små valpögon och sa "snäääääälla mamma kan jag inte få den fiiiina" tror du hon fick den
  • Buttelina
    saturnina skrev 2010-05-14 22:08:10 följande:
    Kul att du tittar in till henne ibland! Här kan du se en rolig bild på hennes mage, lite gladare toner än för något år sedan smaklycka.blogspot.com/ Nä, man ska inte ha med barnen i affärerna, då får man ju inte bestämma. Olivia var med på Pomp-partyt och skulle absolut ha den största marängigaste ballerinakjolen i korallfärg...
    åhh vad fin hon är med sin mage

varför vill dom små barnen se ut som bakelser härligt
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-05-15 09:39:33 följande:
    Här studsar jag in som gubben i lådan igen, som jag gör ibland. Idag ska vi ta ett familjefoto med makens syskon och syskonbarn. Ska ges bort i present till deras mamma och mormor. Alva ska nog ha Molo Birdieklänning tror jag... Men vad jag ska sätta på Klara vet jag verkligen inte!! Jag tror jag ska köra på kjol i alla fall. Antingen Nova Star jeanskjol, eller Nova Star manchesterkjol. MEN, vad ska hon ha för tröja? Hjääälp!Det jag funderar över är älgar (knapptröja), eller sländor (med grönrandiga armar), eller kanske svart med vita stjärnor...
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut {#lang_emotions_sealed}
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-05-15 10:22:57 följande:
    Nä, tyvärr har hon inte det :-/Då lär bilden bli väldigt burrig eftersom tösernas kusiner också lär ha MOLO om jag känner deras mamma rätt . Det är dessutom en kille och en tjej så de kommer nog inte heller ha samma print Vi får se till att ha lite vuxna mellan alla barn, så de inte är precis brevid varandra med sina olika kläder. Jag har själv varit inne på att jag ville syskonmatcha dem. Och jag hade tänkt ta en t-shirt och en body från Kappahl som är likadana. Men när jag tog fram bodyn igår så insåg jag att det kommer inte bli snyggt... den är alldeles för stor fortfarande
    oj shit men har inte både du och din kusinerna molos regnbåge? den är ju fin. eller om du tar en regnbåge och ett print, det funkar med.. regnbågsklänningen som du köpte på salgen passar inte? lillesyster har inga älgar va?

eller duuu, köp en birdie tunika till stora tjejen
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-05-15 10:30:01 följande:
    Hihi, nää.. ingen regnbåge. Den passar inte ännu :-/ Och lillasyster har inga älgar (tyvärr! Jag äääälskar älgarna). De har flera fina print båda två, men inga som är lika Hehe, det sista alternativet gillar jag bäst . Men fotograferingen är i eftermiddag, var får jag tag på en Biridietunika nu lixom Nä, jag får nog tänka om... *går och botaniserar i byrå och garderob*
    jahaaa var den i eftermiddag ja då blir det ju lite svårt
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-05-15 18:53:05 följande:
    Gahh vilket väder ni skriver om! Här i skåne har det regnat hela dagen o varit 12 grader. I tors o fredags vae det väl typ 14 grader och mulet. Så jäkla trist!
    eller hur blir sååå jäkla avis på dunis, smilla mfl här har det inte varit uppehåll i 10 minuter ens på heeeeela dagen
  • Buttelina
    MammaT skrev 2010-05-15 19:41:54 följande:
    har ni något bra tips på vad jag kan ha på min tjej (molo) när hon ska fotograferas nästa vecka vi ska vara utomhus, jag tänkte ha prästkrageskorna så då kanske det blir för mycket om man både har byxor och tröja/klänning i samma print
    ja det blir lite mycket. men ta tröja, skor i prästkragarna och enfärgade leggings
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17