• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stjärna4 skrev 2010-07-18 12:56:29 följande:
    Hon är ca 81 cm och väger 12 kg.Är 18 mån och 2 veckor!
    ok, då hade jag inte tagit mindre än 92l. Min tjej är 84cm o 12.3kg
  • h80
    stjärna4 skrev 2010-07-18 13:44:17 följande:
    Tror knappt jag vågar köpa den i 92 heller.Vill ju att hon ska kunna ha den till hösten,nu använder man ju nästan inga långärmade tröjor!
    Men tror du 92 i junior blir lagom om någon månad eller?Vad köper du för storlek i byxor till din flicka?
    92 junior funkar bra även om de är lite stora tycker jag. byxor har hon 86 o 92. De är lite stora, men det gör inget tycker jag, de blir ju bara pösiga.
  • h80
    lillronya skrev 2010-07-18 13:52:50 följande:
    Har de gjort babyplaggen mindre nu eller?
    Jag har alldeles nyligen sorterat bort de sista baby92-tröjorna hos mina småttar och de är 95 cm långa.
    Köper junior 92 nu till de. Ibland 98 om de ska användas i höst eller så.

Blir bara nyfiken här om de ändrat på storlekarna nu.
    oj, det är kanske jag som har fått tag på små plagg. I vintras hade min tjej hand-i hand tröja o gitarr-tröja i 86 o de passade bra när hon hade 74 i andra kläder
  • h80
    Kristyr skrev 2010-07-18 15:05:40 följande:
    hmm hur är höstens babyklänning storlek?
    korta armar o långa på längden.........hoppas du förstår vad jag menar. Jag fick köpa 86/92 timm min tjej för att armarna inte skulle bli för korta, o sen sy upp den 15cm på längden
  • h80

vill ha nått med london-printet, men finns det bara i linne?

• h80
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-18 20:34:17 följande:
    Hej tjejer!

Hur har ni det? Hoppar gärnet?

Här har det äntligen blivit lite svalare *skönt* Störtregn igår som var efterlängtat, men det fick man snabbt ångra.. Blev badkar av övre plans trägolv igen Obestämd sen visar det sig att en vägg är genomrutten, lilla rara skruvmejseln gled igenom den som smörkniven i smält smör OCH ytterpanelen måste bytas på halva huset samtidigt som taket för där är det blött åxå..

Det här söta rara lilla huset börjar mer o mer likna en mardröm *hua*

Men annars är det bra
    visst var det ni som hade antesimex försäkring (stavas det så) ? hur gick det med det?
  • h80
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-18 20:48:11 följande:
    Japp! det har vi men den täcker bara vissa saker, å självklart inte det vi råkat ut för *underbart*
    hmm, vi har ju precis köpt hus o funderar på om man ska ta en sån försäkring eller inte
  • h80
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-18 20:53:13 följande:
    Jag vågar inte råda i frågan tyvärr, jag hade nog kanske inte tagit den om jag fick göra om valet dock..
    Zvartaliljan skrev 2010-07-18 20:51:15 följande:
    jag funderar på detsamma Men njä...får nog bli som dekoration i Maias rum i så fall....är sååå sugen på den!
    Å där ska du ju säga att DU SKA ha den till Mateo jue Såååå himla fin o lila baksidan är ju unisex visst Drömmer
    nej, det förstår jag. vi har varit nästan säkra på att vi inte ska ta den
  • h80
    Kristyr skrev 2010-07-18 21:41:39 följande:
    jag och jag knep den!!

Innan jag såg ditt tips!!
    ååhhh vill också ha den....´var inte inloggad på t, så du hann före
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17