Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:49:38 följande:
    Jaaa... till hösten... Hon är 1,5 då. Hade gääärna varit hemma längre om det hade gått, men det går inte. Tycker ni har fixat det såå himla bra som klarar er utan att behöva lämna på dagis alls!! Vi har ju dagjobb båda två så det blir helt omöjligt här
    Ja vår lösning är toppen, men det krävs att man är villig att offra en del.
    Vissa tror att det är hur enkelt som helst.
    I perioder ses vi bara i hallen eller på parkeringen på jobbet där vi bytar bil med barn i.
    Fast sen i perioder har vi långledigt tillsammans och då är det toppen.
    Här har ju alla varit hemma hela veckan.
    Nu drar det ihop sej för jobbhelg ogen, men den är snart slut.
    Vi är är lite bakvända som längtar tills det är vardag.
    Kan babbla omd et här valet hur mycket som helst. Vi är så nöjda att vi har fått till det så här bra och att barnen har fått vara hemma.
    Nu börjar ju A i skolan och det är bara E hemma. Om två år är det hans tur att börja skolan och då får vi kanske överväga att ändra vårt sätt att leva och jobba.
    Då har vi inte längre något behov av at någon alltid är hemma dagtid.
    Då börjar det bli mer värt att vara hemma på helgerna.

Ursäkta mitt långa dravel.

Lia kommer att fixa dagis superbra hon är ju så framåt.
    Värre för mamman kanske.
    et hade det varit för mej iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 10:32:15 följande:
    Ja det blir ju en helt annan grej när dom små börjar skolan! Tycker ni är super som klarar av det och som kämpar för o få det att gå ihop sig.
    Ja Lia är jag inte så bekymrad för egentligen faktiskt, tycker mer synd om dagispersonalen
    Haha de klarar det nog.
    De får jobba för sin lön.
    Busbellan skrev 2011-06-16 10:41:33 följande:
    Hej på er
    Nu har jag varit med August på skolavslutning
    hade tänkt möta upp resten av familjen hos Nora efter deras besök i kyrkan, de är i skolan efter.
    Men A var inte på humör för det idag, det var tydligt så vi tar det lugnt en stund här hemma istället
    Hej!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-16 14:29:11 följande:
    IDAG kom Hummeltröjan äntligen från annacill, några timmar efter den skolavslutning då den skulle ha använts
    Hon hade tydligen missat min betalning, men fick en mössa som kompensation, det gör ju att man vill återkomma trots lite strul
    Vet dock inte om vi har någon användning för den mössan
    Vad skönt att den kom till rätta iaf.

Kompensation är alltid trevligt.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-16 16:56:41 följande:
    Typiskt sossarna, samhället ska tydligen uppfostra barnen för inte kan väl föräldrarna klara det själva.

Läste vidare nu och i deras (SSUs) förslag ska det vaa obligatorisk förskola från 1 år. Alltså vad håller de på med?

Måtte inga såna lagar gå igenom innan mina barn har börjat skolan.

• lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 16:53:10 följande:
    Hallå!
    Fick min ajabaja order idag, allt fanns! Milo blev superglad för linnena, safari och bilskrot. Men jag blev allt besviken på Bonbon... Trodde nog den skulle vara mer... färgglad eller nåt... Alldeles för röd för min smak med
    Åh det var snabbt!
    Hoppas mitt postades idag. betalade in och mejlade kopia.

Trist att du inte gillade bonbon så mycket. Jag har inte sett det irl heller ännu.:)
  • lillronya
    MammaT skrev 2011-06-16 17:18:21 följande:
    eller så kan dom börja förskolan samma dag som de skrivs ut från bb så kan mamma börja jobba den dagen också tänk va smarta barn vi får då de lär sig läsa innan de ens kan prata
    Ja det haed ju varit perfekt!
    Blir så trött på att man ska anses som konstig när man vill ha sina barn hemma till de börjar skolan.

Enl en annan artikel där så är det 92 eller 94% av treåringarna som går i förskolan.
    Resten är antingen invandrarbarn som är hemma pga språkstrul eller ungar som bor för långt ut på landet för att föräldrarna ska köra till förskolan varje dag. Istället har de ordnat privat barnomsorg.
    Så är det...

Barnen som är hemma med sina föräldrar för att familjen valt att göra så finns tydligen inte i det här landet längre....
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2011-06-16 17:22:07 följande:
    Jagar hängslisar igen, och har fått lite napp nu.. Vilken stl har du till E och hur lång är han?
    Åh vad bra att du fått napp!
    Han är en meter lång.
    Kilar ut till tvätten och kollar stl.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17