Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2011-03-02 12:25:59 följande:
    Hoppsan då..jag tror att vi är med husTungan ute Vet dock inte om jag vågar lita på att jag ska få komma ifrån kvarten ännuDrömmer*känns overkligt*
    Kul, grattis så spännande Solig
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    anette 81 skrev 2011-03-02 12:36:42 följande:
    någon som vet hur lundmyr of sweden är i storlek?
    Det jag har haft har varit rejält rymligt!
  • Mawe123
    Jennysofi skrev 2011-03-03 07:08:39 följande:
    Godmorgon dansktjejer!
    EN FRÅGA: Använder ni leggings till era pojkar? Tex katvig leggings till en tröja eller body? Eller tycker ni det blir "flickigt" (Inte för att det spelar någon roll igentligen). Ni förstår kanske vad jag menar. Funderar på att köpa katvigleggings till min kille på 10 månader eftersom de passar så fint till många småfolkströjor tex.  Så fina färger.
    Min kille är 3½ och när jag inventerade garderoben sist var där nog 12 par leggings. Vi använder det flera gånger i veckan här. Tycker inte att de känns särskilt flickigt eller så..
    Han har molos mönstrade leggings, katvigs randiga och IdaT leggings med djur, alla är unisex tycker vi.
    Han har förresten ett par leggings med lilleskutt från Lindex också - men jag blir alltid så besviken på Lindex print Skrikandes
    De ser såå fina ut i affären men, i sonens garderob finns det två plagg där trycket/printet blekts och blivit fult på studs och det är de enda två Lindex plaggen..
  • Mawe123
    Buttelina skrev 2011-03-03 21:29:42 följande:
    tvinga  nääe tror inte det. inte värt bråket och dessutom har dom sååå mycket fint som dom accepterar liksom
    jompa skrev 2011-03-03 21:19:17 följande:
    Ja jag tycker de borde ha insett det vid det här laget. Om jag tex köper POPs överdragsbyxor ska de ju vara vättentäta och var minst lika bra. Galonisar blir de bara svettiga i oxå när det blir varmare.

Jag vet det är jag som bestämmer Men jag blir bara så störd när hon verkligen påpekar att det ska vara galonbyxor. Jojo men nu finns det fasiken inte såna som inte har den klassiska hängsle varianten. Har kollat runt massor ikväll.

Ja så har vi oxå gjort förr men jag vet att de gnällt lite om det. Och skorna klagade hon oxå på idag. Men jag tycker det är för kallt än men bara gummistövlar.
    jag förstår att det stör dig :-/ köp molos utan hängslor då. så kanske hon blir tyst
    Tack för fina, fina jackan som låg i lådan idag, underbar  Solig
  • Mawe123
    Zvartaliljan skrev 2011-03-04 10:13:32 följande:
    Ja Maia är 110cm och kan ha 122, men visst är den lite stor, hon hade kunnat ha 116 men det låter ändå litet med 110 till din kille till vintern...den skulle passa bra nu.
    Jag var uppe i natt klockan tre, när jag inte kunde sova och klickade hem en 116, till nästa vinter till min kille som är 101 nu, borde funka va?
  • Mawe123
    Helle skrev 2011-03-04 20:24:18 följande:
    Hej tjejer

Vad gör ni alla en fredagkväll? Helt tomt här ju  
    Jag sitter framför tv:n med datorn i knät och försöker hålla mig från att gnaga på naglarna - skulle sitta fint med en bit mat nu, men jag kör stenhårt på vass vägran Flört
  • Mawe123
    Helle skrev 2011-03-04 21:15:40 följande:
    Gud vad duktig du är. Det ska du veta att jag tycker!
    Och tänk vad du kommer att njuta i sommar när målet är nått och du tar en glass i solen. Solig 
    Tack Solig 
  • Mawe123
    Buttelina skrev 2011-03-09 08:01:36 följande:
    godmorgon alla
    för ca 30min senstog barnen med vinterkläderna på och vi var redo att gå.. men så bara spyr alexander Obestämd. nu springer han runt och leker som ingenting :-O. men lämna på dagis gör jag inte OM det nu skulle vara kräksjukan.. åhh känner mig så taskig mot min gruppkamrat men vad gör man liksom. Mange jobbar toklångt borta så han hinner inte komma hem så jag hinner dit ändå

Blää, men det är bara till att ställa om
    Åh nej, hoppas det inte är riktig magsjuka Kräks 

Så jobbigt med detta dåliga samvete man får när barnen är sjuka!

Här har sjukorna bara avlöst varandra sen vi kom hem från thailand, magsjuka,
    streptokocker, svinkoppor, förkylningar, feber. Känns som att pojkarna aldrig är friska samtidigt.

Denna vecka är det sportlov här och jag hade tänkt ta semester några dagar och hänga i backen med barnen, nu blir det istället att bara skjutsa upp storebror och åka hem igen och sitta inne och VAB:a med lillebror som haft feber sen i söndags, så less på denna sjukstuga nu!!
  • Mawe123

Vilken underbar mössbild Butte Hjärta
    här är regnbågen också en favvo - och molos björnar mössa - önskar att vi hade truckarna också, men den har jag lyckats missa..

I L´s garderob finns nu
    skaloverall pop
    skaloverall nanook
    skalbyxor pop
    skalbyxor molo
    2 x galonset IdaT - åsnor o elefanter
    vårjacka IdaT - igelkottar
    vårjacka IdaT - flodhästar
    Molo softshell
    molo regnbågs regnkläder
    pop ws landskap
    2 x molos lurvfleecejackor
    2 x småfolk lurvfleecejackor
    småfolklurvisoverall

och nu är denna ful/snygga katvigen påväg hit också:

Den var maken som imorse tyckte att denna var så fin och jag som aldrig gillat den riktigt - tyckte helt plötslig att den var fin nog att flytta hit Flört

När jag satt och klickade runt bland lite nyheter och jag hade småfolks fina gröna vårjacka med äpplen på framme, frågade L - Är det  där min? Jag hann inte ens svara innan pappan sa - Snart, ska du se, snart är den nog din, skulle bli mycket förvånade annars.. han känner mig rätt väl Tungan ute

• Mawe123
    Helle skrev 2011-03-12 15:45:36 följande:
    måste le lite åt mannens kommentar. Känner så väl igen mig där då
    Buttelina skrev 2011-03-12 15:47:47 följande:
    ingen dålig samling verkar som att din sambo känner dig rätt väl

tycker den jackan är fulsnygg faktiskt
    Ja min make känner mig väl och vet precis hur jag funkar, vi grälade om en bagatell igår, och imorse var jag lite svårflörtad vid frukostbordet.. så när jag satt och klickade igenom BOR för att se om jag skulle köpa något på 20% rean - smög han upp bakom mig och sa - Men det där var väl en fin jacka, tror L skulle passa i den.. ska du inte beställa??  och vips där smalt jag och jackan som varit ful blev helt plötsligt ganska fin och lades i varukorgen på studs Flört .. och efter det har jag varit en glad lycklig fru hela dagen Tungan ute
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17