Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle - jag gillar lite äldre print också och tycker det är kul att shoppa dem på TS, frakten på ett linne är så liten så det funkar bra att shoppa sånt från DK. Dessa kör vi med nu:

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Buttelina skrev 2011-03-12 16:36:27 följande:
    oh linne bild i like! måste nog lägga upp en linne bild med avis på ett par st där
    Jag gillar linnen, använder de typ jämt som underkläder.

Har varit endel i utlandet också vilket föranledde ett par köp, så skulle jag räkna L´s alla linnen blev det nog lite fööör många Solig
  • Mawe123

..blev en småfolk fleece här, behövde verkligen en till - har bara två lurvfleecar från småfolk i den storleken innan, och tre är väl ett minimum om sonen ska klara våren!? Tungan ute

• Mawe123
    SmillaMilla skrev 2011-03-23 07:31:44 följande:
    God morgon. 

Anton berättade att det var många av lärarna i går i skolan som sa att han hade snygga vårkläder. Han brukar inte bry sig så mycket, men ville gärna ha dem i dag också till skolan  
    Det var supersnyggt - förstår att han känner sig nöjd :)
  • Mawe123
    Ocikatten skrev 2011-03-26 22:31:06 följande:
    Och alla springer över till Rackamaja...
    Jag fnissar lite granna, luddfleecejacka - vad är det?? Drömmer

Nu väntar sängen - sov gott!
    Fanns inte så mycket där, men blev såklart en liiiten order ändå Tungan ute
  • Mawe123
    Lilla Ego 07 skrev 2011-03-26 22:42:49 följande:
    Här med.... :) Bidde en vinteroverall till lillan, en lila, bland annat. Hon har ju haft lila i år också men det är förra årets lila, den är lite mer varm lila tror jag. Tror denna velvet är finare.

Har ju redan en molo regnbåge till henne, beggad visserligen men fin. Men känner inte riktigt för att ha regnbågen på henne. Helst av allt skulle jag velat ha bubbelgummen ju.... men men, får se om det finns.

såg att ni diskuterade NS hoods. Ockikatten, vad har du för storlek på din äldsta? Det är väl han som är 109 cm eller nåt?
    Jag har nämligen en ny i stl 130 här hemma. KÖpte den i höstas för att ge som julklapp till barnens kusin. Insåg direkt att den skulle bli för liten så jag behöll den själv. När jag mätte den gentemot den turkosa nya jag har, tror det är den turkosa som kom förra våren så var de lika stora typ. Den gröna är i 130 och den turkosa i 116 Förvånad Känns ju lite konstigt att sätta på sonen en 130 iom att han är 110 lång. Men den får sparas annars, den är ju så fin ju!

Har även 3 nya till lillan i 80, råsa, volcano och grön :) Måste se till att börja använda dem också snart. Men de är granna att se på i garderoben iaf Glad
    tänk att det ska vara så sjukt svårt att låta bli en gång Flört
  • Mawe123

Tipsar lite..

Jag har letat moln Gunila Axén (?) sängkläder till vuxen säng ett tag, men tyckt de varit lite dyra, hittade de till slut lite billigare hos hippahem.se för 390kr och extra örngott för knappa hundralappen.

Nu finns en rabattkod, muppsan, som ger 20% på ett köp där - vilket gör att priset blir helt klart överkomligt och betydligt bättre än på andra ställen jag kollat på Tungan ute

Så jag klickade köp, som vanligt Flört

(jag har inget med butiken eller bloggen att göra)

• Mawe123

Stackars, stackars Svea!!

Min stora kille hade också massor med koppor - vi körde med kylbalsam och tavegyl.
    Det fungerade ganska bra.

Om det är så att det blir kvar ärr efteråt ,är det en fördel, om man sedan kontaktar försäkringsbolaget - för vanprydande ärr - att man har uppsökt läkare. Så att problemet så att säga finns dokumenterat.

Min son har kvar några små ärr på ryggen, men det är inget vi anmält.

• Mawe123
    Helle skrev 2011-04-06 11:49:05 följande:
    Slitage är den jag känner till också. Annars får du komma till Örebro, här har vi flera bra - 3 stycken - och det är ju nära V-ås
    Men va kul!
    Syrran pluggar i örebro och den enda affär jag skickat henne på än är till POP.

Var, var, var ska jag be henne shoppa åt mig Tungan ute???
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17