Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-05-24 18:26:04 följande:
    japps jag var där..
    Hur var det, fyndade du något? Jag har en kille som drar 110/116 - lönt att gå dit??
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Kristyr skrev 2011-05-24 18:39:51 följande:
    jag tycker det var dåligt där, men jag har kanske inte ögonen med mig.

fanns mycket fina katvigränder i just 110/116. grå/vit gul/vanilj el ljusgul och grön/ljusgrön
    kanske fanns hummel med men det rev jag inte i.
    orkar inte stå och riva i de stora storlekar i jakt på nått i 98/104 för jag såg inte ett endast plagg när jag kollade, eller så var jag blind.

som vanligt finns det mest i 56- 68, men jag tyckte inte det alls det fanns mkt molo i det heller..
    Preggi skrev 2011-05-24 18:40:37 följande:
    Jag var där. Tyckte att det mest var skärp.
    Okej - jag har maken på en uteservering i stockholm, nu när jag borde vara på en kontorsträff med banken, men istället får vara hemma med barnen (som vanligt) så jag tänkte skicka iväg honom till utförsäljningen lite som kompensation.. men det är kanske inte värt det då Obestämd
  • Mawe123
    Kristyr skrev 2011-05-24 18:51:00 följande:
    köpte 2 saker exakt man kan inte åka hem tomhänt
    Mawe123 skrev 2011-05-24 18:45:18 följande:
    Okej - jag har maken på en uteservering i stockholm, nu när jag borde vara på en kontorsträff med banken, men istället får vara hemma med barnen (som vanligt) så jag tänkte skicka iväg honom till utförsäljningen lite som kompensation.. men det är kanske inte värt det då Obestämd
    låt honom gå och riva lite i högarna, lite elakt när det är så dåligt då får han jobba för att hitta nått
    Altså, jag är bra sugen på att göra det :)

Har är typ aldrig hemma, utan på resande fot ett par gånger i månaden. Så jag var snabb att skriva in i hans kalender att jag just ikväll skulle på stor kontorsgemensam träff med banken - vilket vi typ har vartannat år - så jag blev urbesviken när jag insåg förra veckan att han skulle vara i stockholm nu.

Imorgon är han dessutom helledig, kanske skulle skicka dit honom att leta efter fina molosar och katvigar åt mig då ett par timmar Skrattande

Han åkte igår och kommer åter på torsdag kväll om inte askeländet gör att han blir borta ännu längre Skrikandes
  • Mawe123
    THEA och Grodan skrev 2011-05-25 22:39:03 följande:
    Nu ligger mina salgbilder i BT
    Åh underbara bilder Hjärta
  • Mawe123
    Kristyr skrev 2011-05-27 21:33:14 följande:
    ser ju inte så lovande ut, inte ett enda bud på T på hela dagen :-/
    Jag fick precis ett efterlängtat köp nu + att jag har sålt både vinteroverall och täckbyxa och jacka de senaste dagarna så klirret in är jag riktigt nöjd med. Har dessutom sålt några nya felköp på fb - So I´m rich at the moment Flört ... men det är nog snabbt åtgärdat Drömmer
  • Mawe123
    Kristyr skrev 2011-05-27 21:51:21 följande:
    *hehe*
    Pepper79 skrev 2011-05-27 21:49:13 följande:
    det kommer säkert.

men usch vad mycket jag har som ska ut. stl 56-68 och det ger ju inte så mycket pengar direkt så jag känner inte direkt för det. får ta det i höst tror jag
    har sommarkläder i 62-68 ute... de vill jag gärna inte spara till hösten Orkar inte spara till nästa sommar heller....
    Resten av 56-68 har jag sålt av, sånt som inte är sommarkläder. Jätteskönt att inte ha några urvuxna kläder ligga och drälla.
    Jag känner mig helt anti Tradera nu, tycker det är superlätt att fynda men nästan omöjligt att sälja..
    Dock fyndar jag inte så mycket ändå för garderoben här hemma är FULL  

Har lagt ut ett fåtal annonser med ett högt utrop och köpnu och det jag inte blir av med ger jag hellre bort - är inte alls intresserad av att sälja rariteter och nyskick kläder för alltför billiga penningar - då kan jag lika gärna ge bort dem!

Har fyndat en del godingar på TS på slutet - där brukar det vara farligt att kika in Tungan ute

Appropå spara - så är jag inte sparatypen. Rensar ur sonens garderob med jämna mellan rum - ger bort kanske hälften sen skyndar jag mig att sälja innan högen blir för stor.. vill inte ligga på något säljeslager inför kommande säsong..
  • Mawe123
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-31 19:53:40 följande:
    Åh vilka fina färger det ser ut att komma!!! Måste antagligen köpa en ny overall till E i 122 minst, har en ny 116 här hemma men den lär vara för liten. Den gröna färgen ser ju super ut!!! Är det en turkos Hagenjacka jag ser? och en Orange??? Hmm detta blir dyrt..... och jag som trodde jag hade vinterkläderna klara redan....
    Trodde jag med, men det är såå svårt att veta hur mycket de ska växa. Har 3 molo jackor och två par molo täckisar + 1 molo overall, allt i stl 110 till nästa vinter - så det blir ju liiite jobbigt om jag satsat på fel storlek Förvånad
  • Mawe123
    Smileycat skrev 2011-05-31 23:32:38 följande:
    Bubblan- OM det hade varit jag som inte hade betalat så hade du jättegärna fått påminna mig då jag är så glömsk *dorisminne*
    men vet ju inte alls hur den personen skulle ta det och när du mailat?
    Tänk på att FBs mail fof krånglar mkt, så det KAN ju vara så oxå? Men skriv som du gjort här, att du verkligen har såå ont om pengar och du redan skickat, så borde det förstås!?
    Håller med, skicka en vänlig men bestämd påminnelse! Dock inte via FB inboxen då den funkar så dåligt nu.

Det är lätt att glömma bort, men också att förköpa sig..

Tycker dock personligen att det är lite skrämmande om man shoppar så mycket så man inte har pengar på banken att direkt föra över ett par hundralappar. Då kommer privatmarknadsrådgivaren fram i mig, och tipsar om att fokus nog borde ligga på budget och buffertsparande istället för shopping den närmaste tiden Flört
  • Mawe123

Busbellan, underbara foton i bildis - han ser alltid så himla söt och go ut August och bär jämt min smak på kläderna - tror hela hans garderob skulle kunna få flytta hit Flört

• Mawe123
    Ocikatten skrev 2011-06-02 18:50:27 följande:
    Ni allvetande gurus - hur inreder man ett killrum? Vad gör man med väggarna? Tapeter? Finns det bård längre? Eller nåt annat? Jaaa, jag har varit begravd under en inrednings-sten sen födseln...
    Kolla in väggarna på photowall.se - där finns allt :)

Jag har denna i min 3årings rum : http://www.photowall.se/photo-wallpaper/moomin-comic-book-1

men för äldre killar finns mycket coolt: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/blue-graffiti
    eller http://www.photowall.se/photo-wallpaper/ferrari-formula-1 eller denna fina: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/great-horned-owl

vi har denna i tv:rummet: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/inner-light
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17