Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2011-08-04 20:21:39 följande:
    Klart vi gör ALLT för att jäklas med dig!!
    Ja det är klart!

Den där overallen är så sabla snygg!!!
    Jag gråter hela vintern om inte vi har en sån då.

Känner du pressen?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Vildängel skrev 2011-08-14 10:06:00 följande:
    Ni som haft Hummel overaller, hur har ni gjort med vantar ? Hummel har ju mudden på insidan att ta hänsyn till så jag misstänker att det inte går att ha vantar innanför ? Har ni några att rekomendera ?
    Vi har klämt in vantarna mellan mudden och overallen.
    Lät ju som en knäpp förklaring, men hoppas du fattar.
  • lillronya
    FylleFar skrev 2011-08-17 20:17:56 följande:
    Shoppa danskt? fan va tråkigt...förutom gammeldansken då på systemet.

Danska barnkläder är ju roligt.

Fast man verkar ha ganska kul av gammeldansk också.

Kanske går att kombinera?

• lillronya
    stökmamma skrev 2011-08-23 21:49:02 följande:
    iallfall om man är fyra med två olika intressen

HAhahha ja den kombon var ju helrätt!!!
    Herrejösses vad roligt!
  • lillronya

Halloj tjejer!!
    Vitsen med den andra tråden är att vi skriver i den, vi som hängt här länge och varit mycket aktiva.
    Vi har sagt innan och jag gör det igen, bli aktiva här ni också.
    Vi är ju fortfarande här men behöver ju er att "prata" med då.
    Vi har ju ingen lust att bara underhålla.

Så kom igen!
    Babbla på bara!

• lillronya
    WTF skrev 2011-08-28 21:58:59 följande:
    Jag väntar hem en Hummeloverall från T (ja, det blev en dån ändå fast jag inte gillade den alls från början, tänk vad man kan ändra sig! Hoppas nu bara den är bra!), läste nu på FB att det finns som en "inbyggd" rånarluva i den. Gör det det på alla? Detta är en äppelgrön med dubbla dragkedjor. Gör det inte det får ni gärna komma med möss- och vanttips!
    Den jag köpte ny niu har inte någon inbyggd rånarluva, men i de äldre vi har haft fanns det det.
    Tipsar om en blå mössa med dinosar från lilla ego.
  • lillronya
    WTF skrev 2011-08-28 22:10:01 följande:
    *knattar dit och kikar*

Gärna tips på rånarluvor också, tack! 
    Hummel har egna rånarluvor. Tror det finns marinblå med limegröna pilar.
    Hmm var såg jag det?
  • lillronya
    Tessie2022 skrev 2011-09-01 23:55:22 följande:
    lillronya:

Såg din söta son klädd i Hummeloverallen i bildtråden. Hur stor är overallen för honom (såg ut att passa jätte bra nämnligen)? Jag har beställt en likadan till min son på 112 cm i storlek 116 - tror du den kommer passa? Jag har en Miniature hemma i storlek 122 och den är jätte stor på honom så jag tänkte att 116 blev bra till sonen.. Växer han super mkt så kan jag ju alltid använda Miniaturen.. Men sen såg jag ditt foto och tänkte att det kanske var en 122:a sonen behövde i Hummeloverallen ändå Obestämd.. Min son är normalt mot knubbigt byggt och har längre överkropp än underkropp.. Han har ett set från Molo med jacka i 122 och byxa i 116 och det sitter bra med tillräcklig växtmån till hela vintern (dock ej jätte stort).. Skulle varit jätte tacksam för lite storleksråd här då overallen fortfarande inte är skickad och jag kanske kan byta storlek snabbt om jag är snabb Tungan ute..
    Overallen passar jättebra och jag tror den funka hela vintern.
    Jag tror att du ska byta till 122 för att den ska vara lite.
    Eftersom den inte är skickad så tycker jag definitivt att du ska byta stl.
  • lillronya
    Tessie2022 skrev 2011-09-02 13:11:47 följande:
    Tack så jätte mkt för ditt svar

När jag ser din bild med exakt samma overall så tror ju jag oxå att sonen kan ha 122 men blir ändå lite osäker (velig ).. Så här satt sonens Miniature overall i 122 för ca 1 månad sedan - dock tror jag inte han har växt så mkt sedan dess. Tror du ändå det går med 122:an i Humme? Skickar med även en bild på sonen i pops 116 overall (fjorårets..)..
    Jag har aldrig haft varken pops eller MATs overaller.
    Men om du väntar tills ikväll kan säkert tex busbellan hjälpa till.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17