Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stjärna4 skrev 2010-11-09 17:19:30 följande:

Har bestämt mig för att köpa en molo fleecejacka!Vill att hon ska kunna ha den ett bra tag för hon har en som passar nu!Hon fyller snart 2 år.Blir 98 bra eller ska jag ta 104?Det gör som sagt inget om den är stor nu,men 104 blir kanske alldeles för stor??

De beror ju på hur stor hon e T på 88 cm lång och ca 13-14 kg har ju fortf baby 92 utan problem... jag kommer köpa 98 men 104 låter tokstorti mina öron...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Hej tjejer!

Hemma efter första dagen på nya jobbet, helt slut i huvudet men de känns sååå bra!!!!

Väl hemma finner jag blommor från två av mina gamla kollegor med texten: - Vi saknar dej!!!!

Dom gjorde min fredagskväll!

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

OJ, vad otrevlig jag är!

HEEEEEEEEEEEJ!!!!!

Ganska sliten efter tuffa dagar på nya jobbet, mycke nytt som ska in i huvudet men jag trivs, det känns bra!! Jobbar heldagi morgon oxå sen ska jag va ledig till onsdag

Busbellan: Vad gör du/ni på måndag? Typ runt 10 tiden?

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-11-17 19:55:52 följande:
    Då är jag på min praktik tyvärr
    Hade ni vägarna förbi eller?
    Åker till mamma på lördag och stannar nog enda till mån kväll, ev tom tis... hon jobbar dock en sväng på måndag så jag tänkte då kanske vi kunde göra stan osäker
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Gokväll tjejer!

Kastar mej in i jobb diskussionen....

Jag har en man som jobbar mycke ute men vi träffas minst 2 nätter i veckan. Livet vi lever är för en den otänkbart, för oss en vardag vi trivs med! Däremot min egen situation blev ju för ett par veckor sedan ohållbar... Att snitta 55/60 timmar i veckan samtidigt som mannen då ligger ute med en liten 2 åring fungerar INTE! Jag tog mitt förnuft till fånga, samlade kraft och sa upp mej! Ett besult jag inte ångrar en sekund! Att jag sen samma dag ficke tt telefonsamtal ang en 50 % tjänst på annat ställe var ju ett extra plus.

Jag jobbar sen en vecka tillbaka på ny arbetsplats. Bitarna börjar sakta men säkert falla på plats och jag ska säja att jag mår redan sååå mycke bättre. Man måste våga chansa för att vinna!

MAUGU: Jag beundrar dej stakt! Du är en kvinna jag ser upp till! Fylld med energi och kämparglöd utan dess like! Du har stött på inte bara en, två eller tre motgångar men du ger verkligen adrig upp, i varje motgång ser du något positivt som driver dej vidare. DU ÄR FANTASTISK!!!! Å du, sååå stor Livia blivit!

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    maugu skrev 2010-11-19 18:35:46 följande:
    Härligt och vad glad jag blir för dig!!Det enda rätta är att leva här och nu!Grattis till nya jobbet!!
    Tack för berömmet (suger i mig) men vi är alla hjältar i vårt eget vardagsdrama. Visst har jag fått kanske en smäll mer än andra men nu när jag är ute på andra sidan så ser jag det som att det var nödvändigt och jag och min familj har lärt oss så otroligt mkt. Jag minns när jag var som mest sjuk och rädd, att jag lovade mig själv att aldrig sätta mig på undantag (innebär inte att vara egoist) och nu tänker jag efter före. Vår familj kräver mkt logistik men med kärlek och öppenhet så går det mesta
    Min man erbjöd mig titeln "hemmafru" men jag tackade nej.... Rent ekonomiskt hade vi fixat det, kanske inte helt optimalt då vi precis byggt nytt hus men de hade funkat! Mitt psyke däremot hade blivit total katastrof 50 % låter lagom!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-11-20 22:19:26 följande:

Man har ju alltid en massa att göra, tycker jag.

Jag har jobbat ett dygn så jag tar alla måsten här hemma imorgon istället.

Jag hänger här en stund
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Gokväll brudar!!!

Min dator strular massor just nu.... TROR att snälla "pappa" fått rätt på den nu, har surfat lite från mobilen men kan inte citera där, störigt!!

Iaf så får jag liiite stressig mage när ni pratar julklappar. och att en del av er redan är klara! Shit! Jag har köpt EN julklapp, på idaT salgen Till Ts kusin, men resten återstår...

Busbellan: vi tog IKEA idag tillsammans med hälften av smålands befolkning, kom ut där enbart 400 kr fattigare! Drar hemåt i morgon kring lunch.

Smultron: Vad tror du om gekås 13 el 14 dec? Eller  20? Vilken dag är bäst?

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-11-21 21:57:16 följande:
    Men va?
    Den 20nde åker vi väl?

Hej förresten!
    Jobbar du eller? Drömmer
    Jag måste få ihop de med barnvakt ju... Åsa åker nog den 13 el 14... V är ju hemma då... Inte riktigt lika trevligt men betydligt mycke enklare...
    Smultronhjärta skrev 2010-11-21 21:58:12 följande:
    jag tror isf på tidigare
    Mmmmm.. lucia tänkte jag borde de väll vara lugnt, fast så tänker kankse resten av sveriges befolkning oxå....
    Jag funderar fortf på dom där ljusstakarna.. e lite snål.... Rackarns att gekås inte rear julgrejjor
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17