Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag är här mellan varven, adventspyntar Jobbar ju fram till fredag och sen är de ju helg. Så har vi de gjort

Funderar fortf på dom där ljusstakarna... HUR rimligt är det att köpa 2 ljusstakar för 1300 kr....!? Obestämd

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    h80 skrev 2010-11-23 19:38:42 följande:
    åh, min stora tjej (fyllde 2 i oktober) har fått förskoleplats från november, i en 1-5 års grupp. Jag trodde hon skulle få börja i en 1-3års, så nu känner jag mig JÄTTEtveksam.....
    T går i en 1-5 grupp, jag valde de för att jag tror på de helt enkelt. En 1-3 gruppdär finns det så många barn som kräver mycke av fröknarna. Och små barn lär sig otroligt mycke av större barn. På Ts dagis är dom 18 barn inskrivna. Visst var hon yngst när hon började 4 dagar efter sin 1 års dag men idag finns det flera barn som är yngre än henne. Har BARA positivt att säja om 1-5 avdelning!!! Ts dagis ska flytta till sommaren och då kommer det byggas ett större dagis med flera avdelningar. Vi som har barn på denna avdelningen slåss nu om att den ska behållas. Vi vill all aha kvar vår 1-5 grupp.
    Jag är här mellan varven, adventspyntar Jobbar ju fram till fredag och sen är de ju helg. Så har vi de gjort

Funderar fortf på dom där ljusstakarna... HUR rimligt är det att köpa 2 ljusstakar för 1300 kr....!? Obestämd
    Vad flitig du är!
    JAg ska fixa det på lördag, tänkte jag.

Allt beror ju på hur gärna man vill ha de och om man har pengarna till det.
    Ja, pengarna finns ju på kontot.... men sen va de ju den där bilen....
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Min unge vägrar fortf somna på kvällarna.. va hos mamma i helgen ju, ungen gick å la sej utan större bekymmer, somnade gott utan både musik, saga eller film... Sen åter till hemmet och helvetet....

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-11-23 21:43:50 följande:
    Vet precis hur det är
    Vi har såna problem med A. på kortis somnar han nästan alltid senast 20, inget spring upp och ner.
    Här hemma är det ALDRIG innan 22, oftast är klockan 23-24 innan han somnar. Man undrar ju vad man gör för fel
    Visst, vi slocknade på soffan i em så jag har väll lite mej själv att skylla men ändå, de va ju likadant igår å då hade hon vilat middag i typ 40 min i bilen hem...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:46:17 följande:
    funkar det inte att släcka ljuset och sätta sig hos henne sidan om sängen och sitta där till hon sover?
    Nopp, ungen går upp å tänder själv, sen fortsätter hon leka lite...
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:45:32 följande:
    Sådana perioder har båda våra grabbar gått igenom. När Marcus var ca 2½ år satt vi ute i sandlådan på sommaren vid 22-tiden, han hade INGA planer på att gå och lägga sig...
    Men det går över - ingen tröst att höra nu men det löser sig!
    Så länge de inte för alltför mycket väsen och hänger i byxbenen hela tiden får våra vara uppe tills de själva vill gå och lägga sig.
    Hon ligger just nu tyst och stilla framför en film så inget större bekymmer... men jag vet ju att hon behöver sömnen...
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-11-23 21:49:01 följande:
    Sånt man önskar man kunde tipsa vissa föräldrar om ibland när man tar hand om deras barn, men det är så svårt att veta hur man ska lägga fram det

Har ju prkatik nu och hälften av de 10 barnen som var där hade vattentäta overaller (vissa från gekås, men de håller tätt de med) resten var böta ända inpå blöjan
    Men där jobbar det fruktansvärt okunnig personal, de vill dra på ALLA barnen galonisar utanpå overallen, jag förösker då lägga fram lite fint att en av anedningarna till att man köper vattentätt antagligen är för att man ska slippa ha galonisar på.
    Idag klädde jag på några barn = inga galonisar över
    Men när man lämnat stället lär de fortsätta likadant som de alltid har gjort

En pedagog uttryckte sig till och med efter att vi kommit in såhär:
    "jag tror inte riktigt på det där med vattentäta ytterkläder" och detta trots att barnen var torra när de kom in och idag var det INTE torrt ute
    Jag tog hem Ts regnkläder förra vintern, så kunde dom inte göra så... Ett par veckor senare fick jag frågan: - VAR har du köpt hennes overall, helt fantastiskt ju!!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:50:44 följande:
    men det ska hon inte få.. "tvinga" henne ligga kvar i sängen lugnt och fint. läs först lite saga och gör klart innan sagan att det bli bara en saga (eller två om du vill det) och sen ska ljuset släckas och hon ligga kvar i sängen tills hon sover och du eller pappa sitter hos henne hela tiden

har du provat det?
    Då skriker ungen hysteriskt tills hon inte får luft...  Enligt min mamma var jag likadan... Obestämd
    lillronya skrev 2010-11-23 21:50:34 följande:
    Det är så jobbigt när man ser att de verkligen behöver sina timmar på natten men inte tillåter sej själv att sova.
    Visst e de, att hon inte fattar liksom, hon är ju inte trög
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-11-23 21:54:02 följande:
    Jag har med tagit hem Ellas, eller det gjorde jag redan tidigt förra våren. Tyckte det räckte bra med skalkläderna i våras/höstas och nu då med overallen
    Och än har jag inte fått hem några blöta kläder
    Måste nog komma ihåg att påminna om att Ts overall inte ska hängas i torkskåpet detta året heller....
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:55:45 följande:
    Vi har barn som inte går att tvinga, jag har fått utrusta mig med tåååålamod och till sist gör det av egen vilja och då går det bättre!
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:46:07 följande:
    Visst, vi slocknade på soffan i em så jag har väll lite mej själv att skylla men ändå, de va ju likadant igår å då hade hon vilat middag i typ 40 min i bilen hem...
    Ibland är det inte längden på middagsluren som avgör, idag sov Henric middag i 2½ timma, ändå satt han här i soffan och nästan somnade i mitt knä redan halv åtta ikväll, vilket är tidigt för honom! Bra dagssömn ger bra nattsömn - sen är som sagt inte alla barn lika utan man får prova sig fram. Vi har aldrig begränsat någon sömn vid någon tidpunkt utan de har själva fått lära sig vad som händer när man inte sover vilket de faktiskt inser efter ett tag!
    Jag hoppas att hon ska inse.... som du säjer, ivland sover hon över 2 timmar på dagen och ändå somnar hon gott på kvällen.. sen ibland funkar de bara inte alls, just nu har de inte funkat lite för länge för denna mammam... men de vänder väll snart hoppas jag. Känns som jag provat allt men hon ska bara inte.

Nu duschen sen går iaf jag och lägger mej, NATTI!
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17