Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr; men visst var det ganska tydligt att det var hennes tanke i den andra tråden

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Saraia skrev 2011-06-15 18:21:24 följande:
    nån som vet hur colibrimössorna e i stl? alltså de vändbara? ska jag ta 3-5år t min lilla 5åring el 6-8?
    Ella har 6-8 år i colibrimössan och hon är 4 år. Hon hade inte kunnat ha mindre och hon har nog ganska normalstort huvud
  • Busbellan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-15 19:16:20 följande:

Haha då är jag precis efter dig då :) hade 60 på slutet :)

De ringde mig förut. Allt mitt fanns förutom ett set med babylakan.

och jag lär väl få vänta tills imorgon på samtal och då llär väl allt jag ville ha visa sig vara slut
    Hade nog 92 på slutet tror jag
  • Busbellan

Har idag insett hur illa det är för självförtroendet att vara ute och springa med sina barn. Nora är ju i den åldern när man kan springa hur långt som helst utan att bli trött.
    Hon var med mig på min runda idag och dels stannade hon och skulle knyta skon och kläcker ur sig "spring du vidare, jag kommer sen" hmm, jag vet att hon kommer ifatt, men hon behöver väl inte vara så förbannat tydlig med det
    Och så springer jag där och flåsar under 4 km medan hon tar skutt över och upp på alla stenar och stubbar under rundan, bara för att det är roligt.
    Tror inte hon får följa med något mer

• Busbellan
    Saraia skrev 2011-06-15 21:03:04 följande:
    Visst e molos softshell liten i stl? Vilken stl tror ni t en stor 1,5åring? 92? 98?
    Jag skulle nog ta minst 98 om det är en stor 1,5-åring
  • Busbellan

vad tycker ni man ska ta på Ella imorgon när hon ska på skolavslutning? Alldeles för mycket fina kläder i garderoben så jag får beslutsångest

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-06-15 21:23:43 följande:
    Aha!
    Såna brukar jag köpa på tjejsidan på HM. Vet inte om de har såna nu, men blå har de haft i flera år iaf.
    Busbellan skrev 2011-06-15 21:15:56 följande:
    vad tycker ni man ska ta på Ella imorgon när hon ska på skolavslutning? Alldeles för mycket fina kläder i garderoben så jag får beslutsångest
    Den rosa klänningen med vita prickar är ju fin.
    Ja, den med vita tights till har jag funderat endel på, eller colibriklänningen eller den vita NS tunikan....ja du hör ju
    Pepper79 skrev 2011-06-15 21:30:00 följande:
    vilken stl har Ella på andra molomössor?
    svarade dig på fb
  • Busbellan

Fy vad svårt det är att få saker gjorda ibland
    Idag har jag äntligen fått tummen ur och ringt försäkringsbolaget för Noras celiaki
    Så mycket som man betalat till dem nu så ska man minsann utnyttja när man kan få ut pengar.
    Har ju varit minst sagt negativt inställd till de där försäkringarna sen vi märkte att väldigt mycket är undantaget och inte ger ersättning
    Hur som hellst får vi ersättning för Nora, men först 1 år efter att diagnosen är ställd. Blev dock positivt överraskad när hon jag pratade med själv påpekade att de brukar betala ut ersättning för den dagen biopsin gjordes så det gjorde hon med en gång. Hade jag inte haft en tanke på

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-06-15 21:45:47 följande:
    Ja du där var många fina förslag.
    Fast den rosa tror jag det får bli ändå, strumpbyxor eller korta leggings beroende på väder
    Får väl klä dem innan jag sticker iväg med August, i år är ju första gången vi behöver dela på oss
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-06-15 21:53:12 följande:
    Åh ja den rosa med vita prickar är ju underbar! Men det är colibri med. Hmm.
    Ja jag kan nog inte hjälpa dig, varje dag dom senaste dagarna har jag tänkt ha klänning på Lia, men jag har fått sån beslutsångest så det har slutat med en sommarsuit varje dag
    men det är ju skitsvårt ju
    Eller kanske ska man inviga klänningen som är tänkt till midsommar redan nu kanske
    lillronya skrev 2011-06-15 21:54:55 följande:
    Vad skönt att det gick bra det där samtalet.
    Busbellan skrev 2011-06-15 21:51:00 följande:
    Fast den rosa tror jag det får bli ändå, strumpbyxor eller korta leggings beroende på väder
    Får väl klä dem innan jag sticker iväg med August, i år är ju första gången vi behöver dela på oss
    Då blir hon fin!
    Det är så trist att behöva dela på sej!
    Vi har ju haft ett par år här nu då vi inte behövt det, men nästa år är det dags igen.
    Ska ni gå båda två på skolavslutningen?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17