Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-06-16 17:23:01 följande:
    Ja det haed ju varit perfekt!
    Blir så trött på att man ska anses som konstig när man vill ha sina barn hemma till de börjar skolan.

Enl en annan artikel där så är det 92 eller 94% av treåringarna som går i förskolan.
    Resten är antingen invandrarbarn som är hemma pga språkstrul eller ungar som bor för långt ut på landet för att föräldrarna ska köra till förskolan varje dag. Istället har de ordnat privat barnomsorg.
    Så är det...

Barnen som är hemma med sina föräldrar för att familjen valt att göra så finns tydligen inte i det här landet längre....
    Ja, visst är det konstigt Obestämd

Med tanke på att vi som varit hemma med barnen drygt 2 år anses lite konstiga så kan man ju bara tänka sig hur ni som varit hemma flera år till är
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-06-16 17:32:20 följande:
    Vi är helkonstiga.
    Dessutom är det ju bara barnen som är hemma på heltid, inte vi föräldrar. Det är ännu konstigare.
    jag menar de måste ju vara hur efter som helst nu
    Det är ju bara att se på mig som var hemma hela uppväxten, jag är ju inte riktigt normal
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-06-16 17:36:35 följande:
    Ja alla våra barn är helt förstörda. Fattar nada i skolan och funkar inte alls socialt.

Jag är lika kass jag.
    Inte konstigt vi funkar så bra ihop då
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 19:31:43 följande:
    Kryss i taket!!!

Klockan är 19.30 och ungen sover, UTAN bråk!

Länge leve vårat SMULTRON och alla hennes dunderknep! <3
    Åh vad härligt att höra!!
    vad var det för knep då?
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 19:49:35 följande:
    Omega 3!
    aha, ja det fick ju Ella med när det var som värst här
    Hjälpte inte helt perfekt, men det blev bättre.
    August får vi inte i något sånt tyvärr, det är nog han som skulle behöva det mest
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 19:58:43 följande:
    Jag trodde aldrig jag skulle få det i T heller, köpte tuggisar först efter rekommendationer på apoteket, sååå himla äckliga! Investerade sen i Eskimo kids och den tar tom T själv, med lite tjat... men då hon får öppna, hälla och hålla sked själv så funkar det ok. Hon får halv dos morgon och halv kväll. Just pga att hon ska kunna hålla skeden själv utan att spilla
    Tror vi testat de flesta sorter nu och även blandat med diverse saker, men nej det är tvärstopp
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 20:20:38 följande:
    Utblandat med något tar inte T heller de, jag försökte första dagarna men icke. Soms agt, nu tar hon duktigt sin "Sin" både morgon och kväll
    Vad duktig hon är och vad skönt att det fungerar så bra
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 20:48:43 följande:
    Ja, och att jag märker skillnad, vilken lycka!!!

HO HO, var är alla andra ikväll!?
    Ja, var håller alla hus???
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 20:59:56 följande:
    Ingen aning! Men vi fortsätter väll du och jag då

Mitt ajabaja paket kom idag och tänka sej att jag inte köpt stjärnorna tidigare, såååå fina ju! Nu har vi leggings, tröja med kort arm och med lång arm.... och så en lila fleece till hösten. Super nöjd även om min colibri tröja inte fanns....

Popkorn och tatto leggings på väg hem från cillen oxå... hoppas jag iaf, beställde igår och har inte hört något.....
    Hoppas mina stjärnor kommer hem snart också då, beställde leggings
    Min colibritröja fanns antagligen då för jag har inte hört något annat, men jag gick ju misste om colibrileggingsen på annacill
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-16 21:26:23 följande:
    Ja, om dom inte ringt så fanns den! Vad skulle du ha för storlek, 110?
    Japp, 110
    Är mest spänd på att se det där leopardprintet tror jag, det jag aldrig trodde jag skulle köpa
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17