• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • violatricolor

Jo, det går väl lika bra att dra igång denna tråd igen istället för att starta en ny. Tanken med en nuvarande helt enkelt att ingen skulle känna sig mindre invigd. Å andra sidan så är ju inte de som känner varandra aktiva här längre så det går kanske lika bra att använda denna tråd. Vi kan ju prova!

• violatricolor

Jag tycker det är så synd att Molos prästkragefilt inte finns någonstans längre och ingen lika fin Molofilt heller... Väntar barn nu och hade gärna köpt en sån för de är så otroligt fina. Det händer att de kommer upp på tradera men då kan de sluta på 500 vilket är rätt mycket för second hand....

• na96gen
    violatricolor skrev 2011-10-26 18:51:59 följande:
    Jag tycker det är så synd att Molos prästkragefilt inte finns någonstans längre och ingen lika fin Molofilt heller... Väntar barn nu och hade gärna köpt en sån för de är så otroligt fina. Det händer att de kommer upp på tradera men då kan de sluta på 500 vilket är rätt mycket för second hand....
    bara hoppas det kommer fina nya filtar men visst prästisen är speciell .. dottern ligger och kikar på den och verkar tycka den är fin
    Många av de gamla trycken är ju poppis så då blir det ju dyrt men de är ju fina så {#emotions_dlg.flower}
  • violatricolor

Na96gen: Ja, den är speciell tycker jag.... Jag funderade på att köpa den när den fortfarande såldes ny i butik och lagt undan den till framtida barn men vågade inte riktigt... Hoppas på att det kommer nya fina filtar!

• maggan75
    fröken ida skrev 2011-10-26 13:47:44 följande:
    Tystanden kring min fråga om salgen tolkar jag som att det inte finns någon tråd än. Jag har aldrig varit på salg men har varit sugen varenda år. Det kanske går att få ihop i år om nån åker förbi Linköping där jag bor
    Jag vill oxå åka, men inte själv Du får köra förbi Huskvarna  och hämta mig
  • fröken ida
    maggan75 skrev 2011-10-26 20:00:42 följande:
    Jag vill oxå åka, men inte själv Du får köra förbi Huskvarna  och hämta mig
    Ja det är ju ganska nära
    Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • maggan75
    fröken ida skrev 2011-10-26 20:25:41 följande:
    Ja det är ju ganska nära
    Ja "bara" ca 12 mil ju
  • Frambuesa

Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?

• MammaT
    Frambuesa skrev 2011-10-26 20:51:53 följande:
    Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?
    mitt första barn kunde ha molo 56 länge medan mitt andra barn kunde ha det max 2 månader
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17