• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • fröken ida
    Frambuesa skrev 2011-10-26 20:51:53 följande:
    Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?
    Min bebis var ganska sen i starten och hade nog strl 50 i nästan en månad. Vissa storlekar hoppar de nästan över men det är ju omöjligt att veta i förväg. Ju äldre de blir ju längre har de samma storlek är min erfarenhet. Jag köper och säljer nästan allt på FB så jag går plusminusnoll nästan, även i de minsta storlekarna. De danska kläderna har ju bättre andrahandsvärde än billigare
    Edvin 080213 och August 110609
  • Frambuesa

ååh jag vill börja shoppa nu men ska vänta till efter 18e nov då vi varit på 3d ultraljudet och förhoppningsvis vet att det är en flicka till 100 procent.. 

• Zvartaliljan
    violatricolor skrev 2011-10-26 18:51:59 följande:
    Jag tycker det är så synd att Molos prästkragefilt inte finns någonstans längre och ingen lika fin Molofilt heller... Väntar barn nu och hade gärna köpt en sån för de är så otroligt fina. Det händer att de kommer upp på tradera men då kan de sluta på 500 vilket är rätt mycket för second hand....
    haha mycket med 500 för en second hand? Idag såldes det en dockhusfilt för 1400kr på facebook
    GALET!!!!!!! Jag fattar inte hur man bara kan betala så mycket, sorry Veronica du läser säkert här med men du är galen!!!!!!!!!!
  • Zvartaliljan
    Frambuesa skrev 2011-10-26 20:51:53 följande:
    Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?
    mina har varit pyttesmå så de hade strl.50 från 1-2 månader ungefär. 56 från 2-4 månader, 62 från 4-6 månader och 68 från 6-9 månader. Sen från 9-12 månader strl.74 och allra längst varade nog 80, från 12-18 månader ungefär.
    Men då var mina som sagt små, en "normal" bebis kan nog ha strl.50 från nyfödd och ungefär 2-3 veckor max. sen 56 upp till 2månader typ. Men allra längst är det nog 74-80 som kan användas av småstorlekarna oavsett om bebisen är liten/stor vid födseln.
  • violatricolor

Liljan och loppan: Ja, jag kan tycka att 500 är lite mycket för en begagnad filt som kostat kanske 450 till ordinarie pris ny Oanvänd kanske jag hade köpt men inte använd. Men jag förstår ju att de är eftertraktade Oj 1400, tänk att en barnfilt kan ha så högt andrahandsvärde! Haha

• fröken ida
    Zvartaliljan skrev 2011-10-26 22:35:05 följande:
    haha mycket med 500 för en second hand? Idag såldes det en dockhusfilt för 1400kr på facebook
    GALET!!!!!!! Jag fattar inte hur man bara kan betala så mycket, sorry Veronica du läser säkert här med men du är galen!!!!!!!!!!
    1400!! Här missar man grejjer när man har sin jobb torsdag. Var det i filtgrottan?

Jag har svårt att tro att filtarna är värda så mycket nån merstanns än i den lilla grupp som säljer och köper på FB. Själv är jag mest med för att titta och förundras Jag har själv bara en regnbågsfilt som jag älskar och köptes på LLM rea. Den kostade kring 200:-, mer lagom tycker jag
  • na96gen
    Zvartaliljan skrev 2011-10-26 22:35:05 följande:
    ja jag vet .. nästan så jag skäms ,.men tänkte att What the fuck .. och så blundade jag Tyst
    En sån sak man gör bara en gång i livet .. nu är det bara hoppas att den blir omtyckt av Lilltjejen.. annars blir det jobbigt
  • fröken ida
    na96gen skrev 2011-10-27 15:35:16 följande:
    ja jag vet .. nästan så jag skäms ,.men tänkte att What the fuck .. och så blundade jag Tyst
    En sån sak man gör bara en gång i livet .. nu är det bara hoppas att den blir omtyckt av Lilltjejen.. annars blir det jobbigt
    Ja huvudsaken är ju att du är nöjd Man får ju göra vad man vill för pengarna. Men lite avundsjuk på säljaren är jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17