Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2010-04-15 09:19:11 följande:
    All respekt för hur du väljer att göra, men betänk att i princip allt låter livsfarligt i FASS och att den troliga anledningen att det står "osannolikt" är att det inte har studerats i tillräcklig mängd; man är i princip säker, men FÅR inte skriva det. Vet måna som tagit de mest skumme läkemedel både vid grav och amning så se bara till att få prata med en vettig läkare så det känns bra, vilket det än blir. Kram.
    h80 skrev 2010-04-15 09:17:19 följande:
    kolla med läkaren, men ska nog gå bra med amning, om man kolla sjukvårdsupplysningen så säger de också att det går bra att amma.
    har nu pratat med både gastromottagningen och kvinnokliniken och de har sagt att jag får amma!!

åh där knöts en av knutarna i magen upp i alla fall...

Nu ska jag snart släpa mig till sjukhuset o låta dom tömma mig på lite blod så vi kan reda ut det här...o sen blir det en mindre trevlig undersökning när antibiotikadosen är slut {#lang_emotions_sealed}

Tack tjejer för hjälpen! Ju fler som säger att jag lugnt kan ta tabletterna och amma, ju lugnare blir jag!
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2010-04-15 09:40:32 följande:
    Jo jag fick ju massor med antibiotika när Mateo var bara 2 veckor i.o.m min livnmodersinflammation, men kommer inte ihåg sorterna jag fick då...kanske det var samma? Då var jag så borta när jag låg inne så jag frågade inte ens om jag fick amma utan bara antog det då de inte sa något annat...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 09:40:24 följande:
    åhhh vad skönt!!!! Kram
    h80 skrev 2010-04-15 09:29:38 följande:
    åh vad skönt :)
    ja det känns skönt o äntligen veta vad som spökat runt i mina tarmar alla dessa år av problem...men tråkigt att det ska vara så jäkla svårt o bli av med en gång för alla. Men nu hoppas jag att de ska lyckas fixa detta...
    Sambon skrattade lite åt en av behandlingsmetoderna o sa att han kunde donera bajs då men fy sjutton vad äckligt {#lang_emotions_throwup}

Behöver äta produkter med mycket goda bakterier i...finns det några mjölkfria såna? Typ actimel, men tror jag kanske får orolig mage av mjölkproteinet i den.

Nä nu måste jag rusa...men har ni tips så svara så läser jag tillbaka sen
  • Zvartaliljan

så skönt när man kommer hem igen efter en timma o ni inte hunnit skriva allt för mycket Vad har det tagit åt er

JsN skrev 2010-04-15 10:11:34 följande:
    Pro-viva Sempers magdroppar
    Tack! Proviva tycker jag smakar bläk men ska nog börja ta shotsen ändå o hoppas de gör lite nytta.
    Sempers magdroppar hade jag inte en tanke på!! Tack, kan säkert Mateo behöva lite också
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-04-15 11:51:27 följande:
    vad skönt att fått klara besked=) mindre kul med undersökning efter =S....
    kommer kräva att bli nedsövd...med tanke på hur ont jag har. Hoppas de går med på det...
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 11:56:40 följande:
    Proviva finns ju i hur många smaker som helst! Man får prova sig fram. Blåbären gillar jag inte alls, men däremot älskar jag nyponsoppan, sen tycker jag de flesta fruktdryckerna är lite för söta, men de har några lättsockrade. Shotsen är riktigt goda! (Ja, jag har i perioder i mitt liv druckit massor med proviva)
    nypon har jag inte testat, brukar ju tycka om nyponsoppa så kanske värt ett försök. Maia älskar proviva jordgubb, hon kan dricka en hel liter på en dag! Dyr vana {#lang_emotions_sealed} men bra för hennes mage. Jag tycker den är för söt o sliskig {#lang_emotions_throwup}
    JsN skrev 2010-04-15 11:58:07 följande:
    Liljan det är mjölkprotein du är känslig mot inte laktos eller hur? För om det är laktos kan du prova att svälja antibiotikan med någon yougurt du tål, det brukar underlätta för magen.
    Ja det är mjölkprotein men jag brukar tåla små mängder.
    Sen kan det ju vara så att min känsliga mjölkmage kanske beror på denna sjukdom och inte allergi egentligen...så kanske jag egentligen tål mjölk bara jag blir av med dessa bakterier...men det kan jag ju inte veta än...
  • Zvartaliljan
    Pildi skrev 2010-04-15 12:29:02 följande:
    Grattis till bebisen! på salgen var den bara en liten böna i din mage..he he Vad tiden går fort.
    Tack {#lang_emotions_sunny} ja på salgen förra året var jag ju inte ens medveten om att där fanns en liten böna...(eller faktiskt var där ju två bönor just då) mådde bara illa som satan
    Salgen i höstas däremot var det en inte så liten böna, uscha vad tungt det var men väl värt det

Jag SKA iväg på salgen nu i vår med...om inte foglossning, gravidkrämpor och en avbruten svanskota kunde stoppa mig i höstas lär inte några magbakterier kunna göra det nu heller
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 13:45:15 följande:
    Fast det är väl inte en jätteovanlig grej att ha? Är det de? Fick du höra några tankar på varifrån du fått det?
    Inget jättevanligt iaf...då de inte kollat upp detta tidigare

De tror jag har haft dessa bakterier som inflammerat tarmen i omgångar i flera år, sen mina problem startade. Orsakas av antibiotika och botas med annan antibiotika...skrattretande eller hur
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 13:59:56 följande:
    JAg har fått för mig att en kompis barn hade det häromvåren och jag tror att det är samma grejs som jag hade för ett antal år sedan, men då trodde de att jag hade fått det av kyckling utomlands. (Och smittskyddsläkaren som ringde mig för att vi skulle smittspåra vägrade tro mig när jag sa att jag trodde jag haft det i mer än ett år) Då testades jag på infektion eftersom min sambo blivit dålig vid en utlandsresa och då man hittade giardia på honom så screenades jag också. Då hittade de den här aggressiva tarmbakterien som skulle smittspåras och som jag fick en jättedos bredspektrumpencillin mot (ingen giardia, men den fick jag medicin mot ändå) Men om det är något man får av antibiotika så måste det ju vara något annat.
    Ja det jag fått kan man inte få av kyckling eller annat...det är en bakterie som nästan alla spädbarn har i sin naturliga tarmflora och 3% av vuxna befolkningen i liten grad. Sen om man behandlas mycket med antibiotika så slår antibiotikan ut alla andra bakterier i tarmen, även de goda, men biter inte på denna och då den blir kvar med mycket större utrymme då de andra är borta så växer den och bildar toxiner som orsakar en kraftig inflammation som i sin tur kan leda till att tarmen brister och orsakar bukhinneinflammation som är dödligt.
    Kraftiga blödande vattniga diarréer och feber är symtomen när sjukdomen gått för långt, då ligger dödligheten på 20%. Jag har inte haft någon feber så tror inte det hunnit gå så långt...men det var väl därför läkaren var så envis med att jag skulle påbörja medicinen direkt igår då jag hade väldigt mycket toxiner i provet. Om jag inte bodde så nära sjukhuset så hade de lagt in mig...men jag slipper ju helst det så jag fick välja. Sa att jag kommer givetvis om jag känner att det börjar bli illa...tror inte tarmarna är på väg att brista eller så, då borde jag haft MYCKET mer ont.
    (låter som värsta experten nu, det är jag inte men har läst mååååånga sidor om detta sen igår)
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 13:56:56 följande:
    Alltså jag har ju haft Svea hemma från parken hela vecka eftersom hon är dunderfökyld. I dag hämtade jag TVÅ sjuka barn på dagis. En med magont o en med feber. alltså vad är oddsen på detta? TRE sjuka barn men med olika åkommor.
    oj då, så jobbigt. Men ibland kan ju samma jäkla virus ge olika symtom beroende på vem som får det.
    Hoppas de kryar på sig snabbt {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17