Inlägg från: stökmamma |Visa alla inlägg
  • stökmamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jag trodde i min enfald att sjuka barn är morgontrötta barn,,, lite trött så där  
    och idag tänker jag inte tvätta nåt annat än sängklader  

andras barn och mina älskade ungar
  • stökmamma
    Ocikatten skrev 2011-02-16 08:33:17 följande:
    Näe, vi hann med en dags inskolning hos dagmamman sen insåg jag att det blir inte rätt. Hon är ändå 65 år och kommer max jobba 1,5 år till så då får vi byta IGEN, därför blir det nu dagis!

Ja, jag chansar nog oxå på att inte märka... Marcus vet ju vilka kläder som är hans! Mest ytterkläder o skor då alltså. Fast det vore kanske bra med namnband där så man slipper skriva?? Kan i o f köra efternamn så går det bra att ärva??
    här står efternamnet om kläderna märks, oavsett band el penna och vill jag skriva kort så blir det Aa men jag är oxå skitdålig på det. Dock vet jag att dom blivit lite 
  • stökmamma

.......irreterande när ungarna kläder är ärvda och märkta med "fel" namn

• stökmamma

Everlonn: Bra beslut!
    Och se till att han leker ordentligt med henne  

• stökmamma
    na96gen skrev 2011-02-16 09:29:47 följande:
    På vårt dagis åker allt som ej är namnat ner i 'ingen äger mig högen' De försöker inte ens kolla vems kläder det kan ha varit .. så här är det viktigt med namlappar. Jag har namnlappar i dyrare kläder och skriver i billigare 
    Och tyvärr blir man ju även av med kläder när inte fröknarna hjälper till .. så dt är lite trist.. Många gånger det hänger fel iallfall hos mina barn men jag ser .. men inte alla föräldrar som ens kollar .. verkar det som ...
    på barnens skola åker allt i vems? säcken ÄVEN om dom är namnade och då går dom i en liten skola....
  • stökmamma

kanske skulle ta tag i lite till salu kanske...

nån som är intresserad av en el två alldelles unika flowerfields? *skojar* 

• stökmamma
    Helle skrev 2011-02-16 10:26:50 följande:
    Tack Kul att vara här

Tyvärr tyder det på som kommer ut från andra hållet att det inte bara var hostan, nåt annat skumt  är det. Dock är han på topp för övrigt. 
    Kristyr skrev 2011-02-16 09:53:15 följande:
    Helle> hoppas det var hostan som var orsaken... Annars går det nån magvariant med som bara ger en kräk och sedan inget med.,. iaf häromkring.
    Det är väl ok om det bara blir på en person, för i så fall är det troligen över på honom nu. Hatar magsjua
    fast det kan han väl få av febern och av slemhosta? iaf brukar de hända 
  • stökmamma
    Helle skrev 2011-02-16 10:33:21 följande:
    Fast han har ingen feber .... Jaja, det viktigaste är att han blir frisk eller ja, att ingen annan blir sjuk
    Duntoffla skrev 2011-02-16 10:29:36 följande:
    Japp! Ok, då är det något knas med hela deras system då med andra ord. Surt när jag skulle försöka posta då jag ändå ska iväg.

Tycker särskilt Molos suits brukar vara stora. Lea kan ha en del 68:or men ex den jag fick av dig bla (lilarandiga) är fortfarande stor. Jag undrar om alla Leas kortärmade klänningar kommer vara lagom nästa vinter typ. Det ska bli kul att se vad hon väger idag på BVC. det är ju mer än en månad sen sist.

jag ska sätta fart nu. jag ska på massage medan mamma passar Lea och sen är det BVC och koll hos läkaren
    Skönt med massage. Passa på och njut!
    ok, då slog jag ihop  de.... vi håller tummarna för att de e snabbt övergående och att ni andra klarar er
  • stökmamma

varför är vissa plagg sååå svåra att skiljas ifrån?????

• stökmamma
    Busbellan skrev 2011-02-16 13:43:13 följande:
    Nu känner jag mig duktig, vad man kan få gjort när man är hemma och vabbar
    prolisten är laddad och ska bara upp ikväll också
    skicka lite energi hitåt snälla ....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17