Inlägg från: stökmamma |Visa alla inlägg
  • stökmamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Malou...du vill inte ärva molojackan av oss...Rynkar på näsan

andras barn och mina älskade ungar
  • stökmamma
    RååSa BuBBlan skrev 2011-02-23 13:46:00 följande:
    Nästa vecka
    äsch...
  • stökmamma
    RååSa BuBBlan skrev 2011-02-23 13:50:31 följande:
    ni då?
    tydligen ganska ensamma om v. 10... :(
  • stökmamma
    RååSa BuBBlan skrev 2011-02-23 14:01:39 följande:
    Nä alltså det är ju som det är med huset.. Kommer kosta mååååånga kronor till att få fason på det och sälja det i de här skicket går ju liksom inte, Bella blir mobbad och utfryst i skolan, pengarna är typ slut, gubben aldrig hemma, skaffa vänner här går verkligen inte för folk här verkar gå åt andra hållet när man kommer.. Nä den här flytten önskar jag vi aldrig genomfört!
    vännen Hjärta
    ni skulle flyttat hit istället  :-P
  • stökmamma
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:57:09 följande:
    Ja, så är det verkligen och det är inget att hymla med. Jag gick i så många år och sa (men kände inte innerst inne, det är ju en försvarsmekanism) att vaddå, jag har inga problem med att jag är fet. Jag är stolt över den jag är och skiter i vad alla tycker! Men jag borde tagit tag i det mycket tidigare istället och insett att det är skitsamma hur jag ser ut, JA alldeles rätt. Men, för hälsans skull är det inte bra. Och det vet ju alla... Det är som med rökning. Blir galen på folk som säger "Du borde sluta, det är faktiskt farligt". Ehh.. NÄHÄ?? Det visste jag inte! Likadant är det med vikten, det är självklart att alla vet någonstans att det är inte bra. Men man ska vara redo att släppa det också.. Och tyvärr var jag redo alldeles för sent. 

Jag vägde 135 kg. Väger 100 nu och har 65 kg som målvikt. Nu vet man inte om man hamnar på målvikt, eller under målvikt eller över målvikt.. Det återstår att se. Men det känns bra att ha ett  mål någonstans... En siffra att satsa mot. Sen kommer jag vara jättenöjd om jag så hamnar på 85 eller 75 kg. Oavsett så är det ljusår bättre än 135!! Och redan nu har jag nått det ytliga målet att jag kan handla tröjor i vilken affär som helst. Byxor får jag krympa någon strl till innan jag kan handla var som.. Men när det också är uppnått så är varenda kg och varenda klädstorlek bara en bonus känns det som
    lillronya skrev 2011-02-23 16:44:45 följande:

Ja de är så himla fina!

N har de också.

Mattias blev galen dock, haha (fast han blir så klart bara galen med lite glimt i ögat. Annars skulle jag aldrig vara gift med honom ). "Har du köpt TRASIGA jeans för 200 kr?? VAAA?? Kostar dom 600 kr annars?? Dom är ju SÖNDER!!!". *asg*
    faan va du är bra!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • stökmamma
    Lalalong skrev 2011-02-23 17:20:46 följande:
    Kämpa på! Du klarar det galant!! 
    stökmamma skrev 2011-02-23 17:09:24 följande:
    faan va du är bra!!! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!!

Ledsen för att leveransen av din tröja dröjer så länge men det är sjukt mycket på jobbet som strular och allt känns bara blää... när jag kommer hem stupar jag innanför dörren och vill inte röra mig en millimeter!!! I dag har jag dock packat den, lägger den på lådan i morgon! Hoppas det är ok! 
    på fin post väntar man gärna Kyss
  • stökmamma

jag sitter med en skitråkig uppgift till skolan, hitta nåt kul tll mig

• stökmamma

äsch, kunde det inte varit nåt annat än fleece... väntar hem och vill se innan det blir fler

• stökmamma

Goder morgon!
    vinterns kallaste dag i dag här men solen är på väg...  
    jag har blivit möss galen (galnare) och vill ha mössor. Måste hitta en i lime bla, några förslag?
    finns det nån butik med rabatt nu? 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17