Inlägg från: stökmamma |Visa alla inlägg
  • stökmamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2011-02-24 22:47:34 följande:
    mm en så pass stor kedja som flera gånger fått kalla tillbaka kläder för de innehållt gifter (sist var det hello-kittytröjor)...så nej, litar inte på dom till 100% och just när det gäller något som uppges ha en sån kvalitet till lågt pris så blir jag väldigt tveksam...vanliga kläder kan jag köpa för de tvättar jag först, men ytterkläder som måste vara vattentäta tål ju inte så mycket tvättar...
    fast jag tror att du många gånger får betala lite mer för märket på plagget  oxå...  Dom är "stora" och kan ha ett lägre pris
    Dyrare kläder är inte automatiskt bättre
    men visst, jag vill inte heller sätta på mina barn giftiga grejer, men nu kommer ju inte dessa sitta direkt på huden heller : Inte för att jag tror dom är giftigare än några andra
    andras barn och mina älskade ungar
  • stökmamma
    Zvartaliljan skrev 2011-02-24 23:04:10 följande:
    Nej vad jag vet har det hänt 2 gånger med just Hello Kitty-plagg, kanske fler gånger jag inte vet om...
    Jag är väl lite extra försiktig med tanke på hur känslig både jag och barnen är, vi tål inte ens parfymerat tvättmedel. Sätter jag på någon av dom en otvättad lindex/h&m tröja så får de utslag...så på det sättet märker jag skillnad för det händer aldrig med Molo, katvig m.m...dock hände det en gång med en tröja från finger in the nose och med några mindre kända dyrare märken har det hänt...så nä precis som du skriver mammastök så är inte dyrare = bättre. Jag/barnen har aldrig reagerat på något från Kappahl.
    det är därför man ska hålla sig borta från hellu ditty
  • stökmamma
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-25 10:15:24 följande:
    Hon jobbar idag, sen tar hon en tur till cillen
    hur är det meT idag?

• stökmamma
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-25 10:39:03 följande:
    Fick i henne strax över 5 dl vätska, ett par händer makaroner och en glass innan sänggång. Cirka 2 dl vatten i natt. Frukost bestående av 2 köttbullar, 3 bitar skinka, en glass och ett stort glas juice. Så Jo, betydligt bättre
    härligt

eftersom jag vet att alla här är väldigt förtjusta i HelluDitty så vill jag förrutom liljans "varning" om katte n på lindex igår även varna för Hm' trosor med katten på, i 5p.och me guldglitter Cool 
    Dom är väldigt irreterande tydligen och endast dom det funkar att kissa på sig i...  
  • stökmamma
    Duntoffla skrev 2011-02-25 11:34:46 följande:
    Stackars Katten som blir nerkissad Här blev det inköp av Katten hårspännen, snoddar och rosalila nagellack. Gissa om Noel var överlycklig. I dag sa han " Tur att du köpte Hello Kitty nagellack till mig". Du är en snäll mamma och sen fick jag en stor kram och pussHjärta *blöt i ögonen*
    Hjärta
  • stökmamma

Tjejer, ni som nyligen haft vattkoppor hemma,
    Hur stora är dom när dom kommer?

stella har fått pytte små prickar... som tydligen kliar 

• stökmamma
    Busbellan skrev 2011-02-26 16:33:10 följande:
    Ronya:
    Har du hunnit tvätta de rosa wct byxorna än?
    Funderar på hur jag ska tvätta dem. Vill ju inte gärna att den vita randen på sidan blir missfärgad, men funkar de att köra med ljus tvätt?
    ronya jobbar ..
  • stökmamma
    Everlonn skrev 2011-02-27 16:47:41 följande:
    Mammastök: Är det ett par hellu Ditty mitt i högen?? Hur kunde du kvinna? Trodde den katten var bannlyst
    'asg*  alltid retar det nån
    Loppan vägrade ju dom andra ju  ;-D  va gör man??  Tungan ute
    dessutom va dom superkonstiga i modellan men hon lär ju oxå få när dom andra fått , och ja dom va ännu BILLIGARE  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17