• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-09-02 22:39:51 följande:
    det är väldigt vanligt att man hör blåsljud på bb-kollen, speciellt om barnet är fött lite tidigt
    har för mig att vi brukade säga på jobbet att 50% av alla nyfödda hör man blåsljud på.
  • h80

någon som ska på underbara barn o kan handla lite till mig?

• h80

får ont i magen o måste bara prata av mig lite, ni brukar ju vara bra på att lyssna i denna tråden. OT; men iallafall. Sitter o pratar på msn med min mans brors sambo. De har en 6 månaders som har problem med magont. Han vaknar mellan 2-4 gånger på natten o vill ha mat. O nu tycker de att det är såå jobbigt o eftersom en 6 månaders ska klara sig 12 timmar utan mat så har de bestämt att han ska sova i eget rum o lära sig att somna själv. De ska alltså lägga ner honom i sängen nu o sen inte gå in till honom förrän imorgonbitti hur mycket han än skriker.
    STACKARS LITEN. Försöker lite fint övertala henne att det inte är nått bra förslag, men det går inte.

• h80
    Helle skrev 2010-09-03 20:36:50 följande:
    God kväll! Men oj, stackars liten. Det är ju inget ovanligt att en 6 månaders vill äta på natten och att man behöver vara nära mamma och pappa. Nu fick jag med ont i magen. Kan inte din sambo prata med sin bror?
    Min sambo nattar vår stora just nu, men jag ska prata med honom, men tyvärr är det hon som bestämmer i det förhållandet.
    Ocikatten skrev 2010-09-03 20:36:57 följande:
    LÄGG ÄGG!!! Skicka hit bebisen till mig så får han sova hos mig! Sådana små behöver närhet och trygghet, det får de inte av att ligga ensamma och skrika...
    Känner likadan, han kan få flytta hit
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2010-09-03 20:41:43 följande:
    men herregud!! Mateo äter 2-3 gånger varje natt o han är 8 månader, inte f*n skulle jag bara stänga dörren o låta honom skrika hela natten!! Ett sånt litet barn förstår inte det, ett större barn kan man köra "metoder" på men inte en 6-månaders!!

Om de vill lära honom att inte äta på natten så försök med napp och vatten i flaska, och att ge honom gröt och/eller fullkornsvälling på kvällen. Finns många olika knep, men de ska abolsut INTE lämna honom så!!
    försökte också säga det, men utan reslutat
  • h80
    movie skrev 2010-09-03 20:59:16 följande:
    Jag blir helt bestört när jag läser vad dom har tänkt att göra. Stackars liten bebis   Usch vad jag lider med dig som vet vad dom tänker göra mot liten.
    Är helt gråtfärdig
    SmillaMilla skrev 2010-09-03 21:00:13 följande:
    Nej fy! Det där är inte okej!

Vad lär man barnen med det? Jo att de inte får sina behov uppfyllda, de blir för tusan apatiska! Nu blir jag förbannad. Fy kanske överreagerar, men barn blir faktiskt omhändertagna för sådana saker!
    Visst är det inte ok, reagerade precis som du o nu vet jag inte vad jag ska göra.
  • h80
    SmillaMilla skrev 2010-09-03 21:05:23 följande:
    Ja jag förstår, det måste vara skitjobbigt för dig. Svårt att ringa soc också när det är en släkting. Men var het ärlig mot henne och säg att det inte är ok.
    Försökte förklara, men hon lyssnar inte. Sen gick hon så jag fick inte prata färdigt. Har skickat henne ett medd. o erbjudit henne att låna en bok "somna utan gråt" länkade också till vad den handlar om, kanske hon fattar om hon läser.
    Kan man vara anonym o anmäla?
  • h80
    SmillaMilla skrev 2010-09-03 21:14:18 följande:
    Ja du kan anmälla anonymt, men det är absolut inget jag rekomenderar! Föräldrarna kan reagerar starkt då. Det kan ju vara vem som helst som anmält och de kommer alltid att vara oroliga för att göra småfel.

Skall man anämala anonymt så skall man aldrig presentera sig med sitt namn. 
    jag kan nog inte göra mer ikväll, får ringa o prata med dom imorgonbitti igen. Hoppas att de har tagit sitt förnuft till fånga under natten
  • h80
    Ocikatten skrev 2010-09-03 21:20:16 följande:
    Kan du prova och ringa till dem för att säga vad du tycker? Det är alltid lite mer personligt att höra en röst än att kommunicera via msn. Är det första barnet? Fråga om de behöver få sova eller varför de tänker göra så? Om de inte har någon avlastning i närheten som kanske kan hjälpa till en natt? Eller om de kan turas om varannan natt så de får sömn? Har absolut förståelse för att man är övertrött men då får man hjälpas åt och det ska INTE gå ut över barnet!
    det är andra barnet, första var en sån som sov hela nätterna nästan direkt.
    Ocikatten skrev 2010-09-03 21:22:22 följande:
    Om han vaknar ofta per natt kanske de ska prova att ha honom hos sig i sängen? Han saknar kanske närhet o trygghet, därför vaknar lite extra? Hoppas verkligen att det löser sig!
    Tror att hans magproblem o svårt att sova bottnar i att han saknar närhet o trygghet. Han sover t.ex. aldrig i deras famn vad jag har sett. Min lilla sover i min famn flera gånger/dag. Jag ska prata med dom imorgon. Så synd att vi inte kan avlasta.
  • h80
    Julia1234 skrev 2010-09-03 21:31:25 följande:
    H80 - vet du om han ammas eller får han välling vid läggning?
    Förstår att de kan tycka att 2-4 gånger per natt är många mål...Han kanske är hungrig och behöver fyllas på mer vid läggning...?

Att de flyttar honom till eget rum kanske inte är dumt i sig, ofta så sover all bättre då man slipper störas och vaknar av minsta pip. MEN - klart de måste gå in till honom om han vaknar och skriker!!! Antingen ge mat eller kämpa med ev napp? Men att strunta i honom en hel natt - FY vad elakt!

Hoppas verkligen att de inte lyckas med sina planer i natt...utan tar sitt förnuft till fånga! Håller tummarna!
    han får gröt på kvällen o ammas, håller tummarna för att det går bra inatt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17