Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-18 14:18:41 följande:
    FÖR rosa för en kille? Iofs så älskar Noel rosa så det bör ju funka i alla fall
    men det är ju bara kantbanden som är rosa och om han nu gillar det, KÖP!!!
  • Mamma till Simon
    Dolphin skrev 2011-01-18 14:23:16 följande:
    Har ingen av er erfarenhet av Molos regnkläder?
    inte jag iaf, använder bara skalkläder
  • Mamma till Simon
    Kavat skrev 2011-01-18 14:56:11 följande:
    Halloj! Hoppas att ni kan hjälpa mig tjejer!

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    Och finns det något kvar i 116/122 på rea någonstans? Vad har ni för tips?
    har bara erfarenhet av molo, här är också jätteblött nu och det var overallen med när jag hämtade på dagis, men bara utvändigt, han har inte varit blöt igenom än iaf.
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-01-18 16:56:49 följande:
    Hej på er tjejer, vad händer här idag då?

Själv sitter jag och funderar på om man ska orka fota, har ju massvis som ska säljas.
    Har rensat sommarkläder nu, men funderar lite. Tänk om man säljer allt nu, då lär jag ha gjort av med de pengarna innan det är salgdags och tänk hemska tanke om man inte har nåt mer att sälja inför salg
    Visserligen har jag 2000 dkk här hemma och det kommer man ju en bit med i alla fall

Man har väl alltid nått att sälja Flört
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-01-18 18:30:12 följande:
    Nu har jag beslutsångest, hjälp mig!
    A har två kortärmade tröjor med lastbilarna, den med helprint och röda kantband i 116 och den med svarta ärmar och rygg i 122. Jag tycker båda är jättefina, men den i helprint är nog snäppet finare.
    Men nu är det ju så att A är nog nästan 120 cm lång nu, han kan säkert ha 116, men 122 sitte antagigen snyggare i sommar. Båda ska INTE stanna det är i alla fall helt klart, men vilken gör man sig av med?
    du gör dej givetvis av med 116 Flört
  • Mamma till Simon
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-18 21:25:37 följande:

Hej tjejer

Åååå va det är mysigt med bebis hemma Hjärta

Då får man börja kolla på alla fina flick Molosar igen då   Jag som riktat in mig på pojksidan sååå

Grattis!!!
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-19 09:49:14 följande:
    Visst brukar Babyshop vara snabba att leverera? Kanske tom får paket idag
    ja de brukar vara snabba
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-19 10:26:55 följande:
    Vad betyder ert HKLÖÖ egentligen? 

Jag ska nästa vecka träffa en arbetskompis som har fått barn. Vilken storlek skulle ni ta till en 6-veckors tjej? 62 eller 68?

Tips på ngn fin body eller suit och gärna rea. (hon brukar inte ha typ Molo, Katvig och sånt så inget jätteextremt)

Denna http://www.madeforkids.se/duns-sweden/618-zipfront-suit-ladybug-hot-pink.html gav jag nyss bort när en kompis till mej fått barn, jättemjuk och skön och hon blev verkligen glad för den Glad
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-19 10:33:21 följande:
    Tänkte faktiskt på just den men den finns bara från 74 och uppåt. Hur är den i storlek?
    liten säger hon som fick den, gav bort 68 och den är redan nästan för liten och då är hon 2½mån
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-19 10:36:34 följande:
    Den är jättefin. Ska nog kika lite på Sigge O Juno. Det vore kul med något annat än Lindex eftersom jag tror hon brukar shoppa där och på HM. Såg en fin body på Madeforkids av Geggamoja också men då kanske man vill ha byxor också
    jag har jättesvårt för att bara ge bort en body eller ett par byxor, tycker det känns halvt på något vis.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17