Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-19 10:41:38 följande:
    Ja, precis. Då är suit bättre tycker jag. Så får det bli. Någon gång kommer hon ju kunna ha den.

Vad bra att Lindex hemsida funkar nu. Ser ut att vara massa fint ju  
    ahh nu trilla jag dit på en till molly med
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2011-01-19 13:01:10 följande:
    Obestämd
    Då passar den nog inte så bra till Po.p skaloverall i råsa, attans då!
    Nej inte om du har den uppvikt iaf
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-01-19 14:15:39 följande:
    Vilken SÖT liten saga i BT Hjärta
    Där var ju faktiskt en Molofilt i alla fall
    Instämmer, hur söt som helst.
    Hur stor är hon?
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:34:06 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAA!!
    Vann budgivningen, skam den som ger sig
    Så JÄ....................A Glad just nu!!
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}
    Då kanske jag kan släppa tummarna nu då Flört 
    -
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2011-01-19 19:48:26 följande:
    OT, men ni är ju många i tråden som har dagisbarn så jag frågar iallafall. A började inskolning på dagis förra veckan. Det gick bra när jag var där, tors o fredag var hon där själv o hon var lite fundersam men det gick bra. I måndags var hon lite ledsen när jag lämnade, men det gick snabbt över. I tisdags var hon hysteriskt ledsen när jag lämnade o hon hade varit ledsen under största delen av tiden som hon var där (3timmar), när jag hämtade kom hon springade o gråtande o skrek A GÅ HEEEEM. Idag har hon varit ledig o nu ikväll så nämde jag att imorgon är det dagisdag, hon blev jätteledsen o sa NEJNEJNEJ. Hur 17 gör vi nu Rynkar på näsan
    kan du inte ringa förskolan till morgonen och förklara läget och fråga dem hur de tycker ni ska lösa det.
    Du kanske bbehöver vara med några fler dagar eller nått sånt
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:00:40 följande:
    Hur många auktioner orkar man ha ute på en gång?
    Har nu 40 plagg fotade, frågan är hur många som ska ut nu
    Alla, jag har 70 ute nu, iofs med 2 avslutsdagar
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:05:30 följande:
    Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
    lindex 86 leggings har molly haft sedan i sommras, tycker de är ganska små faktiskt, iofs kan hon fortfarande ha dem
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:01:25 följande:
    God eftermiddag!

Idag var vi en sväng till Ikea för att shoppa lite till Leas rum. Tyvärr fanns inte hälften av sakerna så det får bli en tur till senare. OT-shoppade lite på Lindex också.  Skulle ha lite fina velourbyxor men utbudet på det Lindex var lite trist så jag shoppade leggings i storlek 86 i stället Tyckte de såg så små ut och de fanns i finare färger än på babysidan. Mätte dem nu här hemma mot Villervallas i 68 och de skiljer ju på längden men annars ser de lika breda ut i midjan. Jag får vika lite ett tag.  Köpte fina zip-tröjan med stars på också

Nu blir det Panodil för att bli av med spänningshuvudvärken. Urk!

jag har annars hört att panodil kombinerat med shopping hjälper jättebra mot huvudvärk Flört 
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:10:58 följande:
    Ha ha, ojdå...att jag inte ens tänkt på att kolla? Leggings på baby avdelningen är ju oftast ganska kasst utbud.
    Tänkte lägga en order på nätet nu, tror du 86 räcker eller ska man kanske gå upp till 92? Meja är 78 cm och väger 9,5 kg.
    jadu, mätte med meandi 74/80 och de är ca 2cm längre än lindex 86
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:13:16 följande:
    Det brukar finnas rätt fina på Blocket. Man kan ju alltid måla dem. Tänker hitta en där sen när det är dags för en till Lea och sedan måla vit.
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:05:30 följande:
    Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
    Jag kollade saldot och visste att en del saker skulle vara slut men vi beslöt att åka ändå. Faktum var att en matta som stod som slut fanns där men visade sig vara för stor. Sen finns det en outlet nära som nyligen öppnat en Odd Molly butik

Ja, de är supersmå. Fattar inte hur ett barn som brukar ha 86 kan ha dem...Det känns som om de kommer bli mer caprimodell på ett barn som brukar ha 86 i andra plagg
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:08:32 följande:
    jag har annars hört att panodil kombinerat med shopping hjälper jättebra mot huvudvärk Flört 
    Är inte helt säker på att IKEA direkt gjorde det hela bättre

Nä det måste vara nätshopping Flört
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17