Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan
    etindris skrev 2010-06-22 16:15:46 följande:
    Sitter och skall beställa en molo klänning till hösten till min tjej. Men funderar på storlek. Hon blir 2 år om en månad och är ca 84 cm lång. Nu har hon strl 74-80 och de slutar strax ovan knät/mitt på knät. Vad tror ni kommer 74-80 passa i början av hösten? Ni som köper 86-92 hur stora är era tjejer då?

Jättetacksam för svar.

Av nyheterna gillade jag rådjuren och isbjörnarna bäst. Men tror jag kör på rådjurströja istället för klänning. Eller bådaGlad
    Min dotter är 97 cm lång och 86/92 slutar mitt på knät på henne så jag tror den storleken blir för stor till din tjej i höst
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-22 17:40:02 följande:
    Den är så cool! Jag har också spanat på den länge.
    Vilken storlek tog du till Nora och hur lång är hon?
    Jag tog 134, hon är 132-133 cm lång nånting. Vågade inte ta större för då hade hon nog drunknat i den på bredden.
    Hoppas bara hon vill ha den nu, för hon har inte varit hemma på hela dagen så jag kunnat fråga henne
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-22 17:54:51 följande:
    Då vågar jag nog ta 152 till M. Hon är ca 150 cm lång.
    Vill inte Nora ha den kan jag ju köpa den till N.
    Ja, det ska jag komma ihåg
    fanns det ingen kvar i rätt storlek till henne längre?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-22 17:58:11 följande:
    Stämde pluddens mått på hummelskorna?? Isf måste de ju vara supersmå? De som finns i cerise.
    De är ännu mindre än vad som står där. Våra 27:or är 15,9 cm
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-22 18:14:03 följande:
    Kolla skillnaden på 35 och 36. Vilken storlek ska jag ta till Nikita? Hennes fot är ca 20,8 och jag vill inte ha den så mycket för stor. Hade tänkt ta 35 ju.
    jag räknade lite och jag antar att det bör skilja lika mycket mellan alla storlekarna i verkligheten trots att det inte gör det på MPV. 7 mm är vanligt att det skiljer mellan storlekarna har jag fått för mig och i så fall borde 36:orna vara 22,2 cm så jag hade tagit dem
    men jag är inte säker på att det stämmer, men kanske på ett ungefär
  • Busbellan

Åh andra sidan så är hon ju så pass gammal ju så hennes fötter växer inte så fort längre och 35:orna bör vara ca 21,5 cm, så det funkar nog också om du inte tycker 0,7 mm är för lite att växa i
    men det är ju en ren gissning från mig att det är den skillnaden mellan storlekarna
    är det så varierande skillnader mellan storlekarna så kan man ju tänka sig att det även skiljer mellan skor i samma storlek

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-22 18:25:40 följande:
    Då blir de ändå nästan 1½cm för stora. Tycker det är för mycket i den åldern. Ja ja jag får fundera en stund på det.
    Tack iaf.
    ja, jag kom på det med, jag hade inte tagit så mycket extra i skor till Nora, utan tagit en storlek mindre. Hon använder ju ett pa hummelskor nu som har nästan exakt samma innermått som hennes fot är lång
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17