lillronya skrev 2010-04-16 20:47:06 följande:
Hoppar in med en heeelt ot fråga till bästaste
allvetarna.Vi håller ju på att renovera lite varstans i vårt hus och nu behöver vi bestämma oss för vem som ska sova var. Vi har fyra sovrum på ovanvåningen och ett nere. Just nu sover jag, mannen och småttarna i ett rum däruppe och de andra barnen har vars ett rum. Min tanke nu är att vi ska ta rummet nere som används som lekrum nu och göra det till sovrum, så att småttarna får ett eget rum där de både kan sova och leka däruppe.Så min fråga är: Tycker ni de är för små (snart 3 och 5 år) för att sova utan oss däruppe?Behöver jag tillägga att jag har en aning svårt att släppa taget?
Dom är inte för små till åldern.. Men det vet du nog bäst hur dom är som personer. Min kille fick dela rum som liten (runt 3) med sin storebror i ett rum i källaren (låter värre än det var) jag tror han fick lite men från det faktisk. Han stod vid grinden o grät- mamma varför gömmer du dig för mig!?`
Så det är nog från barn till barn men nån gång ska man ju "klippa" det sker ju iofs hela tiden successivt. Men jag tycker det låter som en bra plan att ha övervåningen som "barnens"