Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2010-08-12 21:52:48 följande:
    Typ regn/vindjacka. Tunn prasslig. Har brallorna som regnbyxor. Kanonfina och kanonbra!
    Tack så Hjärtaligt för svar!

Anar att den inte fyller någon större funktion för min lilla spätta som kommer sitta nerbäddad i vagnen hela hösten men kunde inte låta bli
    Fin blir hon i alla fall! Tungan ute
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

Usch... Fick väldigt dåliga nyheter.
    Nu behöver jag verkligen tröstshoppa lite!!!
    Klara har massor med girly rainbow (älskar!!). I onsdags när vi var på MeAndI visning hos Tjollabolla hade hon själv tagit på sig både tights och tröja (och en färgglad kjol) och det blev lite too much för min del Fast Klara tyckte själv hon var väldigt fin.
    Jag har ju lite att matcha med, men vill gärna ha mer. Så när jag nu ska leta efter lite nytt så vill jag gärna att det ska matcha med det. Dollhouse funkar väl?

• Lalalong
    Buttelina skrev 2010-08-13 19:39:44 följande:
    dollhousen borde vara jättefint till. usch inget allvarligt som hänt va
    Jag vet inte riktigt ännu. Kan vara det, men förhoppningsvis inte... Låter kryptiskt jag vet. Men så får det vara för stunden. Kan säga att det inte är helt optimalt att vara ensam med barnen just nu, men jag biter ihop ler och blir glad av att se de leka tillsammans på golvet! <3

Jaa, visst borde det väl det? Ska ut på Dollhouse jakt...
    Finns det som babybyxa, någon som vet?

Tröjan är given till K, borde funka både med henne GR byxor och leggings. Alva har GR tights, så en DH body hade ju passat bra då ju. Frågan är om det också finns något till hennes GR klänning..? Typ muddbyxa, babybyxa, tights...
  • Lalalong
    Stormis skrev 2010-08-13 19:53:01 följande:
    Oj 104 i skal! Har du provat den? Pop brukar ju vara stort. Vår WS i 92 finns det massor kvar i och 98 viker vi upp hela mudden över fleecen. Men ska försöka prova 98 imorgon och återkommer då . men jag kan inte tänka mig annat än att 98 blir mest rätt i just Molo iaf. Vi hade Hummel 86 i vintras så där kan vi inte jämföra riktigt.
    Lalalong skrev 2010-08-13 19:46:11 följande:
    Jag vet inte riktigt ännu. Kan vara det, men förhoppningsvis inte... Låter kryptiskt jag vet. Men så får det vara för stunden. Kan säga att det inte är helt optimalt att vara ensam med barnen just nu, men jag biter ihop ler och blir glad av att se de leka tillsammans på golvet! <3

Jaa, visst borde det väl det? Ska ut på Dollhouse jakt...
    Finns det som babybyxa, någon som vet?

Tröjan är given till K, borde funka både med henne GR byxor och leggings. Alva har GR tights, så en DH body hade ju passat bra då ju. Frågan är om det också finns något till hennes GR klänning..? Typ muddbyxa, babybyxa, tights...
    Dollhouse finns som babybyxa med mudd vet jag iaf .Jag tror att du har annat att hålla till våren... . Tror inte att det gör så stor skillnad i priset faktiskt. De säljs ju i butik båda säsongerna .
    Åh, kanon!!
    Vet du var? Orkar inte leta igenom alla shoppar Så om du vet på rak arm hade det varit väldigt najs!!
  • Lalalong
    Stormis skrev 2010-08-13 20:00:06 följande:

Ah, jag har inte provat nån så jag vet inte. Lät bara så stort .

Lalalong skrev 2010-08-13 19:56:02 följande:
    Åh, kanon!!
    Vet du var? Orkar inte leta igenom alla shoppar Så om du vet på rak arm hade det varit väldigt najs!!
    Sorry. Såg bara irl på IllerHiller, men de har ju ingen shop.
    Aha... okej!
    Men har dem så finns det ju i alla fall och då är det väl goda odds för att det finns i någon shop också. Så jag får helt enkelt börja leta!!
    Tack
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2010-08-13 20:02:19 följande:
    åh låter sådär hoppas att du får ett positivt besked!!

www.busochrackartyg.com/product1656/category1...
    Tack!!! {#emotions_dlg.flower}
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:02:20 följande:
    BoR har dollhousebyxan om jag inte minns fel

vad tror ni om MMP-overallen i bt? Inte kan väl den räcka i höst till mateo? Fanns typ 2-3cm växtmån bara...
    Är den felmärkt eller är alla mmp-overaller så små i storleken??
    Tack så mycket till dig också! {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong

Hur var det nu med Dollhouse tunikan..? Den var liten i storlek, eller hur? Räcker det med 104 till en på 95 cm eller ska jag ta 110?

• Lalalong
    Busbellan skrev 2010-08-13 20:13:37 följande:
    Ella är ju ungefäe så lång och hon har 110 i sin, funkar absolut nu, men finns lite att växa i.
    Tror säkert det funkar med 104 också iofs
    Den är slut i 110 på BoR... så jag chansar nog på 104..
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-08-16 16:55:11 följande:
    Lalalong- Söta tjejer i BT! Det ska börjas i tid med hojåkandet
    Hehe, ja Alva tyckte det var jätteroligt att pilla med alla pryttlar och så blänkte den ju så fint i solen också! Klara håller sig helst i mormors sidovagn
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-08-18 11:53:13 följande:
    Ring till rackarungar i boarp/Båstad.
    Hon tar alltid in mycket hummel och i större storlekar.
    Tror hon skickar, men gör hon inte det kan jag hämta åt dej.
    Tack tack tack för den underbart fina overallen!!!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17