Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-06-02 19:24:39 följande:
    Lalalong: tack! Då hoppas jag att de ändrar detta, för nu beställde jag dem, jag gillar dem inte men sonen skulle ha dem och något får han väll bestämma, jag bestämde att han också skulle ha jeans shortsen.
    Najs att ni fick bestämma lite båda två

Ja, dom måste ju ändra det, annars är det ju hellurigt tycker jag.  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

Nu behöver jag shoppingtips igen. Tjejernas kusin fyller år om någon vecka. Hon sa igår att hon önskar sig en klänning. Med får på. 

Tips?? Behöver naturligtvis inte vara danskt.. Men klänning ska det vara, och får ska det vara på den tydligen  

• Lalalong
    karmasus skrev 2011-06-06 15:50:44 följande:
    hur är dessa mössor i storlek? Gigantiska?
    www.busochrackartyg.com/data/archive/product%...
    Ja! I alla fall tidigare. Alva har en i rainbow som är 6-9 månader och den passar med växtmån till och med. Hon är 17 månader och har nog inte speciellt litet huvud för åldern! 

Jag har precis varit ute och cyklat 5 mil. Är gaaanska trött om man säger så, men det känns riktigt skönt efteråt. På lördag ska jag cykla 10 mil (gaaah) men då är det ju depåer med lite energidricka, bananer, vetebullar o.s.v. Det ska nog gå
    Men snabbt går det ju inte, så den stora frågan är om jag hinner innan tiden är slut

Vad gör alla andra idag? 
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2011-06-08 16:50:33 följande:
    Lalalong- Underbart gjort av din man Han tyckte inte att det kanske såg lite konstigt ut storleksmässigt även om det funkar?
    Haha, nä, han tyckte det satt så bra så. 
    Jag ringde honom direkt och dog av skratt lite och när han kom hem visade det sig att han fortfarande inte fattat utan då trodde han bara att jag hade menat att han hade tagit på dom fel byxor. Jag undrade om han inte såg att Klara hade Alvas klänning på sig?? Nä vaddå... det är väl en tunika? Och så undrade han vad det var tänkt att Klara skulle ha då för linnet som Alva hade på sig passade ju jättebra på henne. Så det måste ju vara hennes i alla fall  

Haha, noll koll!  
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2011-06-08 17:17:01 följande:
    Jag kan nog mer förstå klänningen som tröja/ tunika än ett stort linne på en liten tjej
    Hahaha, jaa... jo man kunde ju tro att dom flesta kanske tänkte så

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-09 22:26:36 följande:

Alltså hur dum får man vara egentligen

VARFÖR har jag köpt alla leggings ur vårkollektionen i storlek 104 till Ella, kommer ju betyda att det blir tomt på mololeggings redan framåt hösten skulle jag tro. Kunde ingen taat om för mig att jag skulle köpt 110 på en gång

Ni som har lite större barn än mig, hur långt var barnet ungefär när leggingsen i 104 var urväxta?

Du vet var du kan skeppa alla 104:or sen i alla fall  
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-09 22:30:00 följande:
    Är inte Klara ungefär lika lång som Ella
    Så när de är urväxta här lär väl ni vara uppe på nästa storlek ni också
    Jo, dom är ju det. Men Klara har precis slutat använda 98:or och håller på att växa i sina 104:or. Så deras längd är nog inte fördelad på samma sätt
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2011-06-09 22:43:31 följande:
    Jo, dom är ju det. Men Klara har precis slutat använda 98:or och håller på att växa i sina 104:or. Så deras längd är nog inte fördelad på samma sätt
    Iofs såg jag nu att Ella är 104 och 104 sitter precis. Klara är 100, så det är ju inte så konstigt att 98 precis är urvuxet då.. 
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-09 22:46:02 följande:
    Nej, då låter det som det stämmer ungefär
    Då kanske vi kan klara oss ett par cm till då

Sen är det visst olika på olik print har jag sett... Fick hem ett par i 104 idag som jag köpte på fejjan, som var typ 3 cm kortare än andra i 104. Det blir för kort det.. Obestämd 
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-09 22:50:57 följande:
    Ja, jag kollade med våra innan och det skiljde en del fast de var i samma storlek, de vi har i 98/104 borde nöstan få flytta nu tror jag för de känns kortare än rena 104:or
    Ja, så är det nog! Några av dom vi hade i 92/98 blev för korta snabbare än dom i rena 98:or. 
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-06-13 22:51:39 följande:
    Men vännen då!
    Kramar om så mycket jag kan!
    Tack snälla du! Hjärta
  • Lalalong
    PartyMolly skrev 2011-06-13 23:07:19 följande:
    usch å fy vad jobbigt!!!! Massa styrke kramar till dig!!!!! <3 <3
    Tack!
    Buttelina skrev 2011-06-13 23:07:36 följande:
    jag tycker det är mega charmig med barn som pratar mycket med främlingar. alex kan också babbla med vem som helst. skäms inte utan var glad att du har ett barn som kommer fixa det sociala galant i skola osv att hon sen är lite "mesig" spelar ingen roll. ett barn i min närhet var sådär och det rättade till sig sen. men förstår dig ändå... den oron.. man får vara negativ ibland för ibland känns det som att allt suger! när flyttar ni?  kramar
     Jag förstår vad du menar... Men man kan ändå inte säga att hon är jätte"duktig" socialt. Hon har svårt att skaffa kompisar (inte svårt att leka, hon leker med alla som kommer i hennes väg. Men det är oftast på hennes vilkor)... Fast hon tycker att alla är hennes kompisar. Hon älskar alla och drar fram som en liten virvelvind vilket gör att många barn backar och blir lite rädda. Jag är kompis med en del av hennes förskolekompisars föräldrar och träffar barnen då och då utan att Klara är med och dom är ju barn dom också och säger väldigt ärligt hur dom uppfattar henne. Hon är ett UFO i de flestas värld. Det värsta är att jag misstänker att jag var precis likadan när jag var liten... Det ledde till flera års mobbing och nu till att jag är väldigt blyg, tar minimalt med plats i nya sällskap och tror aldrig någonsin att någon verkligen kan vilja vara kompis med mig på riktigt. 
    Jo... lite skadad är man allt. Och nu ska hon gå igenom precis samma sak. Så behöver det naturligtvis inte bli... Men det är där någonstans dom känslorna bottnar.
    Våra hyresgäster flyttar nu i månadsskiftet, men vi har vår lägenhet kvar en månad till. Så lite till klänger jag mig fast här nere. Men vi måste så klart utnyttja tiden med dubbelt boende så om drygt 2 veckor går första lassen med kartonger..
    Kram och tack!!  
  • Lalalong
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-13 23:09:04 följande:

Vet du, man får ha pissdagar! Man får till och med ha pissveckor! Och att ha det när man genomgår nån slags kris, vilket du ju faktiskt gör nu när du tvingas flytta fast du inte vill, det är ju bara helt normalt och faktiskt sunt.

Barnen kan vara pissiga och man får skrika och tycka nästintill illa om dem också. Man får undra vad det är med dem om det är nåt fel på dem (min Leia gjorde också precis så där, slängde sig bakåt, totalt galen över ingenting, trodde ärligt att det var nåt fel på henne). Det bästa är att bara slänga det ur sig, bara få ur sig ilskan och frusterationen så tror jag att man på sikt mår bättre.

Tror dina barn är helt normala faktiskt. Låter helt normala och inte ett dugg konstiga. De har väl sina små egenheter som många barn har, vilket gör dem unika och små goa varelser. Sen kan man ju ibland bli orolig och undra om ens barn är konstigt på något sätt men bara acceptera hur de är, skit i alla andra vad de tycker.

Skickar en stor kram och hoppas att du kan ta dig uppåt från botten snart. Ibland måste man ner dit för att uppskatta hur det är på ytan.

Busbellan skrev 2011-06-13 23:09:39 följande:
    Lalalong; kram!!!! Det är sjukt. Jobbigt ibland och det är ok att tycka det
    Tack ska ni ha, båda två!! {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong

Tog mig också genom Ajabaja... Blev två par leggings, ett linne och en tröja! Men bara saker till Klara...

Jag måste börja shoppa på mig mer i 86 nu alltså.. Annars står Alva utan kläder till hösten *host host*

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-14 23:11:46 följande:
    mmmm, troligt eller
    Utan klder lär barnen aldrig vara

Här blev det flertalet plagg till Ella som vanligt, men bara ett till August
    Haha, extremt troligt!
    Vad tog du för kul till Ella?

Jag blev glad att hitta två par leggings i 104. Tycker leggings är svåra att hitta på rea i dom storlekarna.
    Men jag hade en hel del i varukorgen innan jag började rensa, så jag förstår om det blev en del!
    lillronya skrev 2011-06-14 23:12:23 följande:
    Nä där var inga.

Knäpp man är när man susar in där igen och stoppar lite till i korgen
    Skickade dock inte iväg det.
    Jag "torrshoppar" typ varje dag Det är roligt! Och vid REA kan man ju lixom inte låta bli att bara klicka och klicka. 

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-06-14 23:24:54 följande:
    hmm, funderar jag bara slängde i korgen utan att fundera ju

bronx långärmad tröja
    leopardleggings
    starsleggings
    leopardballerina
    colibri knapptröja
    Fiiiint!!! 
    lillronya skrev 2011-06-14 23:26:46 följande:
    JAg torrshoppar också en hel del. Det är faktiskt ganska roligt.
    Vilka leggings blev det då?
    Haha, ja.. lite stört kanske när man tycker det är kul att proppa korgar fulla och sen klicka ner Men jag är ju uppenbarligen i gott sällskap!

Jag köpte Starsleggings och bondgårdsleggings
    Sen blev det den kortärmade bronx-trörjan och tatoo-linnet också

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-06-14 23:33:45 följande:
    Åh vilka fina saker!
    Busbellan skrev 2011-06-14 23:36:49 följande:
    Åh vad mycket fin, bra smak har du
    den kortärmade bronxtröjan har Ella också och bondgårdsleggingsen fick vi hem idag
    Ja, bra smak har vi allihopa allihopa allihopa. Bra smak har vi allihopa o.s.v. Cool

Fast nu börjar hon ha flera plagg i samma print och det brukar jag försöka undvika för att inye tröttna (leggins är undantaget. Det har jag mer än gärna i samma print som tröja). Men skitsamma, vad gör det om 100 år lixom?

I morgon är det dags för flera timmar egentid. Ska bli så underbart!!!

Natti på er! Hjärta 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17