Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2010-05-15 23:16:21 följande:
    såklart även Dunis och butte, ni har oxå goa bilder
    Tack sötis!

God morgon förresten!

Hade hoppats på lite sovmorgon men icke. Sambon är och jobbar, svärfar har åkt och N vaknade tidigt såklart. Snart ska jag till en kompis som ska klippa Noel lite.
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla

Inte så många vakna än men jag frågar så länge

Någon som har bra tips på webbutik där man kan köpa tunna bebissockor (gärna enfärgade) samt en vit solhatt med långt brätte till bebis?

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-05-16 09:13:41 följande:
    Godmorgon. Halv trist väder här även idag, jag vill också ha sol och sommar ju Äntligen har sambon gått med på att byta vagnen, sooooom jag tjatat och argumenterat Imorgon får det bli en tur till stan och klämma lite på vagnar.
    Morrn morrn!

Vilken vagn ska ni byta bort och till vad?

Sitter och kollar på ny sittvagn till Noel men alla har sån där tygkorg under. Vad hände med de hederliga stålkorgarna?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-05-16 09:26:21 följande:
    Morning Allt bra med er? Vi ska sälja P&T:n, Liam åker knappt vagn längre och det är väldigt sällan jag går själv med barn+hund, oftast är sambon med och då kan vi lika gärna gå med varsin vagn. Dessutom har Meja börjat protestera i syskonsitsen, så nu vill jag ha henne mot mej. Har kikat lite på Emmaljunga Ozone, påminner om Buggan men känns rejälare. Sambon vill dock ha en UJ men då sitter hon ju framåt och jag tycker hon är för liten för det. Ha ha, och jag är tvärtom, jag gillar tygkorg bättre, mest för att man kan slänga i allt där utan att det ska ramla ut. Kan du inte köpa typ en äldre Scooter med stålkorg?
    Allt bra här. Ska strax iväg och klippa Noel.

Emmaljunga Ozone har jag inte kollat på. Vi kommer ha kvar Buggan till lillbäsen men vet inte hur vi ska göra med ev syskonvagn. Väntar nog och ser hur pass mkt Noel vill åka. Däremot blir det en ny sittvagn till Noel oavsett. Har kikat lite på scooter men är de hjulen rejäla? Ser lite små ut?

Tygkorgen är bra på ex buggan men på sittvagntycker jag att de ofta är låga.

Håller med dig om UJ:n och att sitta framåtvänd när de är så små. Noel sitter ju tom bakåtvänd ibland forfarande men mest för att jag glömt att vända på sitsen

Oj, klockar tickar! Måste gå nu. Ses om en stund
  • Duntoffla

Tillbaka igen utan barn Åkte förbi mamma och pappa en sväng för att hämta upp lite blommor och Noel ville prompt stanna så nu är jag barnfri några timmar. Rätt skönt faktiskt Fin i huvudet blev han också. Satt stilla som en liten staty. Konstigt när han hemma klättrar överallt.

ängeln83 skrev 2010-05-16 10:12:53 följande:
    Mårning sötfis Jadu det började väl när han var strax över året när han ramlade och slog i näsan, när stygnen skulle tas bort så var dom 4 st som höll fast honom, antar att det kommer därifrån. Efter det så blev han livrädd för att bli fasthållen. Frisör besöken gick bra i början men slutade till slut med fasthållning och då ballade det ur totalt, nu kan vi knappt gå förbi en frisör utan att han blir hysterist. Vi kan knappt tvätta håret på honom, kamma honom är bara att glömma, naglarna får inte klippas och han är jätte rädd för både sjukhus och tandläkare. Nu har det gått så långt att han blir jätte rädd när han slår sej och vägrar erkänna att det gör ont för han är så rädd att han ska behöva åka till sjukhus. Jag kan inte ens ta med honom till bvc när vi ska väga Meja. Så JA det är ganska så jobbigt just nu. Tog kontakt med bvc angående detta och fick tid till en lekterapi där vi hoppas dom kan ta bort hans rädsla. Sorry för lite långt inlägg
    Men skrutten då Hoppas att det går över med terapin.
  • Duntoffla

Ser att ni snackar lurvar här. Noel har faktiskt bara en och bäsen en overall och en jacka. En orange eller gul låter fint.

Här kom faktiskt solen fram och nu är det helt ok ute. Ska snart ut och skrapa färg på balkongen. Snart...

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-05-16 12:38:28 följande:
    Åh ja Lia har faktiskt bara en lurvjacka. I 68. Lagom lång i kroppen, men väldigt bred och extreeemt lång i armarna. Hoppas dom blir bättre i storlek till hösten med...
    Vilken säsong är den från?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2010-05-16 12:49:14 följande:
    Ni med era lurvar Själv drömmer jag om orange/gula ränder i Katvig, eller kanske ljusgrön/vit, grå/turkos mm
    Ja, orange/gul hade varit superfint och hade lätt fått hamna här.
    Tjollabolla skrev 2010-05-16 12:49:58 följande:
    Jag tror den är från förra våren, den ljuslila med rosa tassar. Köpte den på salgen...
    Ok. Ska du till Molo i vår?
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-05-16 13:13:40 följande:
    Nej, det kommer jag inte kunna har jag fått insé...  Antar att det kommer bli helgen den 29 och då har vi dop. Helgen efter ska vi till Göteborg. Att åka mitt i veckan funkar inte... Dessutom så tror jag inte jag vill lämna Lia en hel dag och ta med henne hade INTE funkat. Hon hatar åka bil, hatar sitta i sjalen och är inte alls förtjust i vagnen... *pust*
    Förstår dig. Du kan säkert få en del fint shoppat ändå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17