Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-12-21 09:25:50 följande:
    svarar ang. rådjursklänningen. Den är mycket mindre än andra småfolksklänningar
    Ok, vad bra! Känns ju skumt att behöva beställa mycket större än vanligt. Du som har en del KIK KID (har jag för mig) har du veloursuiten?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-12-21 10:37:17 följande:
    Ååååååh dra mej baklänges så trött jag är, Meja har krånglat i pricnip hela natten, hostat och snorat och skrikit i sömnen, tror jag sovit max 1 timma eller nåt, känner mej verkligen som en zombie idag. Nu sover hon dock, brukar inte lägga henne förens runt kl 12 men nu orkade jag inte med hennes gnäll längre.

Idag hoppas jag på post från B&R, beställde Småfolks rådjurs tröja med lila ärmar till Liam. Konstaterade precis att det blir den enda mjuka julklappen till honom i år, här blev det bara nästan leksaker
    Jobbigt med såna nätter   Nästan så att du är värd lite shopping
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-12-21 11:21:47 följande:
    Duntoffla: Vilken kik kid klänningen skulle du ha till din lilla? (den som var smal i ärmarna)
    Denna:

Sorry för ursuddig bild
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-12-21 11:28:12 följande:
    Verkligen, nu har det dessutom varit så i drygt 1 veckas tid, har nog snittat på 1-2 timmars sömn varje natt, gör ju inte saken bättre när man är själv med barnen dygnet runt, tålamodet är lixom i botten.

He he, ja jag är nästan det va?! Frågan är bara vad.
    Usch! Det är inte kul när de är förkylda de små. Lea har peppar peppar varit bättre senaste veckan.

Något fint till dig själv kanske?
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-12-21 11:34:21 följande:
    har du den i 68, min lilla har den i 80......är inte de ungefär lika stora?
    Ja, jag frågade om storlekar i kalendertråden och den skulle vara normal i storlek sas det Lea väger 7450 och är 64,5 cm lång. hur stor är din tjej?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-12-21 11:35:00 följande:
    Nej det är heeeeeeemskt, börjar tröttna på detta snorandet nu, tror vi isolerar oss ett tag nu. Varenda gång vi varit på ÖF så börjas det igen, så tröttsamt. Tycker Meja varit konstant förkyld sen hon föddes, förutom våren/sommaren.

Mmm, fast jag fick hem en monster beställning från Nelly igår så jag behöver faktiskt inget just nu
    Samma sak med Lea. Snorig sen typ september. Och vi går inte ens på ÖF. Tror det är Noel och hans dagis som smittar henne hela tiden

Inget från Kidelin då? 40% rea?
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-12-21 11:46:04 följande:
    åh, de är ju jättesmå. Min tjej är iochförsig lite större 7.8 o 65 cm. Har för mig att det var nån som letade efter i 68 om du vill bli av med den (kommer inte ihåg vem...)
    Ja, jag ska se om den går på annars säljer jag den. En i andra tråden var intresserad. Så mycket större är ju inte din tjej heller. Den ser verkligen liten ut...särkskilt i ärmarna (bredden) Nåväl, kan hon inte ha den så får jag väl hitta ngt annat.
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2010-12-21 11:51:10 följande:
    instämmer i att den är väldigt liten iaf väldigt smal
    Ja och mina barn är inte direkt smalfisar...
    h80 skrev 2010-12-21 11:52:09 följande:
    ja, det var nån i den andra tråden, jag tror att jag har ett inbox från henne nånstans, så säg till om jag ske leta. storlek 80 är alldeles för lång i ärmarna till min tjej, jag viker mudden 2 gånger, men på bredden är den bra
    Jag har skrivit till henne nu så får vi se. Jaha, dags att tokleta ny klänning då....Obestämd Får väl bli POP eller något
  • Duntoffla

Åh idag fick jag fint paket från Kidelin. Galet snabbt! Beställde igår och valde BG. Hon kan ju inte ens fått pengarna innan hon skickade paketet. *nöjd*

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17