Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-02-13 21:43:06 följande:
    ang. T. Sånna klisterlappar man kan beställa? och skriva sitt namn på och sätta som avs. vart hitta man sånna billigast? en sak mindre att skriva. Så drygt att skriva avs. hela tiden..
    www.namnband.se/haftande.php
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2011-02-14 20:10:50 följande:
    fy vad jobbigt, någon kortiosonsalva låter nog bäst. Ta henne till en hudläkare istället för bvc...de vet inte allt där tyvärr.
    det ka nju vara svampartat med å då skulle ja rekomendera en kortison+ svampsalva i ett typ cortimyk.
    men är det så att det bara är narigt så är ju locaobase den fetaste å bästa. svider ngt på ett barn SKA man inte använda det sa spec. hus ssk från vår föreläsning på karolinska.
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2011-02-14 20:32:27 följande:
    ja vi testade den och tyckte det blev bättre, men så sa dom på bvc att det skulle hållas torrt... ?? Alltså jag litar på vår bvc sköterska hon är så himla bra, men detta lät så fel.
    inotyolen är ju täckande för att mer skydda på ytan så inte fukt tränger igenom så den skulle jag nog inte använda mej av.
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-02-14 20:34:57 följande:
    Men inotyol är ju en salva som är lite uttorkande, funkar ju perfekt i fuktiga områden som runt blöjan, så jag tycker absolut du kan fortsätta försöka med det.
    Det är ju faktiskt en salva mot svamp så den är inte särskilt mjukgörande
    hmm ja vi säger olika alla ... du kanske inte blir så kloker i vår tråd ;)
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-02-14 20:52:18 följande:
    Har insett att jag kommer blir riktigt fattig på Nova star i vår, vill ju ha typ allt
    men vad är viktigast, vad tar slut först så man bör köpa det snabbt?
    jo då är vi två=P....å dem där ns harem =P mumma för max å mellis åsen harmejeaansen e ju med ett mååååååste
  • Greksmurfen

förresten.....sjuk ynklig make säljes .............
    DET är ju så man blir irriteraad på han....medan ja va borta med barnen så bad ja ham bara ta ut hunden på baksidan....inte ens det hade han orkat........GAAAAAAAAH å denna lågmälda stämma sen.....
    få hoppas han blir frisk snabbttttttttt..........orka inte ha hand om 3barn just nu....:P

• Greksmurfen
    Duntoffla skrev 2011-02-14 21:14:55 följande:
    Haha, de har verkligen en förmåga att vara rätt ynkliga. TUR att det är kvinnor som föder barn. Män skulle DÖ.

HAHAHA sant så sant......;)...........

lillronya: tro du melina kan ha stl 74 i ns jeansen!?!? lr blir det för stort tro du... sak mäta å väga henne imorn enligt vågen så ligger hon på 6,5kg och ca 66cm skulle ja tro.
    tro ja komemr ta 98 till max i harem både de gråa å jeansen samt camon=)
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-02-14 21:49:26 följande:
    Jag skulle gissa att 74 blir ganska stort på henne
    Här är fortfarande 98 ganska rymliga till Ella
    hur lång e hon?!?
    maxen har ju 92 i sina andra å visst de funkar men köper ja dem nu i stl 92 så lä dem inte sitta lika fint till hösten....stl 86 XL hade han för sista gången idag....=/ satt inte alls fint å lika så t-shirten i stl 92=P... så nu e det rensning dags igen..hmm hinner aldrig i kapp käns det som med tradera=P

tro verkligen maxen ahr tagit ett skutt, han ska ju på sin 2,5års kontroll i april ska bli spännande å se hur stor han har blivit då=)
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-02-14 22:07:09 följande:
    Ja, det där utbullade under mudden gillar vi INTE
    Men jag tycker mest det blir så på de vanliga jeansen, Ella har bara harem och army
    sen har ju ns blivit lite mindre i stl från vinterns kollektion har ja för mej. för ns 92harem winter å summer från förra är som olika stl på maxen. kommer nog ta in han på krokodila å prova ett par på han så ja vet säkert=)
    h80 skrev 2011-02-14 22:07:25 följande:
    E har ett par 74 winterharem o de är för stora. Hon kryper ur dom Glad o hon är ju större än M, 8kg o 70cm eller nått
    HHHAHAA vilken komisk liten donna =P.....hmm ja då räcker nog 68 till melina ett tag till=)
    melina ska på ivägningi morn håler tummarna at hon gått upp nu så mkt som vi kämpat med hennes matintag=/.......enligt vägen här hemm nu på kvälen efter välling så stod den på 6,6kg=P...det skulle medföra en viktuppgång på 200g på 4v...hmmm
    ja vi får vella se imorn vad det blir......
  • Greksmurfen
    Lalalong skrev 2011-02-14 22:17:50 följande:
    Jag upplevde det tvärtom, att dom blivit större. När kollektionen i höstas tog jag ett kort på dom ljusa harem i 98 från förra våren, och Winter Harem i 98. Winter harem var en bra bit längre... 
    hmmm ska ta kort på våra 92:or imornmen winter blir inga pösigt så att säga men med summer blir det mer växutrymme.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17