Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-11-23 20:24:33 följande:
    hör hon inte? men det kan väl vara tillfälligt?

åhh kommer det printet i vår?? LÖÖÖV!!! vad kommer mera? hur vet du detta
    Kan vara trånga hörselgångar pga prematur, fostervatten eller fett kvar i öronen etc. Men detta var 2:a screeningen som inte blev godkänd så det är lite jobbigt. Nu får vi vänta i 3-4 långa veckor innan vi får kallelse vidare

Ja, det printet kommer nog i vår.
    Kolla in denna länken nån kastade in:
    http://bambi.blogg.se/images/2010/cimg8050_118482496.jpg
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:24:46 följande:
    SmillaMilla skrev 2010-11-23 20:25:00 följande:
    Ush det låter jobbigt. Båda mina barn har fått ej godkänt på öron testerna vid födesel, men några veckor senare när de fick göra om dem, så var det helt normalt i alla fall. Så förhoppningsvis är det bara fostervatten. KRAM
    Tack, det lät positivt  och precis så sa som till mig där.
    Tycker ju själv hon reagerar på ljud så ngt borde hon ju höra, men vill ju gärna ha det konfirmerat.
    Busbellan skrev 2010-11-23 20:26:57 följande:
    Jobbig dag
    Hoppas hörseltestet går bättre nästa gång
    Har i alla fall hört några stycken som inte fått godkänt på det från början och sen har det varit ok.
    Vi har inte gjort sånt på något av barnen som bebisar
    Tack, ni är så gulliga alla
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2010-11-23 20:36:08 följande:
    men åhh vännen men du ska se att hon hör om 4 veckor <3 håller tummarna stenhårt
    Tack
    Tänk att man kan må så dåligt och sen gå in här hos folk man aldrig träffat och efter en kort stund må så bra igen
    Preggi skrev 2010-11-23 20:36:18 följande:
    Oj jag minns inte hur lång hon var men jag vet att det var strl 92 på molos overall hon hade det året..
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:23:18 följande:
    Hihi, gulligt!
    Förra Lucia på barnens förskola så var det 2 tjejer som var spiderman med glitter i håret och ljus i handen
    Man kanske inte ska sätta stopp.. Jag ska nog fråga igen vad hon vill vara..

Hoppas att nästa hörseltest går bra. Jag vet många barn som inte fått ok första testet och sen har det gått jättebra vid nästa test.. Håller tummarna för er!
    Näe, och jag gillade att förskolan tyckte det var ok. Det ska ju vara kul för alla tyckte dom
    Så fråga du igen.
    Tack för hållna tummar
  • ChokladMoshin
    Mamma till Simon skrev 2010-11-23 20:38:55 följande:
    ja det är klart hon ska gå som Buzz om det är det hon vill, spelar väl egentligen ingen större roll Glad

Håller helt med.

Och du, jättefint julkort på barnen Hjärta

• ChokladMoshin

Alltså jag känner att jag måste ha en sån kolibri filt typ nu!!
    När beräknas dom första leveranserna komma till Svedala, nån som vet??

• ChokladMoshin
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:28:03 följande:
    Tja, jag kommer nog hänga på låset så fort nån släpper kollektionen så ganska tidigt vill jag lova! Skrattande
    *hälsar en som är boende i centrala Svedala* Flört
    Oooh, vilken butik då?? Blev ju himla nyfiken nu ju!!
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:29:51 följande:
    Var tog alla vägen? Nu äntligen sover ju mina kids - och säkerligen maken med då han inte kommit ner igen... Cool
    Hihi, som här då
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:31:15 följande:
    haha usch det misstaget gjorde jag igår. somnade halv 8-8 sen hade jag svååårt att somna.. somnade halv 1 och klockan ringde 4.30
    Som mig igår kväll, fast jag hade ju ingen klocka som ringde 04 utan "bara" Mini som ville ha mat. Sen när klockan ringde kl.07 för att ta ungarna till skolan och dagis. Ja, då kollade jag ut på blåst och regn utanför fönstret och ringde pappa som kom och fixade frukost och körde dom Hjärta
  • ChokladMoshin
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:34:12 följande:
    Nu pratar jag ju alltså om det RIKTIGA Svedala!!!
    Annars har jag noll koll på vilken shop som är först, vi får väl hjälpas åt att hålla ögonen öppna?

Nu hörde jag nån som stängde trappgrinden så jag antar han vaknat till liv... *he he*
    Hihi, då är jag med
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:39:13 följande:
    jaaa verkligen
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 21:35:21 följande:
    Som mig igår kväll, fast jag hade ju ingen klocka som ringde 04 utan "bara" Mini som ville ha mat. Sen när klockan ringde kl.07 för att ta ungarna till skolan och dagis. Ja, då kollade jag ut på blåst och regn utanför fönstret och ringde pappa som kom och fixade frukost och körde dom Hjärta
    åh vad snällt
    Ja, eller hur. Fast inte förvånande.
    Han har kört och lämnat och hämtat sen jag kom hem från sjukhuset och maken började jobbade.
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:41:36 följande:
    Min unge vägrar fortf somna på kvällarna.. va hos mamma i helgen ju, ungen gick å la sej utan större bekymmer, somnade gott utan både musik, saga eller film... Sen åter till hemmet och helvetet....
    Låter inte kul, kramar om!! Hjärta
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-11-23 21:56:39 följande:
    Jag har provat det med min duracell.

Funkar inte. Vill hon inte sova så gör hon inte det. Snurrar runt, pillar med saker och till sist ylar så att ingen annan heller sover.
    Vissa barn gör som de vill oavsett hur konsekvent man är som förälder....
    Kloka ord!!
    Låter som om din tjej och min äldsta tjej är himla lika i humöret
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17