Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-04-12 20:49:05 följande:
    JA det blir toppen det här!

Men vilken jobbig pärs du har haft!
    M har snedtänt på lugnande och det var hemskt!
    Hoppas det bara var någon tillfällighet och inget annat.
    mm saken hör ju till det att ja hade iknande när maxen föddes =/ å då var det ingen narkos :/ sen skedde det lite när melina föddes med..... blir orolig eftersom lillebror hade EP å det kan ju vara genetiskt med... även om ja verkligen inteh är som han....men kan ju ha en viss känsligt huvve som reagerar i mer stresssituationer typ.....hmm nä ska inte ta ut ngt i förskott...ta en sak i taget helt enkelt.....

bara att man börjar ju tänka dest omer när en läkare säger så=/....
    hur gammal var M ?!? å hur tedde hon sig?
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2011-04-12 21:14:55 följande:
    Låter läskigt, men ja ta en sak i taget.
    Gå och kolla upp läget ich utgå från det sen.

M var väl ca tio år.
    Hon är superrädd hos tandläkaren så hon fick lugnande.
    Medlet tillsammans med rädslan troligen gjorde att hon blev alldeles hysterisk istället för lugn och dåsig.
    Hon bara skrek och slängde sej omkring och fäktade och hade sej.
    Det  var hemskt!!
    usch va läskigt å se på å inte kunna göra ngt =/ för du var med henne antar ja.......

jag tro inte ja vill veta hur ja tedde mig =P......jobbigt att inte minnas  det hela  med =P............
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2011-04-15 09:25:20 följande:
    Gomorron tjejer!!
    Skulle vilja ha muddisar som knickers på min mellan tjej, hon är 93 lång och väger ca 14 kg, vilken stl. skulle ni ta?
    här tycker ja maxens stl 68 sitter bäst på... men kommer ha nga 74or med..... han e 92-93 å väger 13,5 typ
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-04-15 21:32:29 följande:
    Fick intyg och papper och sånt i lådan idag så det ska lämnas i skolan på måndag samt livsmedelsanvisningnen ska in så vi tänkte köra glutenfritt från måndag, fråga mig hur det går sen
    Hur går det själv då?

Hur mycket mjölmix går åt egentligen? Vi kan välja att antingen beställa 1 pkt och sempers är ju då bara 500 g eller en låda med 9 såna paket.
    Om man nu ska baka lite bröd så lär det ju inte räcka långt med ett paket ska ju räcka i ca 2-3 mån innan man får hem igen
    hejhopp!
    kan säga att finmjöl utan pluppar i går åt destp mer.. typ till redning ,pannkakor, våfflor mm mm... man använder mjöl mer än vad man tror .. ananrs så kan ja rekoendera finax lite grövre mjölmis som e klar =P.. sen tycker jag att lailas e den bästa om man vill baka själv eftersom den blir en deg å inte kladdar som övriga gör=)........ du får följa med på nästa mat för livet mässa is thlm =) så får ni shoppa på er gf =).......hmm vet inte hur mkt paket mjöl ja gör av med å då bakar ja sällan ;9 tillhör den lata varianten ;)..... bakra ja så blir et muffins å sånt mest =P.....

men 1kg(lailas) går vella åt på 2-3v typ här ....det går ju åt mer av den sortens mjöl än vanligt när man bakar kan ja tycka tar längre tidå å tjockt....
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-04-15 14:32:30 följande:
    Nej, inte särskilt långt, tar väl ca 2 timmar dit, men däremot dåligt med resesällskap
    vi åker dit imorn ;)....men tro vi har fullt i bilen hem tyvärr=/ hade ja vetat innan så..åker ju via ljungby ....
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-04-15 22:27:42 följande:
    Usch det är verkligen en djungel
    kan ju inte få alla sorterna gratis för då blir det mer än 12 produkter
    Men du om man ska ta sempers mjölmix, ska man ta de som heter bara mix eller den som heter fin mix?
    fin mix =)...den går åt mest =).........sen finns det en pasta som smakar bäst hm vet inte märket nu med det är en grönaktig plastpåse runt om =p dvs ingen papperskartong....
    Busbellan skrev 2011-04-15 22:29:13 följande:
    Frågade nån gång i tråden här hur du skulle ta dig dit vet jag, men då hade du nog redan stuckit härifrån
    Äh ingen gara, har inte överflöd med pengar nu ändå
    =/ å det missade jag... att du inte inboxade.....=/.....nähe ska försöka packa ihop alt so mska med imorn.... vagn, skötväska å lite till mej=) så blir det nog bra....
  • Greksmurfen

busbellan tips: gå med i celiakiförbundet..=) hittas ju på en massa skoj där=).....vi åker ju med då och då med=) trevligt med ngn man känenr som fäljer med oxå=)

• Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-04-15 22:41:48 följande:
    Tack för tipsen.
    Den pastan finns nog inte med bland de vi kan få, har kollat in alla nu tror jag, men vi testar semper så länge
    ja semper e med ok! spagettin e bäst ;)........
  • Greksmurfen
    Mamma till Simon skrev 2011-04-19 11:39:29 följande:
    åhh vad trött jag blir på mina barnSkrikandes, de vägrar att gå ut utan mej, och Molly har feber och är inte på utehumör, kan ju inte lämna henne inne själv heller *suck*
    drog hon med på sig ngt på mässan kanske ......här åkte ja ju på halsfluss å feber=/ men e på bättringsvägen med rävgiftet kåvepenin=P....

trevligt å råkas förresten =)...syrran tyckte lilla molly var såå söööt ;) kan ja tillägga;)....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17