Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

Hallå!!
    Efter 4 gravtest har jag insätt att jag är faktist gravid igen WIIIIHOOO!!! Det är en lite böna som flyttat i magen och jag längtar och hoppas att allt skall gå vägen. Jag haf Bf 15/12och har gått in i vecka 6 idag!

Grattis till alla som har fått en lite böna i magen!

• Småstadsbönan

Jag har inte ett enda symtom förutom utebliven mens :) och jag hoppas att jag slipper att få några oxå :)
    Jag har redan budat hem ett par mammajeans på tradera :) Man vet ju aldrig när man behöver börja använda dom :) när jag väntade mitt första barn så var jag tvungen att började använda mammabyxor redan i v 11.
    Jag vill få bebis mage nu......

• Småstadsbönan
    Minifer skrev 2010-04-15 13:34:22 följande:
    haha jag med, köpte i v 9 för ajg var så svullen. Men sean kunde jag bara ha dem till v 17 =( skräp =( Juvel: Jag tror på er =)
    Vad tråkigt, för det är ju inte billigt med mamma kläder.
  • Småstadsbönan
    Emelle skrev 2010-04-15 14:24:26 följande:
    Jag blir också svullen som bara det tidigt i gravidieterna. Idag är första dagen jag tycker det är pest med byxor som sitter åt, men det är ju bara svulland och uppblåsthet än. Men jeans skulle jag aldrig kunna ha idag alltså. Mammakläder är ju tidigt för min del, men tack och lov för leggins!!
    Ja leggings dom är bra dom, men mammabyxorna kommer jag nog inte att använda fören senare men jag kom över dom så billigt
  • Småstadsbönan

Vad härigt att du har slutat blöda och fått symtom fast dom inte alltid är så roliga klingan13.

jenny10 kan du inte boka en tid hos en läkare för att du har kraftit ont i magen?? En vit löngn. När jag väntade första barnet viste jag inte a vara gravid, jag åt minipiller och hade kraftiga värk i magen och gick till läkare och dom gjorde gyn och vul undersökning och jag fick reda på att jag hade en böna i min mage.

I helgen skall vi grilla om vädret fortsätter som det är nu med nära vänner till familjen och så skall vi tapetsera Lowas nya rum. och sen blir det en löp runda på söndag som vanligt, Det är väll inte farligt att springa när man är gravid???

Jag har redan berättat för min mamma att vi vänta tillskott i familjen men jag står henne väldigt nära och vi pratar om allt, Vi har inte pratat om när vi skall berätta för sambons föräldrar men det blir nog runt v 10-12 om vi kan hålla oss så länge Till barnen kommer vi att vänta tills efter rutin ul så man är på den säkra sidan.

• Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 13:33:06 följande:
    Nu har jag gjort ett test
    Men berätta då vi är ju nyfikna fick du ett pluss???
  • Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 13:37:53 följande:
    JAG ÄR GRAVID
    GRATTIS!! När har du BF???
  • Småstadsbönan
    sandramei skrev 2010-04-16 13:46:11 följande:
    Här är en till som ska ha i december. enligt fl 10 dec. har en son född juni-08 sen innan. Ska på VUL 4 maj och hoppas att jag får se ett tickande hjärta! Grattis och all lycka till allihopa!
    Grattis och välkommen hit!
  • Småstadsbönan
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit. Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista. Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod. Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    Vad skönt att det har löst sig för dig!
  • Småstadsbönan
    Juvel skrev 2010-04-16 20:32:37 följande:
    Ni som har fler barn, har era graviditeter varit likadana? Jag mår bra, inga symtom alls! Med dottern mådde jag illa, var sjuuuukt trött, ömma bröstvårtor första tiden. Kommer dock inte ihåg när det började och jag är ju bara i vecka 4+nånting men jag undrar om man måste ha samma symtom varje gång? Eller kommer de senare tro? Visst har jag aningens svullna och ömma bröst och lite molvärk som är ganska svag men jag undrar ju....
    Mina två tidigare graviditeter så har jag haft ömma bröst och den sjukliga tröttheten men denna gången så har jag inte en skymt av symptom förutom att det hugger till i magen i bland. inte graviditet är den andra lik.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)