Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-07-21 20:47:11 följande:
    Bönan , Vilken kanal?

YES!! Jag har hittat liiite botemedel mot mitt pirrande ben! Varm vetekudde under, perfa! :)

Har alla som har barn innan ,berättat för dom? Vi har inte berättat för våra än, det är ju så långt kvar, det kommer ta en evighet för dom!
    På 5:an
    Nej vi har inte berättat ännu utan vi gör det i morgon efter RUL om det går som det skall.
  • Småstadsbönan

Hon andades ju såååå fel och då är det inte konstigt att det blir så, man måste slapna av och andas djupa andetag. Men jag kan tycka att BM kunde hjälpa henne att slapna av och komma i rätt rytm.

• Småstadsbönan

Vi skall få en FLICKA men hon var inte hundra säker men hon såg ingen pung eller snopp och tyckte att det var tre sträck som det skall vara när det är en tjej. Livmodern låg i framvägg så det är inte konstigt att jag inte har känt några sparkar. Vi blev flyttade till den 27/12. 

• Småstadsbönan

Vi har Noelle som flick namn än så länge, sambon är inte hundra på det men vi får se om jag får som jag vill Namn är så svårt och pojknamn fram för allt men det slipper vi grunna på denna gång.

Lycka till med RUL idag 2 barns mamma 84

• Småstadsbönan
    SaraTheres skrev 2010-07-23 18:18:18 följande:
    Jag var hos en läkare på MVC i samband med inskrivningen för att diskutera lite problem och då frågade jag bla om migränmedicin. Jag har inte migrän så ofta men det händer ibland och då ville jag gärna veta om man kunde ta någon medicin. Hon sa då att man kan ta Imigran och Sumatriptan när man är gravid.

Igår var det helt fantastiskt för då kände jag en liten spark på utsidan av magen från "Harry" (vi bara kallar den för det på skoj, vi vet inte ens vad det är för kön ) Jag hojtade på sambon men när han kom springande så slutade den så klart. Har inte lyckats känna något mer på utsidan än. Är idag i v 19+0 och har livmodern i framkant.

Vår lista hittills på namn är Josefin eller Lova till en tjej och Alfons eller Jesper på en kille. Jag har i flera år sagt att om jag får en tjej ska hon heta Maja fast nu döpte en av mina bästa kompisar sin lilla tjej till Meja så det blir lite för likt. Men det gör absolut ingenting för den lilla godingen passar verkligen att heta Meja

Idag har vi varit o köpt en torktumlare. Känns superlyxigt men välbehövligt till när liten kommer så vi slipper ha kläder hängande i hela lägenheten.
    Lova är fint det heter våran stora fast vi stavar det med W.
  • Småstadsbönan
    Minifer skrev 2010-07-24 02:08:14 följande:
    jag har tur som en tok med metabolismen! :)

MrsT: jag är också ute efter en sådan säng som man har intill. Vi har ju redan sonen mellan oss och två ungar i sängen går inte, hehe! Sedan sov jag så himla dåligt när sonen var nyfödd och låg i sängen, var så rädd att krossa honom. Nu vill vi ha plaaats! Säg gärna till var du hittar säng och vad den kostar. På Ikeas spjälis kan man ta av en långsoda, men vet inte om det blir ett glapp mellan sängarna då
    När man tar av ena sidan på ikeas sängar så måste man ha madrassen på lägsta höjden och då kan det vara så att den lilla inte ligger på samma höjd som er.
    Mrs TH skrev 2010-07-24 10:56:38 följande:
    En sådan här funderar jag på att köpa, den är dyr, men  för oss är d
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    et värt det. Man hakar fast den på den egna sängen så att man vet att den står intill hela tiden.

Babybay
    www.familjetorget.se/bilder/st_babybay_sang.j...
    Kan man inte hitta en sådan på blocket lite billigare?? ser ju inte ut som dom kan ha dom så jätte länge??
  • Småstadsbönan
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    Vagn när barnet är tre kan jag säga är en fråga som jag hade förra gången och vi valde bort det men skulle behövt det. Det beror helt på hur erat liv ser ut är ni mycket ute, har ni hund o.s.v. Gillar ert barn att åka vagn? vi köpte en dubbel vagn nu inför att den lilla skall komma men använder den redan till storasystrer som är 4 år och hon åker mer än gärna. tänk över hur mycket eran stora åker vagng skall ni ge er ut i flera timmar? osv
  • Småstadsbönan

Jag har känt våran lilla flera dagar i rad nu och det blir bara tydligare och tydligare

Jag har vill ha akta gracos lila babyskydd men vi funderar på att hyra då vi inte planerar fler barn och för att det är billigare då, men man kan inte få ett lila om man hyr. Vad tror ni om att köpa beg? tror ni att folk är så fräcka och skulle sälja ett skadat skydd. Jag personligen skulle aldrig ha hjärta till det.

• Småstadsbönan
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-30 11:27:44 följande:
    För vår del när det gäller barnvagn så får det bli en syskonvagn... ska nog köpa en begagnad på blocket... det blir antagligen en urban jungle syskonvagn :) vi har ganska liten bil också så det är nog bäst med en sån eftersom den blir ganska liten när man fäller ihopa plus att dom är snygga me :)

Aaaw min syster va gullig mot mej och gav mej en av hennes skönaste byxor... liknande haremsbyxor *som jag aldrig skulle tagit på mej annars* :p men dom var inte så hängiga i skrevet som dom brukar va plus att där va jättestor plats för magen att växa i.. en hög mudd som kan dras ända upp till armhålorna :p dom va tydligen köpta på lindex så jag ska dit och ha fler... *det är inga mammabyxor men fungerar hur bra som helst* något tips till er kanske!? dom skulle inte kosta så mycket iheller :)
    Urban jungle har jag för mig är enorma ihopfälda.  
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-08-06 09:08:01 följande:
    Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!
    Torp ligger inte det i uddervalla?? eller är jag ute och cycklar??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)