Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

För min del som har en Volvo V70 -02 så ser kostnaderna ut ca: 1500-2000 bensin i månaden (bor på landet) så det beror ju på hur mycket man kör. vägskatten kommer en gång om året och är på ca: 2000 kr, försäkringen har vi en helförsäkring och är på ca 6500 kr om året om jag min rätt. Så det är olika beroende på bil.

• Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-08-15 23:15:42 följande:
    Lillkillen:
    Tack för styrkekramar och förståelse...

Jag gillar den här tråden mer och mer. Jag har inga andra i närheten av mig som är gravida just nu och då känns det så skönt att titta in här och läsa hur ni har det och kunna skriva av sig lite. Här är det liksom ingen som tröttnar på att läsa om graviditetetsnörderi.

Jag berättade förresten för sa,mbon om vad ni skrivit i tråden om svängbara hjul. Att problemet med backarna inte existerar och att hjulen är låsbara (vilket jag sagt till honom tidigare). Först då förstod jag varför han fått för sig det.

"Men då är det bara framhjulen som är låsbara?"

Puckot. Mitt ganska söta pucko, men ändå. Jag kommer att vinna vagnfajten, jag känner på mig det.

HA HA HA det är inte lätt att vara av det manliga könet i bland
  • Småstadsbönan
    Sandragumman skrev 2010-08-17 13:25:54 följande:
    synd att jag inte kunde komma på vad de hette, pappa burkade hälla ner nå som luktade VEEEEE och F*N.... å sen så spolade man hett vatten på de ett tag, de stack i näsan så man fick värdra som satan och gärna göra ett ärende undertiden, men de slog upp avloppet rejält....
    Trist med minnesluckor..!
    Klorin kanske?? Klorin brukar jag hälla i om det luktar illa i avlopp.
  • Småstadsbönan

Vi har skandias gratis försäkring.

• Småstadsbönan

Hej Tjejer! Jag skrev i början av tråden, men har följt er och hoppas på att de är ok att jag hoppar på igen. Jag är i vecka 34+0 och känner igen mig i vad många skriver att man orkar verkligen inte mer med alla gravid krämpor men snart har vi våra små bebisar hos oss.

• Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-11-16 13:56:40 följande:
    Var det länge sen du skrev? Tycker man har sett dig skriva mycket, eller jag kommer iaf ihåg ditt nick som om det var igår du skrev haha. Välkommen tillbaka! :)
    linn78 skrev 2010-11-16 13:46:30 följande:
    Moma: GRATTIS!!! Skönt att ha det avklarat nu. Då är det bara bebis kvar=) Större prövning än körkortetSkrattande

blåbären: jag har inte heller förberett mej på något speciellt vis denna gång, sist läste jag allt jag kunde men nu känns det mer "go with the flow", bebis kommer ju ut på nåt sätt.

Här är en till som är less på detta nu, 1 vecka till får han stanna inne för vi måste hinna få färdigmålat på ovanvåningen. (oljefärg så det luktar mycket och är inte så bra att vara i) så till nästa tisdag har jag beställt bebis=) Jag gissar på att just min bebis är slutsåld och återkommer i lager om 6 veckor.... Varför kan man inte få ett exakt datum? Hade varit mycket enklare...
    Jag ska strax till bm, v 37+0 idag så helst vill jag inte träffa henne mer sen förrän det är tid för efterkontroll.  Jag har aldrig hört talas om någon som fått hinnsvepning eller tappen kollad här i byn så jag tycker det är lite pinsamt att ta upp det för det blir säkert ett nej iaf.
    Nä det kanske inte var så jätte längesedan men minst 10 veckor sen är det nog. 
  • Småstadsbönan

På tal om kudde, när jag köpte kudde till Vincent så köpte jag en på babyproffsen av märket rättstart den som är genomsydd för den är plattare och blir inte knölig som kuddar kan bli lätt, så jag köpte en likadan till lillan i magen då jag varit nöjd med den och det är den som dom rekomenderade här iaf.

Pratade med min BM idag då mina smärtstillande har tagit slut och jag överlever inte utan dom om jag får ont och hon sa att när jag kommer till henne nästa vecka så skall vi boka in ett läkar besök för att jag kan inte ha det så här och det inte är bra att äta för mycket och stark smärtlindring varken för mig eller bebisen vilket jag igentligen inte vill.
    Så förhopningsvis så blir jag igångsatt tidigare.Glad

• Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-11-17 14:12:10 följande:
    Jag har en fråga. Köpte ett spjälskydd som är 360 långt (lika långt som bäddmåtten på spjälsängen ska vara). Nu när jag skulle sätta på det så är det för långt?! Hur fan går det till? Vad ska jag göra? Haha. I värsta fall får jag flytta typ alla snören och klippa av en bit men känns ju rätt segt...
    Går det inte lägga det omlott i skarven???
  • Småstadsbönan

Puder använder jag om dom är röda i ljumskarna och tex under hakorna Glad men för röda stjärtar så används det inotyol som verkligen är en super salvakan inte förså att något kan rädda röda rumpor så lätt.

Här där jag bor i halland så får endast dom som är särbo eller inte tillsammans massa frågor på familjerätten, jag och sambon fick frågan om vi var säkra på att det var han som var pappa till barnet och sedan var det bara att skriva på medans vittnena kollade på, andra gången så fick vi papperna hem skickade och så var man tvungen att skriva på och även ha två som vittnade, troligt blir det lika dant denna gången.

Tror att jag håller på att bli sjuk eller förkyld iaf och vill verkligen inte det, sover så dårligt som jag gör ändå och sover såklart ännu sämmre när jag är bom tät i näsan.

Funderar lite på hur jag skall kunna övertala sambon att jag skall få köpa en vagn till jag har en dubbel som jag har liggdel till och så har vi en brio race men den kan inte den lilla avända fören hon har blivit större men jag vill ha en enkel som jag har när jag bara har lilla med mig. Men sambon tycker att jag skall konka med mig dubbelvagnen över allt även om jag bara har ett barn med. någon med bra tips??  

• Småstadsbönan

Angående att ringa hem mannen så kommer jag göra det så snabbt jag har regelbundna sammandragningar om det kommer starta som det har gjort med dom andra. Med Vincent så tog det 2 1/2 timma från första onda värk och innan det hade jag haft regelbundna men ej onda sammandragningar. Min BM sa att jag skulle åka in vid minsta täcken på att förlossningen är igång om dom inte sätter igång mig denna gången oxå.

I går kväll så hade jag sådan jävla mens värk men det måste gått över för jag vaknade i morse och var riktigt utvilad. Kan oxå bero på att min hund fick sova i sin säng i natt och inte hos mig då jag får så ont i fogarna av det så nu får det vara stopp med det.

Trodde jag skulle till BM idag och få en tid till läkaren angående prat om igångsättning tror jag, men jag får snällt vänta till nästa vecka. Jag som ville höra lillans hjärtljud. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)