Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Hej alla blivande mammor!!

La till mej i BF listan!

Känner som endel andra lite oro för att jag inte mår sämre Ömma bröst har jag haft vid denna tidpunkt med mina andra två men inte nu...jätte trött är jag & det var jag med andra med. Mår lite illa då & då på kvällarna, inte gjort innan.
    Kissnödig som med första. Men allt är nog som det ska...men oron finns juh alltid där i bakhuvudet. Men får se positivt framåt

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Jenny10 skrev 2010-04-09 22:42:36 följande:
    Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig! Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm. Vi har så mycket att se fram emot flickor!
    Ja den kicken man får av att föda barn finns bara då, så underbar!!!!!
    Emelle skrev 2010-04-09 22:45:51 följande:
    Jag såg det. Och det är ju underbart.Jag blir sån att jag läser allt jag kommer över och ser ALLA förlossnings program.HÄRLIGT!!Visst har vi massor att se fram imot!Och den här ggn ska det gå bra för mig...Är så jävla rädd för ett nytt MA (eller MF såklart)
    Klart det kommer går bra, vi kämpar tillsammans

Tack förresten & detsamma!!
    BF har jag den 5:e
    Du då?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-04-10 10:01:28 följande:
    BF den 20/12.Är riktigt tidigt i graviditeten.Bara 3+4 än så länge
    Ja det var tidigt Men vad gör det! Jag testade med många gånger, tror vi har 5 test här hemma
    testade dagen innan BIM, bara för att jag var så nyfiken, kände mej inte gravid det minsta så det var lite som en överraskning
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 10:07:27 följande:
    bra att du fick VUL=) Jag är bara i v 6,så hoppas på vul nästa vecka då jag är i v7,då som sagt ser de ju lite mer=) ja tiden går sakta nä man längtar efter något=)va säger man lixom till bm när man ringer,hej jag är gravid?? haha! glömt sen förra gången!Tyvärr har vi inte privat där jag bor,vart vänder man sig för vul då?? de är väldigt snåla med de på de mvc jag kommer o gå på,så jag ska verkligen försöka få ett....men får ja inte de så kan jag tänka mig o betala för de,bara jag får göra ett!!!
    hahaha ja så tänkte jag me, trots att jag ringt 2 gånger innan,  " ja hej mitt namn är Nadia & jag är gravid" sa jag {#lang_emotions_tongue_out} " jaha & det vill du va?" frågade hon & man hörde att hon log.
  • Trollungarnasmamma

Hej igen & grattis alla nykomna blivande mammor!!!

Inte kul & läsa om er oro med blödningar men jag håller med de som skriver att så länge det inte kommer mängde & klumpar & smärta så är det ingen fara. Jag blödde med min första, men bara en ele två dagar & det var inte mycket som kom, men jag fick komma på ett VUL & allt såg bra ut, men jag blev sjukskriven 2 veckor.
    Försök att ta det lugnt, det kommer gå bra!

idag är jag på v 6+0...har hälsosamtal på torsdag & får min inskrivningstid då.
    Jag är nog en av få som inte har något planerat VUL Både bra & dåligt

Får snällt vänta till v 14 då man lyssnar på hjärtat...usch vad nervöst, tänk om man inte hör nått!!! Men men försöker att inte tänka på det så mycket...Allt är bra

Idag kom jag på att jag nog själv inte fattat riktigt att vi har en liten fis tillsammans i magen...lustigt

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 12:56:09 följande:
    haha Ja de e både läskigt och spännande och ringa dit o säga att man e gravid
    Ja, verkligen!
    Det första bemötandet är så viktigt med tycker jag!
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-04-12 20:12:45 följande:
    hmm blir helt snurrig på detta! Enligt fl har jag BF 23 dec. Enligt mvc har jag den 19e. Maaaah! Hur ska jag räkna? känns som att det alltid blir fel i graviditetsuträknaren här hur man än gör
    Ja alla sidor säger olika & mvc me...knas e det...

Grattis alla nya vara bara inne för några timmar sen & redan så många nya!

Vill med njuta av graviditeten, men man kan juh aldrig det fullt ut, speciellt inte här inne där det händer massa saker & folk skriver om massa olika saker de varit med om det kan göra en rätt nojjig! Men försöker blunda för det & intala mej själv att om det är nått fel så finns det någon mening med det.
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 21:30:27 följande:
    JO visst blir man nojjig!! och alla gravsymptomer hit o dit,hihi! men tycker bara de e roligt o diskutera med andra som e gravida Och de e klart man är rädd för allt otäckt som kan hända under en grav,hualigen!!! Men nu ska vi föda december bebisar,hihi!!
    Ja det är klart vi ska

Emelle skrev 2010-04-12 20:50:05 följande:
    FL´s dåliga och bra sidor.Så härligt att följas åt i trådar och få svar och all gemenskap...Sen åt andra sidan känns det som om man blir ihjäl stressad av all jämförelse och man tror att man ska få alla åkommor och hemskheter man hör om Vet man när man hade ÄL så har man ju ett ganska exakt datum.Jag hade ju tidig ÄL så min graviditet början man räkna från 3 dagar innan min sista mens första dag... Annars så diffar det ju högst 2 veckor oftast om man räknar från sista mens vid en relativt normal cykel...
    Precis både för & nackdelar med FL
  • Trollungarnasmamma

Ja det beror säkert på vilken cykel man har, mina tidigare har stämt in rätt bra...så denna gör nog det med....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)