Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Skänker även jag en tanke till dej imorgon gumman....kan inte föreställa mej vad du går igenom

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    AnneliY skrev 2010-05-27 18:18:45 följande:
    Hejsan allihopa,inskrivning oc UL gick jätte bra!!! Jag är i v.9+4 precis som jag misstänkte,bebisen var pigg och alert och rörde sig ovanligt mkt för att vara så tidigt... 28mm...hahah liten fis det där Hur som helst så fattar man nu iaf att det är på riktigt!BF blir 26/12 !!!! Jag är graviiiiiid!!!!!
    Skönt hahaha ja de e inte stora
    Ja, ibland fattar man inte de helt enkelt, denna gången har nog varit svårast för mej...
    MajMamman08 skrev 2010-05-27 18:56:18 följande:
    Har fortfarande inte fattat att jag e gravid,haha trots alla gravsyptomen! Slår mig ibland,men gud jag e ju gravid,ja mycket o tänka på,som tex o tacka nej till alkohol Jag ammade min son i 2 veckor, men han gick ner i vikt mycket,då han inte åt som han skulle,somnade o låg mest o snuttade,kunde amma i 1,5 timme utan att han blev mätt,så tillslut fick både han och jag nog! Han skrek ju typ jämnt så han inte blev mätt heller.Så jag började och del amma,först amma o sen ersättning i 2 mån ,sen ammade jag bara på natten 1 mån efter de och sen slutade jag! Önskar jag kunde hel amma,och man känner skam på något sätt när de inte funkar osv, och alla andra kan amma!Men men...får hoppas de går bättre denna gången helt enkelt!Ja jag mår fortfarande illa,mina tabletter e slut! va på apoteket i dag och deras va med slut,kommer in i morgon! GAH hur ska jag klara mig i morgon bitt????Och jag som ska jobba med, vill inte de ska bli morgon Ja på tal om bröst Så skulle jag med gärna vilja operera mina sen när jag förhoppningsvis e klar med alla de barn jag önskar och vill ha dvs 3 st Tyvärr har allt för många fördomar om att man vill operera sig! Men från och ha haft en c kupa,fasta fina,till o få 2 russin som man måste rulla upp i BH:n e verkligen inget kul! so here we go operation soooon
    Ja fy vad långt {#lang_emotions_surprised}  hihihi
    nä men nu får ditt illamående gå över!!!!

Ja men det är så mycket fördomar om allt, men tiden går framåt, vill man så gör man tycker jag
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 19:04:17 följande:
    Majmamman:Nu har jag läst och ''pustar ut'' haha hoppas du slipper illamåendet och skönt att du nu inser att du är gravid jag tror vi alla fortfarande tänker (herregud e vi gravid) haha jag tänkte på det idag och bara blev så glad av längtan.Jag vill ju ha min julklapp tidigt igår haha Hoppas din ammning med nästa blir bättre och du får mer mjölk så det räker över till pump flaskor med Tre barn är det allt haha skoja Är det bara jag som vill ha 5 ST!!! Mala:Tänker på dig vännen♥
    Jag har med tänkt mej 5 hahahah
    AnnaCL skrev 2010-05-27 19:25:16 följande:
    Hej på er! Har inte skrivit på länge, men följer er ändå. Här är det glatt, sambon friade häromdagen så nu planeras det höstbröllop för hela slanten. V 12 imorgon också vilket känns som ett litet steg på vägen.Känns som om alla gjort VUL här inne, eller är det någon mer än jag som inte gjort det? SKulle också gärna vilja titta på bebisen men eftersom jag inte har någon anledning så blir det svårt.Hoppas ni har det fint, och vilka fantastiska magar ni har!
    Nämen, grattis
    hihihi vad roligt, höggravid & allt!!
    Momalicious skrev 2010-05-27 20:03:38 följande:
    Nu när jag läst ikapp lite så måste jag få tjoa lite! Idag är nämligen världens mest fantastiska dag. Är KLAR med skolan nu! Gymnasiet i alla fall. Sen är det bara SSK och BM utbildning kvar, men inte än på ett litet tag ;) Är fruktansvärt stolt över mig själv. Går ut med bra betyg i allt och det känns ännu bättre att man har ett bra snitt sen. Firade med att köpa en iphone till mig själv! ;) Gud vad härligt. Vet inte vad jag ska göra hela helgen nu.. Inte varit ledig på flera år. Helt sjuk känsla! Jag har en fråga. Eller två snarare! Är det någon mer än jag som inte har molvärk? Jag har inte haft på nästan en vecka och blir helt nojjig att bebis är död nu.  :( Andra frågan lyder: Har ALLA här inne gjort VUL eller UL eller KUB eller NUPP? Jag känner mig helt galen att jag ska behöva vänta till v 18-19 för att få reda på om allt står rätt till. Varför ligger inte RUL tidigare? Och om det finns nån själ som inte kommer göra någon "kontroll därinne" innan RUL, hur klarar ni av det? Jag vill se NU NU NU!
    Vad kul att vara ett steg närmare

Jag har gjort UL, var en av de sista som gjorde det, var först inte planerat men jag ville lugna mej lite eftersom jag äter så mycket mediciner nu,...
    RUL ligger i den veckan just för att i den veckan ca är alla barn lika "stora" så man kan mäta osv...ele nått sånt...
  • Trollungarnasmamma

Åhhhh vi misslyckades med potatismoset!! hahaha så nu får vi göra nytt!!

Jag är såååååå hungrig & såååååå sugen på min hemmagjorda potatismos & ungstektfalukorv!!!!!!

idag kom min bok till bibblan då blir det inget jobb blir det läsning helgen. Barnen är hos sin pappa.

• Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-05-27 20:39:32 följande:
    Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor! Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen.. Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA! Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också.Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(
    Ja inom vårt arbete så vet man inte riktigt vad som kan hända tyvärr

Med första blev jag sparkad i magen på jobbet, med andra var jag ensamstående & jobbade heltid, han ville ut i v23 redan
    Undrar vad som sker denna gången...
    AnneliY skrev 2010-05-27 20:54:37 följande:
    Jag ville ha 5 barn innan sonen kom till världen men nu har jag ändrat mig...vill bara ha 2st för att jag känner att det passar vårt liv bäst I morgon ska jag köpa första saken till lillisen i magen tänkte jag,en del av bearbetningsfasen
    ja alla e vi olika, vi vill ha mycket liv & rörelse i vårt liv
    Jessika82 skrev 2010-05-27 21:03:50 följande:
    Jag var och köpte vagn idag...
    Oj
    Minifer skrev 2010-05-27 21:04:55 följande:
    men ajje!! De blir ju så enormt tunga i kroppen när de tippar också! Hoppas det känns bättre imorgon!HAHA jag skall ju fotas för reklam för Biltema på tisdag, och nu fick jag ringa fotografen och dubbelkolla att han verkligen visste och talat om för kunden att jag är gravid, för jag hade integen aning om att magen skulle växa SÅ fort och det blir problem att hålla in den pjäsen! (typ tre gånger så stor som på förra bilden!!). Han skrattade och sa att det avr lugnt och att de får retuschera i värsta fall. PUH! Tack gode gud för photoshop, haha! Då kan de ta bort lite rynkor med tack=)
    Go Minifer
    Photoshop is the shit
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-28 12:07:43 följande:
    Det gick bra hos läkaren didos hade inget fel men han har väl trampat snät med bennen och har inte ont eller så men haltar hela tiden.Vi vi kulle hålla ett öga på honom iaf.Juste vet ni vem som är överlycklig!!!Jo jaghahajag har fått tid till jordemode tid hehe kl 11.00 den 29/6yess äntligen
    Skönt!

Kom ihåg att Elliot började halta strax efter han börjat gå, foten svullnade lite osv...men det var förmodligen en stukning & tack & lov blev han inte rädd för att gå, kan juh bli ett steg bakåt....

Utomlands skrev 2010-05-28 09:06:16 följande:
    Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!!taxöronammandeulsex och inte sexblodtryckvagn köpflygaShit jag hänger inte med i svänrna...Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej?Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck?Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta.Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag......en pase med OLW Osbagar,skrivet pa svenska... Men va ostbagar svenska...jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag... DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!!Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!!Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!!Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????
    Hahaha vikken tur du har

Ang blodtrycket vågar jag inte svara, skäms lite eftersom jag jobbar inom vården & läser till undersköterska, men nästa kapitel jag ska läsa handlar om just blodtryck & provtagning så jag väntar med att svara tills jag kan allt
    skogsbollen skrev 2010-05-28 13:02:36 följande:
    Hej tråden!Vecka 10 nu (troligen) och har inte alls haft energi till datorer om kvällarna. Jobb till klockan 17 eller 15 (om jag hämtar lilleman på dagis), sen är det high life tills dess att lilleman somnar vid 20-tiden och då slocknar jag i soffan tills dess att sambon väcker mig och tycker jag ska borsta tänderna och släpa mig till sängen. Känns trist att inte orka hänga med här, men jag hoppas det vänder. Småjobbig eftermiddag igår. Fick åka till akuten för mensliknande blödning och magont. Tack och lov visade VUL ett foster med ett hjärta som slog och idag blöder jag inte längre. Känns ändå lite oroligt att inte veta VARFÖR jag blödde. Inskrivning på måndag, inklusive läkarbesök och VUL, så det känns skönt att kolla upp det igen. Nån mer än jag som haft blödningar utan att det varit nåt konstigt?
    Jag fick blödning med Nova, blev iofs sjukskriven i v 9 för risk för mf, men det klarade sej....& jag tror inte det var någon fara egentligen...
    endel kan juh få det vid mensdax...
    Jag var oxå så trött som du innan, men nu i v11 ca vände det...men vissa dagar kan jag fortf vara trött....
    Skönt att du får kolla igen
    Jag kollade förra veckan, men börjar bli orolig igen :s
    Utomlands skrev 2010-05-28 13:39:39 följande:
    trevlig helg allihopa nu aker jag upp i bergen!!!
    Detsamma detsamma!!
  • Trollungarnasmamma

Suck, nu har mina små åkt till sin pappa vänjer mej aldrig.....saknar mina små trollungar redan....

Men vi har haft en bra dag tillsammans, myst & lekt.
    Varit på bibblan. fast de sista timmarna lyssnade inte min dotter på mej för fem öre så hon behövde nog åka till sin pappa lite...

Nu äter jag chips & ska läsa lite i min bok som jag ska skriva lite om sen....

kram på er alla & trevlig helg!!!

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-28 19:27:21 följande:
    Har snusat på en 3 veckors bebis idag! Gud så små de e,man längtar ju sjukt mycket efter att få hålla sin egna lilla mini!!! Glömt bort hur pytte pytte små de e!
    åhhhh vad mys
    ja det gör man, min kompis fick för en månad sen & han vägde 4 nånting, alltså typ 1kg mer än mina gjorde & ändå så pytte!!!!
    Jessika82 skrev 2010-05-28 20:12:51 följande:
    Jag har inte mått illa idag så underbart och jag har fått äta....
    Guuuuud så skönt, håller tummarna för dej!!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-05-28 22:04:37 följande:
    måste. sova. nu. Seriöst, hur kan man ens vara såhär trött? har varit som i koma hela dagen. Var pigg ca två timmar efter jag vaknat och sen blev jag trött. Blir bums i säng då sambon är lika trött   Färskpotatispremiär idag med rökt lax, dill, gräddfil med citron och gräslök. Var det godaste jag ätit sen jag blev gravid ungefär. Gott!
    Natti natti!! känner igen mej sen innan!!

Åhhhh vad gott!!!!! sugen nu {#lang_emotions_tongue_out}
  • Trollungarnasmamma

Sitter & beställer kort sen 3 år tillbaka!!
    hahaha kanske bäst att göra det nångång

• Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-29 18:49:18 följande:
    Ja nu är den lilla båten i hamn! Ska försöka lappa ihop oss nu och satsa på ett vår/sommarbarn. Kanske hinner vi vara gravida tillsammans i några månader innan era BF? Kramar i mängder!
    Åh vad underbart att det blev så fint av det hela ele så!

Det hoppas vi självklart på!!!

Bamsekramar{#lang_emotions_flower}
    Jessika82 skrev 2010-05-29 19:21:09 följande:
    jag har känt att det har fladrat i magen i dag
    Jag har med kännt det lite då & då...är i v 12+6 bara, men är tredje barnet så då kan man känna det lite tidigare Härligt va
Svar på tråden December Bebis 2010 :)